Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Spørsmål til strikkeoppskrift

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-16, 20:38   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spørsmål til strikkeoppskrift

Forsøkte meg i en annen tråd på om noen hadde strikket Nordic Summer shorts, men ingen meldte seg - forsøker dermed spørsmålet mitt likevel, dere som har strikket mye forstår sikkert hva problemet er.

Jeg driver med denne:
http://www.ravelry.com/patterns/libr...-summer-shorts

Før jeg deler av til to ben skal man legge ut 4 ganger på annenhver omgang, 2 masker i hver side (1 på hver side av sidemerking). Det står at disse maskene skal strikkes i hvitt.

Jeg får veldig problemer med å forstå hvordan mønsteret skal ivaretas de gangene maskene som skal legges ut faller "midt oppi" en av disse firkantene i mønsteret. Det blir jo veldig rart med en løs hvit maske midt i en mørk rad? På bildene ser det ut som om de mørke firkantene kommer så fint under hverandre utover på bena, men jeg skjønner rett og slett ikke hvordan dette skal løses når jeg skal legge ut masker.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 21:26   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål til strikkeoppskrift

Det var litt pussig, ja. Enn om du legger ut nærmere skrittet i stedet? Jeg ser de har strikket sammen på innsiden av låret like over vrangborden.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 21:52   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spørsmål til strikkeoppskrift

Uten at jeg har særlig peiling på strikkeoppskrifter, så uttaler jeg meg likevel. Jeg har strikket en bukse en gang, og la ut i skrittet, ikke på sidene. Er du sikker på at sidemerkene er på sidene og ikke foran og bak?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-16, 21:53   #4
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål til strikkeoppskrift

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Uten at jeg har særlig peiling på strikkeoppskrifter, så uttaler jeg meg likevel. Jeg har strikket en bukse en gang, og la ut i skrittet, ikke på sidene. Er du sikker på at sidemerkene er på sidene og ikke foran og bak?

Foran og bak høres mer fornuftig ut, ja.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 09:59   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål til strikkeoppskrift

Det er foran og bak. Jeg tenkte feil. Det er markering midt foran på shortsen og midt bak, og man legger ut på hver side av markeringen. Men problemstillingen blir akkurat lik.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 11:16   #6
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spørsmål til strikkeoppskrift

På bildet ser det ut som om den er strikket nedenfra og opp? Hvis det er økninger i hver side av bena vil de komme inn mot skrittet. Der syns det dårlig.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 11:31   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spørsmål til strikkeoppskrift

Kan du flytte markørene til mellom firkantene, da?

Det beste rådet jeg fikk var egentlig "bare følg oppskriften, uansett hvor rart det virker, det blir bra til slutt", men det har jeg aldri klart, jeg pleier alltid å mikse litt selv underveis. (høres ut som jeg er en erfaren strikker, jeg er ikke det altså).

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 17:22   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål til strikkeoppskrift

Opprinnelig lagt inn av Lizzie, her.

På bildet ser det ut som om den er strikket nedenfra og opp? Hvis det er økninger i hver side av bena vil de komme inn mot skrittet. Der syns det dårlig.

Godt poeng.
Nei, strikket ovenfra.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-06-16, 21:58   #9
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spørsmål til strikkeoppskrift

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er foran og bak. Jeg tenkte feil. Det er markering midt foran på shortsen og midt bak, og man legger ut på hver side av markeringen. Men problemstillingen blir akkurat lik.

Men, nær skrittet vises ikke dette likevel

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 13:38   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spørsmål til strikkeoppskrift

Jeg sendte Ministrikk spørsmål om dette, og fikk følgende svar: "Mønsteret må jobbes inn i de nye maskene slik at når alle økningene er gjort går mønsteret opp igjen"
Eh ja vel...?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no