Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi som fascineres av Finn (V)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-22, 21:45   #341
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Jeg er mistroisk jeg og. Jeg støtter heller organisasjoner, eller gir julegaver til innsamlingen de har på kjøpesenteret.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-22, 23:27   #342
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Tiltres. Har svindel-detektoren på på Finn. De som strever har vel ofte kontakt med en av de mange organisasjonene som jobber gjennom hele året med aktiviteter og hjelpetiltak, og er de ikke det fra før er det veien å gå. Vet at organisasjonene samarbeider, bl.a. også ifht å forebygge at enkelte reiser rundt og melker systemet.

Har vært frivillig i en slik og sett hvordan noen melder seg på her og der, og så dukker de ikke opp fordi en annen organisasjon hadde et bedre tilbud den dagen, får man høre etterpå. Som jaja, greit nok, men meld i det minste avbud så vi kan gi muligheten til en annen. Akkurat Finn-annonser hører man også om, og det er det der med lett omsettelige varer, ja.

Tipset en med Finn-annonse i vårt distrikt om tilbudet vi hadde i vår organisasjon, men det var hen ikke interessert i, gitt.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-22, 23:38   #343
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Nå vet jeg ikke hva denne annonsen var

Det var ganske "heavy" tragisk, det som ble påstått i annonsen. Ung mor med fem barn fra 14 år og nedover, som var kreftsyk i siste fase og som sannsynligvis kom til å dø før jul. Hun ville at man skulle bidra med penger, for det kom til å bli dyrt med begravelse og slike ting, og det kom til å bli en trist jul for ungene.

Jeg vet ikke helt, jeg. Er det virkelig grov svindel, eller er det "bare" noen som smører litt tjukt på? Hvor stort er hjelpebehovet, sånn egentlig? Nok en gang skulle jeg ønske at det var det offentlige eller til nød ideelle organisasjoner, som bistod med hjelp. At enkelte familier føler at de må brette seg ut på FINN, syns jeg er fryktelig trist.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-22, 16:40   #344
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det var ganske "heavy" tragisk, det som ble påstått i annonsen. Ung mor med fem barn fra 14 år og nedover, som var kreftsyk i siste fase og som sannsynligvis kom til å dø før jul. Hun ville at man skulle bidra med penger, for det kom til å bli dyrt med begravelse og slike ting, og det kom til å bli en trist jul for ungene.

Jeg vet ikke helt, jeg. Er det virkelig grov svindel, eller er det "bare" noen som smører litt tjukt på? Hvor stort er hjelpebehovet, sånn egentlig? Nok en gang skulle jeg ønske at det var det offentlige eller til nød ideelle organisasjoner, som bistod med hjelp. At enkelte familier føler at de må brette seg ut på FINN, syns jeg er fryktelig trist.

Jeg tenker at om denne historien var sann hadde det sikkert vært mange i lokalsamfunnet rundt dem som hadde vært villig til å stille opp uten at hun hadde trengt å ty til Finn og at sannsynligvis hadde hun ikke engang trengt å spørre for at noen skulle ta initiativet.

Jeg tror nok det er mange som sliter og at det er mange som behøver hjelp. Og det er jo også mange initiativ til å hjelpe rundt juletider. Enten det er gaveinnsamlinger eller matkasser. Jeg tenker man nok har større sjanse til å treffe rett ved å.bidra der enn å gi til tilfeldige personer på Finn.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-22, 17:22   #345
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg tenker at om denne historien var sann hadde det sikkert vært mange i lokalsamfunnet rundt dem som hadde vært villig til å stille opp uten at hun hadde trengt å ty til Finn og at sannsynligvis hadde hun ikke engang trengt å spørre for at noen skulle ta initiativet.

Hvorfor tror du det? Jeg hadde lett dødd av kreft uten at lokalsamfunnet hadde brydd seg. Har ikke inntrykk av at vi har amerikanske tilstander i lokalsamfunnet liksom.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-22, 18:45   #346
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvorfor tror du det? Jeg hadde lett dødd av kreft uten at lokalsamfunnet hadde brydd seg. Har ikke inntrykk av at vi har amerikanske tilstander i lokalsamfunnet liksom.

Kanskje jeg er preget av å bo på et mindre sted, men jeg er ganske sikker på at en fembarnsmor som snart skulle dø av kreft hadde fått mye oppmerksomhet her dersom det hadde blitt kjent blant folk.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-22, 14:58   #347
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Og det er ikke alltid så lett å be om hjelp heller. Av og til er det helt umulig faktisk.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 11:49   #348
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Hva med en enebolig fra 1830 med MUSEUM i kjelleren?

https://www.finn.no/realestate/homes...kode=284232431

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 12:08   #349
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Så koselig med museum.

Kjenner det huset, ikke alle hus som har blått historisk skilt på veggen. Tror ikke det var bilde av skiltet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 12:25   #350
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Så koselig med museum.

Kjenner det huset, ikke alle hus som har blått historisk skilt på veggen. Tror ikke det var bilde av skiltet.

Joda, men jeg husker ikke bildenummeret. På slutten. Eller nei, bilde 2/64 viser sjekken min.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 21:20   #351
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.443
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Men hva er det med den doen? Bilde 34. Hjernen min klarer ikke å skjønne hva det er den ser på.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 17:41   #352
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.394
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Men hva er det med den doen? Bilde 34. Hjernen min klarer ikke å skjønne hva det er den ser på.

Tror det er tatt med vidvinkel som forvrenger perspektivet på en eller annen måte.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-12-22, 12:31   #353
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Hvem er det som gir vekk en rasehund uten noen beskrivelse eller krav til nye eier? Er det en problemhund de vil bli kvitt fortest mulig?

https://www.finn.no/284356088

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-22, 14:57   #354
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hvem er det som gir vekk en rasehund uten noen beskrivelse eller krav til nye eier? Er det en problemhund de vil bli kvitt fortest mulig?

https://www.finn.no/284356088

Tipper det er for å få kontakt og så må de som skal ha hunden betale frakt etc. Altså scam.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-22, 15:23   #355
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Nja, jeg tror heller det er en problemhund eller den krever for mye, og de vil bare bli kvitt den fortest mulig. Ifølge Wikipedia er det en rase for erfarne folk.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-22, 15:32   #356
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Eg synast også at den hundeannonsa såg ut som noko lureri.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-12-22, 15:56   #357
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Vi tok til oss en gratis schæfer fra Finn i august faktisk. Hun er noen år gammel og med nydelig personlighet så en kan ha flaks. Hun bjeffer på andre hunder, men det er overkommelig.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-22, 16:05   #358
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.443
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Jeg sendte en melding på den annonsen, og fikk et ryddig svar. Det har blitt for mye med hund, og den som ville ha den mest har mistet interessen. Vedkommende er ikke flytende i norsk, men ellers virket det legitimt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-22, 16:09   #359
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg sendte en melding på den annonsen, og fikk et ryddig svar. Det har blitt for mye med hund, og den som ville ha den mest har mistet interessen. Vedkommende er ikke flytende i norsk, men ellers virket det legitimt.

Så bra det ikke var scam.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-22, 16:44   #360
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.443
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Så bra det ikke var scam.

Ja, og virket ikke som de ga den til første og beste, heldigvis.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no