Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enda en hva-ville-du-gjort-poll: 17. mai

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva ville du gjort
Skrevet sur/ streng/ snurt innlegg på face og truet med avlysning av 17. Mai 9 16,98%
Gått på hver enkelt forelder på tlf/ døra/ Mail 1 1,89%
Loddtrekning 38 71,70%
Tatt det selv 1 1,89%
Tatt det selv og trukket deg som FAU- representant ved neste anledning 1 1,89%
Betalt noen for å gjøre det 0 0%
Byttt skole 2 3,77%
Annet: spesifiser 1 1,89%
Deltakere: 53. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-17, 13:00   #21
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en hva-ville-du-gjort-poll: 17. mai

Og i realiteten er jeg konfliktsky og ville tatt det selv og vært litt martyr.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-17, 13:02   #22
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en hva-ville-du-gjort-poll: 17. mai

Jeg syns lite om å tvangsutpeke noen til en slik oppgave, så loddtrekning utgår for min del. Gå heller på direkte kommunikasjon og prøve å motivere noen for oppgaven. Ev. avlys hele arrangementet. Det hadde i grunnen passet meg best.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-17, 13:25   #23
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en hva-ville-du-gjort-poll: 17. mai

Jeg synes ikke noe om å velge folk som ikke er på møtet til representanter i alle fall, i alle dager? 17. mai er jo en stor greie, så det er forståelig at man ikke akkurat stormer til for å være klassekontant det året man har ansvar for det arrangementet. Men sånn ellers synes jeg faktisk klassekontaktoppgavene burde gå på omgang. 27 stykker i klassen som skal gå sammen i 7 år? Del 27 på tre og fordel årene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-17, 13:37   #24
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en hva-ville-du-gjort-poll: 17. mai

Jeg tror heller ikke det hjelper å trekke ut noen, da kan en nesten like gjerne si at man avlyser om ikke en til melder seg. Det er jo en kjent sak at 17. mai ligger til bestemte trinn og arrangere. Det blir alle sin tur. De som sitter i komiteen skal jo mest delegere ut og ha oversikten. Hos oss har vi vel 5 stykker som sitter i komiteen, også alle må jobbe 16. med rigging og 17. mai på ettermiddagen etter ei vaktliste (så en har også ledig tid med familie og barn), og alle må rydde opp til slutt. Bestandig noen som drar bort og ikke vil stille opp på dette, men det er enklest når det er små trinn som arrangerer det, for da er folk mer pliktoppfyllende og skjønner viktigheten av at alle stiller opp. De gjorde om her for et par år siden, og da ble alt kaos når det ble to trinn som skulle arrangere sammen. Da dukket vel bare under halvparten opp og jeg har aldri jobbet så mye på en 17.mai noen gang.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-17, 13:42   #25
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en hva-ville-du-gjort-poll: 17. mai

Glemmer aldri i våres at jeg hadde tilbudt meg og arrangere overnattingstur som avslutning på 7. trinn (og det var planlagt i god tid), og hadde erfaringen fra før både med å få inn nok penger og samme type tur fra før, men synes det er surr med komiteer og mye svada møter når jeg måtte sitte og fikse det meste selv uansett. Eneste betingelsen jeg hadde var at jeg måtte ha med meg voksne på selve turen minimum sånn og sånn, og alle enstemmig at dette ville dem jeg skulle gjøre. Når det var påmelding til turen så ble det påmeldt 33 unger og ingen voksne. Når jeg la ut fakta om dette på FB på klassegruppa, så var det rimelig mange som ble ganske flaue, for de visste jo konsekvensen om ingen meldte seg, og det ble ikke noe tur for ungene. Kom kjapt til de jeg trengte (selv om det bestandig blir en del styr med turnusplan og noen endringer hos folk), men tur ble gjennomført og alle var fornøyde. Men jeg var så sliten etterpå med så mye greier og styr at minstemann får ikke dra nytte av at jeg tilbyr meg og arrangere det for dem dessverre pga. at det er bestandig noen foreldre som skal ødelegge.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-17, 18:12   #26
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Enda en hva-ville-du-gjort-poll: 17. mai

Tror ikke noe på loddtrekning her. Man må ha noen med litt tak i, og det er dessverre en del foreldre som ikke skjønner hva oppgaven går i.
Hos oss var det klassekontaktene som hadde ansvaret. Det fungerte fint. Vi hadde ansvaret ett år da. 2 år synes jeg var i overkant.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-17, 18:20   #27
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en hva-ville-du-gjort-poll: 17. mai

Takk for svar og innspill. Er i tenkeboksen ifht loddtrekking og å ta det selv. Avlyse er det ikke opp til meg å gjøre. Dette er et arrangement for hele skolen, resten av komitéen er satt og leder på plass. Samarbeid med kommunen osv.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-17, 20:39   #28
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en hva-ville-du-gjort-poll: 17. mai

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er for logiske konsekvenser, ikke straff. En logisk konsekvens av at ingen foreldre vil ta hovedansvar for 17.mai-feiring på skolen, er at 17. mai-feiring på skolen blir avlyst. Enkelt og greit. For min del ville ikke det vært spesielt dramtisk på noen som helst måte. :trekker på skuldrene:

Her hadde denne konsekvensen blitt litt kjip for elevene, siden 17.-maiarrangementet er en av hovedinntektskildene til klassekassa, og brukes til sosial avslutningstur i 7.klasse. Så litt mer enn bare å mangle opplegg på 17.mai. Eventuelt mye mer arbeid på kommende trinnkontakter for å dra igang senere dugnader, for å skaffe inntekt til turen på andre måter.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-17, 10:23   #29
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en hva-ville-du-gjort-poll: 17. mai

Jeg hadde garantert endt opp med å ta det selv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no