Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Spinoff: Kan du skifte dekk?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Kan du skifte dekk?
Ja, men jeg gjør det ikke. 58 44,96%
Ja, jeg skifter selv. 41 31,78%
Nei. 27 20,93%
Olabil. 3 2,33%
Deltakere: 129. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-11, 11:51   #21
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Jeg vet ikke siden jeg aldri har forsøkt. Når jeg punkterer ringer jeg etter mannen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 11:58   #22
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Har skiftet dekk selv mange ganger, men nå er jeg degradert til håndtlanger. Ruller dekkene på plass rundt bilene, sprayer muttere med antirust, ruller dekkene til lagring og sånt. Og innimellom briljerer jeg med min praktiske og logiske sans og får løsnet muttere som sitter dønn fast og som Luren har gitt opp.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:08   #23
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Jeg kan det, men har ikke kropp til å gjøre det.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:08   #24
Svampe
Superduperaktiv
 
Svampe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 519
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Jeg savner alternativet "Det vet jeg ikke, for jeg har aldri forsøkt."

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:10   #25
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Ja, easypeasy. Men no er skuldrene mine øydelagt, så no tar samboer den jobben. Men som regel gjer eg det sjølv, og har i grunn gjort det siden eg tok lappen og kjøpte bil.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:13   #26
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Jeg kan og har gjort det før, men nå er det mannen som gjør det.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:20   #27
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Jeg savner alternativet "Det vet jeg ikke, for jeg har aldri forsøkt."

Jeg å Har aldri punktert så har ikke prøvd det.

Skulle sikkert klart det men har ikke noe i mot at mannen gjør det

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:20   #28
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Jeg har gjort det, så jeg kan det vel, men overlater det glatt til andre.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:27   #29
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Ja, jeg kan, men jeg skal ikke påstå det er noe jeg liker godt å drive med. I dekkskiftetider fremhever jeg gjerne det såkalt sterke kjønns muskelkraft og hurtighet, og får meg selv til å fremstå som litt ekstra dum og svak, hvilket som regel får ham til å skifte dem ganske kjapt.
Ett år skiftet jeg selv, bare for å vise at jeg kunne, men jeg var ganske fornøyd da han kom ut og tok over da jeg var halvferdig. :lat:

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:47   #30
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.534
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Jada, jeg kan til og med monter og bruke verktøyene som brukes.
Uten at det betyr at det er jeg som gjøre det :hehe:

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:50   #31
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.413
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

De dekkene som ikke er på bilen min bor på hotell og der skiftes de også.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:52   #32
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Ja, jeg kan skifte selv, men det er år og dag siden sist jeg gjorde det. På bilen min har vi kun ett sett felger, så vi må sette bort den jobben, siden vi ikke har utstyr til å legge om på felg.

Ved en punktering så skulle jeg fint klart å skiftet selv ja.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 13:14   #33
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.607
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Jeg kan, og har gjort det sammen med mannen/svoger/svigerfar ved diverse anledninger. Når mormor skiftet selv i alle år, kan ikke jeg være bekjent av ikke å kunne skifte. (Hun mener forøvrig at det var fryktelig urettferdige regler tidligere. Dersom en kvinne punkterte på ett dekk fikk hun hjelp av NAF. En mann ble forventet å skifte selv med mindre han hadde punktert på fler dekk. Det var da ikke alle menn som klarte å skifte dekk, heller.)

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 13:35   #34
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

"Skifte dekk" som i å jekke opp bilen, ta av felg med dekk, og sette på annen felg med annet dekk? Selvsagt. Man trenger en jekk, et hjulkors, og evt. litt antirust og vaselin. Og så tar man en tur på bensinstasjonen og sjekker lufttrykket etterpå.

"Skifte dekk" som i å fjerne selve dekket fra felgen og sette nytt dekk på den samme felgen? Nei.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 13:37   #35
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Ja, jeg kan det, men gidder ikke med mindre jeg må, for moro er det ikke.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 13:42   #36
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Nei, jeg har aldri skifta dekk så jeg skal ikke skryte på meg det nei. Har aldri hatt bil før heller, men jeg skal nå lære meg det ja

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 13:55   #37
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.802
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Ja, jeg kan. Alle vi barna måtte lære det før vi fikk låne bil hjemme, og vi "barna" som hadde førerkort hadde det som opgave da vi bodde hjemme.

Primært for at vi skulle få trening, slik at vi ikke skulle bli sittende oppi huttaheiti i snøstorm med punktering uten å kunne hjelpe oss selv.

Nyttig, og vil repetere det på mine barn. Jeg leverer min bil for skift p.t.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 14:27   #38
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Det tar meg en halvtime å skifte dekk, og det gjør jeg en gang i året, mannen min skifter den andre gangen. Det tar meg like lang tid å få noen til å gjøre det som å gjøre det selv, så for oss (som har plass til oppbevaring til dekkene i garasjen) er det virkelig ikke noe poeng i å sette det bort.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 14:39   #39
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Ja det kan jeg. Etter en punktering midtvinters på en gudsforlatt vei før mobiltelefonens tid, var jeg meget glad jeg kunne skifte dekk selv.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 16:06   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Kan du skifte dekk?

Å, hold snavla, Neket.

Nei, jeg skifter ikke. Jeg ringer Viking. Nå hadde det ikke hjulpet all verden, siden jeg pleier å gå for "traser dekkene i fillebiter, har ikke reservehjul, men bare skum og tar uansett to dekk i slengen"-varianten.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no