Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Farge brudekjole (sateng)

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-16, 15:38   #1
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Farge brudekjole (sateng)

Går det an å farge sateng? Jeg har så lyst til å sy om brudekjolen min, siden den med relativt enkle grep kan bli veldig kul knelang 50-tallsaktig kjole som kan brukes til bryllup og andre pyntefestligheter. I så fall er det uaktuelt at den fortsatt skal være hvit. Kjolen har samme stoff og farge hele veien (halvblank, slett sateng) med unntak av et brodert, mørkere belte i livet (også i sateng, tror jeg) og en rad med knapper bak på ryggen og nedover skjørtet (sateng, samme farge som kjolen).

Jeg er forøvrig klar over at sateng ikke er et stoff, men en vevtype. Fåglarna vet hvilken type sateng kjolen er i; hva er typisk for brudekjoler?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 15:48   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge brudekjole (sateng)

Eg kjenner ei som leverte inn brudekjolen og fekk farga han kongeblå tll ein galla-anledning. Det blei vellykka, men ho gjorde det ikkje sjølv. Den "vanlige" klesfargen dei har på panduro og slikt er vel for bomull i første omgang - der blir i alle fall saumane i opprinneleg farge dersom det ikkje er brukt bomullstråd.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 15:48   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge brudekjole (sateng)

Er det ikke noe merkelapp inni der det står hva stoffet inneholder? Eller er den håndsydd?

Det finnes tøyfarge for de aller fleste tekstiler, hvis man går på en fargehandel/hobbyforretning med litt utvalg, så jeg vil tro det går bra, så lenge den tåler vanlig maskinvask.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 16:23   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge brudekjole (sateng)

Jeg holdt på med farging av hvite klær til annen farge da jeg var tenåring og stoppet da et plagg hadde syntetisk tråd. Alt ble farget utenom sømmene og det så ikke bra ut. Så sjekk at tråden tar farge.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 17:52   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.436
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge brudekjole (sateng)

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg holdt på med farging av hvite klær til annen farge da jeg var tenåring og stoppet da et plagg hadde syntetisk tråd. Alt ble farget utenom sømmene og det så ikke bra ut. Så sjekk at tråden tar farge.

Brudekjolen er vel neppe av bomull den heller, så hun må nok uansett bruke farge for syntetisk tøy. Og da vil tråden ta farge også.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 13:15   #6
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge brudekjole (sateng)

Takk for svar! Jeg skal finne frem kjolen på loftet og studere den litt nøyere mht. hvilken type tråd den er sydd med og type sateng.

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg kjenner ei som leverte inn brudekjolen og fekk farga han kongeblå tll ein galla-anledning. Det blei vellykka, men ho gjorde det ikkje sjølv.

Vet du hvor hun leverte den inn, mao. hvem som kan tilby slikt? Renseri eller skredder kanskje?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 13:51   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge brudekjole (sateng)

Å, ja, kjolen din hadde vært fin å sy om og farge, Rusle

Mange av sømmene vil vel være på innsiden vil jeg tro, og hvis noen synes, så kan sikkert en skredder/sydame fikse på det.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 14:13   #8
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge brudekjole (sateng)

Ja, jeg tror den kan bli helt super med skikkelig strutteunderskjøt under. Litt usikker på farge, men tenker muligens en gultone.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-16, 14:16   #9
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farge brudekjole (sateng)

Den kommer til å bli helt nydelig! Jeg stemmer for gul.

Henger i tråden for å se om noen vet hvor dette kan gjøres. Jeg har også planer om å farge brudekjolen min, men har ikke fått ut fingern enda. Litt fordi jeg ikke vet hvor jeg kan få det gjort, litt fordi jeg er træg.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 00:06   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.936
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge brudekjole (sateng)

Gult er jo bare utrolig flott og en nydelig farge til deg

Den siste festkjolen jeg kjøpte er i en deilig gulfarge, sterkere enn vanilje, men langt unna påske. Får sååå mye komplimenter når jeg har den på Og så treffer man ikke halve festen med samme farge. Det liker jeg også

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 00:46   #11
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge brudekjole (sateng)

God ide! Min passer ikke lenger....

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-16, 10:15   #12
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge brudekjole (sateng)

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Gult er jo bare utrolig flott og en nydelig farge til deg

Den siste festkjolen jeg kjøpte er i en deilig gulfarge, sterkere enn vanilje, men langt unna påske. Får sååå mye komplimenter når jeg har den på Og så treffer man ikke halve festen med samme farge. Det liker jeg også

Ja, jeg digger gult! Har en annen finkjole i oransje (vintage / 70-talls), den er også en innertier.

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

God ide! Min passer ikke lenger....

Jeg er ikke så sikker på om min gjør det heller. Men jeg har planer om å få den til å passe igjen. Så får vi se hvordan det går....

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-16, 10:27   #13
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge brudekjole (sateng)

La oss få høre hvordan det går!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-16, 10:33   #14
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Farge brudekjole (sateng)

De farger jo satengsko i samme farge som kjoler, så de har sikkert en løsning på det. Hør med en brudekjole/kjolesalong kanskje, hva de anbefaler?

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-16, 10:39   #15
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge brudekjole (sateng)

Godt tips med kjolesalong! En skredder vet kanskje også, evt renserier. Jeg må nok uansett levere den til skredder for omsying.

Det blir uansett ikke før til høsten (ellr senere), skla holde tråden oppdatert!

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no