Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Sjal-skjerf

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-12, 08:50   #1
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sjal-skjerf

Jeg tenker på å strikke sjal til mamma til jul. Jeg er middels flink til å strikke og vil strikke noe som er litt vanskelig, men alikevel overkommelig og mulig å få ferdig før jul. Mamma strikker selv, så jeg vil at hun skal se at det er lagt ned litt arbeid i presangen, gjerne hullmønster av noe slag. Tenkte det skulle være ett sjal som skal brukes som skjerf. Garnet må være mykt og må ikke stikke. Mamma liker ikke "hårete" garn, så slike garn faller ut. Noen tips? :-)

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 09:15   #2
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjal-skjerf

Alpakka er mykt og godt, og ikke så veldig loddent. Ellers er det en del garntyper med silke som ikke stikker og er myke og deilige.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 10:09   #3
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjal-skjerf

Et av disse?
Dewdrop
Citron

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 14:13   #4
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjal-skjerf

Hva med Seascape? Jeg har strikket sjalet i Faerytale fra Du Store Alpakka. Komplisert nok fordi jeg måtte følge nøye med på hvor jeg var i mønsteret hele tiden, men ellers lett nok.

Resultatet av mitt prosjekt:

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 11:29   #5
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Sjal-skjerf

Av disse tror jeg dewdrop var det beste alternativet til mamma. :-) takk for at dere delte. Jeg blir glad for flere alternativer også, har ikke helt bestemt meg enda.

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 11:54   #6
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjal-skjerf

Jeg er snart ferdig med dette:


http://www.garnstudio.com/drops/mag/134/3/3-1.jpg

Tipper det kan strikkes i nesten hvilket som helst garn.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 10:10   #7
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Sjal-skjerf

Bobbelur, jeg ser og ser på skjerfet ditt! Nydelig er det! Men jeg tror det blir vel vanskelig for min del. Jeg begynte tappert på dette http://www.ravelry.com/patterns/library/oaklet-shawl sjalet, men gav fort opp. Nå har jeg begynt på dette: http://www.ravelry.com/patterns/libr...us-shawl.håper det går bedre.

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no