Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Hvilken kvinnetype er du, og hvilke oppgaver gjør du?
Jeg overlater løfting, snekring osv. til andre. 15 8,82%
Jeg kan bruke hammeren for å slå en spiker i veggen, men ikke særlig mer enn det. 29 17,06%
Jeg gjør noe bare jeg får litt hjelp, men ikke det tyngste og jeg bruker ikke verktøy som sag. 24 14,12%
Gjør det meste, bruker alt av verktøy Kan jeg ikke bruke det sørger jeg for å lære det. 100 58,82%
Dustepoll/jeg er mann. 2 1,18%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-11, 08:00   #61
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg er, i all beskjedenhet, dugande til det meste. Snekre, sy, borre, bake, løfte, rydde, skru, strikke, male og så videre. Eneste jeg sjelden eller aldri gjør er å vaske. Jeg kan men hater. Da er det godt at jeg giftet meg med en som fikser det. I tillegg er jeg happimøffinmamma.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 08:02   #62
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg kan drikke som en mann, da.

Jeg og

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 08:24   #63
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg kan alt, bortsett fra å stryke skjorter. (Og det kan ikke mannen min heller.)

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 08:28   #64
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg er totalt talentløs når det kommer til hammer og spiker og slike ting. Jeg kan det rett og slett ikke, og er ikke praktisk i det hele tatt.

Jeg kan se løsninger, men å sette de ut i livet er verre.

Jeg har faktisk aldri skiftet dekk.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 08:39   #65
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg gjør det aller meste selv, er alene og har ikke foreldre som kan hjelpe til.

Får jeg hjelp, takker jeg ja - for jeg er da ikke så sær at jeg absolutt gjøre alt selv.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 08:47   #66
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Hm, så utrolig pk vi var her da. Jeg gjør lite sånt, men det er ikke fordi jeg er så søt og sart og feminin, men fordi jeg har så lite praktisk sans og hater å fikle med sånne detaljer. Men det er jeg som skrur alle ikeamøbler, da. Når det er slike brukervennlige sett med ferdig skrudde hull osv så går det bra. Men jeg overlater stort sett alt som skal spikres og skrues på frihånd til min mann. Ikke fordi jeg er kvinner og han er mann som sagt, men fordi jeg er for utålmodig, unøyaktig og det blir aldri bra - mens han er ganske handy og får ting til å bli fint uten at det koster han alt for mye.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 08:51   #67
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg kan det meste, men i praksis har jeg ikke deltatt så mye de siste årene. Praktisk fordeling når jeg ikke har vært så nyttig pga graviditet, senere når jeg ikke har kommet fra pga amming. Ungen er snart tre år nå, men hun kan jo ikke akkurat være uten tilsyn, så dersom det er arbeidsoppgaver som går fortere om man er stor og sterk så er det gjerne mannen som må trå til. Men ser nå at vi stadig oftere kan gjøre ting sammen igjen, og det synes jeg er det absolutt koseligste.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 08:53   #68
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg vil neppe kalle meg pk. Jeg som er hjemmeværende og alt. Men jeg har praktisk sans og har vokst opp med å være med pappa på prosjekter. "Dametingene" har jeg stort sett lært meg på egenhånd i voksen alder. Fordi jeg liker det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 08:59   #69
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Ikke pokker om jeg er patetisk!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 09:02   #70
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg tror jeg stryker skjorter 1 gang i året eller noe
Fytti det er kjipe greier.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 09:04   #71
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Å stryke fire meter linduk er terapi.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 09:18   #72
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Svarte dustepoll siden jeg var midt mellom de to siste. Jeg gjør det meste og bruker sag, men jeg gjør ikke alt. Jeg maler ikke i høyden (seriøs høydeskrekk), og mannen gjør absolutt mest av det fysisk tunge arbeidet. Men jeg kapper lister, tapetserer, maler inne, legger gulv, osv.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 10:05   #73
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Nei, jeg er ikke så handy av meg. For meg er det et tiltak å gjøre ting jeg ikke kan og som krever opplæring. Det er mye greiere og raskere om mannen i huset, som vet hvordan det skal gjøres, gjør det.

Men sjauing er helt ok. Og det er stort sett jeg som vasker bil, måker snø og klipper gresset.

Og da vi bygget hus bidro jeg mest til å rydde, bære og holde.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 10:12   #74
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Verken meg eller mannen er særlig praktisk anlagt. Noe har vi dog lært oss på veien. Vi kan legge gulv sammen, jeg måler og han sager. Vi kan legge brostein sammen, jeg måler og legger opp rettesnorer, han kjører vibroplate og bærer stein.
Vi er i grunn late og kjøper oss ut av ting om det lar seg gjøres.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 10:14   #75
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg gjør mannfolkarbeid fremfor kvinnfolkarbeid any day.
Jeg kan ikke fordra å være avhengig av andre, så jeg kan både spikre og sy.

Mannen og jeg er et godt handyteam; jeg måler, han kapper og så setter vi opp sammen. Og så øver vi på at han skal høre etter sånn at han ikke durer i vei og gjør feil.
Vi er rett og slett best sammen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 10:15   #76
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg skifter dekk, skrur og snekrer og måker snø. Men aller helst liker jeg jo å henge over mannen og besserwisse mens han holder på. Men det gjelder visst på alle områder.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 10:48   #77
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Før gjorde jeg alt. Nå syns jeg det er deilig å ha en å dele oppgavene med, og det medfører at jeg slipper dekkskift og mange andre ting jeg virkelig ikke liker å gjøre.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 10:51   #78
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg kan alt jeg vil. Om det er å vinterkonservere båtmotoren, skrive den rosa sangen, sette opp trådløse routere eller bake en føkkings prinsessekake.

Nå er det ikke alt jeg vil, da. Jeg ringer Viking hver gang ( ) jeg punkterer, siden jeg har firmabil med alt sånt dekket. Jeg ringer snekker Frank hvis jeg vil ha en ny, vakker skyvedør, for det blir mye penere (og tid er en mer kostbar ressurs enn noen tusenlapper for oss).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 10:55   #79
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Jeg gjør helst ingenting, verken "mannfolkarbeid" eller "kvinnfolkarbeid", siden jeg ikke eier praktisk talent og er helt hjelpesløs når det gjelder alt type praktisk arbeid. Men - hvis jeg MÅ velge, så velger jeg vel å gjøre det som faller i kategorien "kvinnfolkarbeid".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 10:56   #80
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.154
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg gjør helst ingenting

Jeg er vel egentlig mest her, jeg også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no