Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Håndarbeid og multitasking

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-12, 18:49   #1
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Håndarbeid og multitasking

Jeg må bare innrømme det. Jeg misunner folk som får til å strikke mens de ser på tv. Selv sitter jeg gjerne der og knoter med dyp rynke i panna, tunga i munnviken og klarer knapt å følge en samtale. Jeg vet ikke om det handler om dyktighet eller opplevelse av å miste kontroll når jeg ikke stirrer på strikkingen.

Hvordan er det med dere andre? Er dere sånne som kan sitter der og følge med på Greys Anatomy mens de mest kompliserte mønstre i det tynneste garn og med de tynneste pinnene bare strømmer ut av hendene deres eller må dere se hva dere driver med hele tiden?

Eventuelt: Om dere har utviklet dere til å bli sånne multitaskere. Hvordan i alle dager skjedde det? *tv-slave med behov for annet å henge fingrene i enn godtespising*

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 18:51   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndarbeid og multitasking

Du må velge håndarbeid med omhu. Jeg er en sånn multitasker, det betyr ikke at jeg gjør ting veldig fort. Men jeg trenger mer enn en ting å henge hjernen i. Det var derfor jeg begynte å strikke, for å ha noe som okkuperte hjernen nok til at jeg ikke mistet fokuset på en kjedelig foreleser. Men tv-håndarbeidene må kunnes, jeg leser ikke mønster mens jeg ser på tv. Det betyr ikke at de ikke ser relativt kompliserte ut egentlig, poenget er bare at jeg må kunne mønsteret.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 18:51   #3
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Håndarbeid og multitasking

Det mest geniale man kan gjøre når man strikker, er å høre på hørespill eller lydbøker. Da behøver man ikke være spesielt genial. Men det er veldig koselig.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 18:59   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Håndarbeid og multitasking

Ser på tv og strikker, men det begynte jeg med i tenårene, så jeg husker ikke hvordan eller hvorfor;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 19:08   #5
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndarbeid og multitasking

Jeg ser på tv mens jeg strikker, og må ha strikketøy med på kurs, for det hjelper med å være våken. Men da er det enkle ting jeg tar med. Tunika med mønster strikkes kun hjemme.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 19:28   #6
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndarbeid og multitasking

Jeg strikker enkel rettstrikk, eller enkle mønster mens jeg leser. Om jeg skal strikke noe mer komplisert så gjør jeg det mens jeg ser på TV. Jeg klarer ikke å bare strikke, men jeg klarer heller ikke å sitte og bare se på TV. Jeg har alltid flere strikketøy gående.

Et som er lite og veldig enkelt som kan ligge i vesken og tas frem på bussen, på kurs, eller på kino (bare på barnefilmer, ikke på filmer jeg faktisk er interessert i).

Et som er enkelt, som jeg kan strikke mens jeg leser en bok.

Og et som har mønster, som jeg strikker mens jeg ser på TV.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 19:50   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Håndarbeid og multitasking

Multitasking fungerer veldig bra her, stort sett. Har hatt noen strikkeprosjekter som ikke har egnet seg til dette, men da har jeg hatt litt tv-strikking ved siden av.

Må bare dele et bilde jeg la ut på fb i denne sammenheng i høstferien. Her snakker vi multitasking

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 68407_10151240310606201_778359228_n.jpg (70,3 KB, 51 visninger)
__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 19:58   #8
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Håndarbeid og multitasking

Multitasker her. Strikker, surfer, ser på tv og noen ganger leser jeg i stedet for å se på tv.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 20:28   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Håndarbeid og multitasking

Jeg multitasker nesten alltid; strikker og broderer forsn TV, på kurs etc. Hører på musikk mens jeg skriver diktat osv. Jeg er avhengig av det for å fungere optimalt - konsentrerer meg bedre på et foredrag hvis jeg f.eks kan strikke eller sy samtidig, jobber mer effektivt med musikk, film og i det hele tatt.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 20:35   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Håndarbeid og multitasking

Jeg også kan strikke mens jeg er på kino, for å si det sånn. Hvis jeg kan mønsteret behøver jeg ikke å se på. Jeg både hekler og strikker mens jeg ser på TV.

  Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 20:54   #11
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Håndarbeid og multitasking

Jeg må ha TV e.l. på i bakgrunnen når jeg driver med håndarbeid, og misunner de som bare kan fordype seg i strikking, hekling eller hva det måtte være. Jeg synes rett og slett det er kjedelig om jeg ikke har noe å følge med på i tillegg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 21:26   #12
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndarbeid og multitasking

Eg ser på tv, men eg skjønner ikkje at der går an å lese eller surfe og strikke. Kam hende det er derfor eg bruker så mykje lengre tid på ting, enn Amylin.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 23:18   #13
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndarbeid og multitasking

Jeg er helt newbie på strikking, men øver meg til vanlig rettstrikk mens jeg ser på TV. Surfe får jeg ikke til, da må jeg jo scrolle og klikke og slik! Hvordan går det an å lese samtidig forresten, har dere stativ til boka? Må jo holde den og bla og slik.

MEN, jeg har da multitasket på høyt nivå denne uken allikevel. Lydbok på øret strikketøy i hånda OG 2 mil på ergometersykkel. Vet ikke om det var veldig effektiv trening, jeg brukte lenger tid på 2 mil enn vanlig og jeg strikket kanskje litt saktere, men jeg slapp å velge, fikk gjort alt jeg hadde lyst til samtidig! Helt kinderegg!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no