Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nestlé før og nå

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-10, 10:34   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nestlé før og nå

I mange år har jeg jo hørt at man skal boikotte Neslé. Jeg vet om dette MME-greiene, men har ikke helt satt meg inn i alt. Men dette er årevis siden, er det ikke? Driver de på med det enda? Jeg googlet litt og leste både om støtte til kreftssaker, helseprogrammer verden over osv, har de ikke forandret seg litt de siste årene? Kan noen opplyse meg?

Og After Eight, som er like julete for meg som juletreet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 08-12-10 kl 10:54.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 10:43   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nestlé før og nå

After Eight?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 10:45   #3
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.299
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Sjokoladen.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 10:56   #4
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nestlé før og nå

De bryter fremdeles med WHOs såkalte regler for markedsføring av barnemat og MME. De sluttet vel å kjøpe melk fra kona til Mugabe etter at det slapp ut i 2009, dog.
Som de fleste andre store selskaper så har de ikke forandret seg noe særlig, de forsøker bare å pusse på fasaden. Det har uten tvil blitt stillere rundt de, og folk har mistet interessen, så hvor mye de merker av den berømte boikotten nå er uvisst. Jeg gjetter på at den er irriterende, men ikke akkurat et problem.

Og nå er jeg kanskje kjip, men jeg får i grunn inntrykk at de fleste som "boikotter" velger bort Nestlé barnemat, men kjøper fra Nestlé ellers uten de største problemene.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 10:59   #5
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Det er nok som Kitty sier, de bryter fremdeles koden, selv om de prøver så godt de kan å holde fasaden. Jeg boikotter Nestle så godt det lar seg gjøre, jeg ønsker ikke at pengene mine skal gå til dem.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 11:15   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Og nå er jeg kanskje kjip, men jeg får i grunn inntrykk at de fleste som "boikotter" velger bort Nestlé barnemat, men kjøper fra Nestlé ellers uten de største problemene.

Ikke kjip - jeg tror du har helt rett. Jeg gjør det i alle fall sånn, og det er kanskje ikke boikott god nok, men jeg gjør det for egen del og ikke fordi jeg tror det har noen effekt. Jeg ønsker ikke å gi mitt barn mat som er markedsført på den måten, fordi det gir meg litt bismak i munnen. Allikevel har jeg Nespresso-maskin og spiser en og annen After Eight. (Enda Anthon Berg er jo mye bedre!) Å boikotte Nestlé og alle selskaper de har eierandeler krever at en setter seg inn i ganske mye; mer enn jeg føler at jeg har kapasitet til. Et sted må man trekke en grense, og da har jeg valgt lettvinløsningen for min egen del. Så får andre bare synes at jeg like gjerne kunne kjøpt barnematen deres også.

Jeg kjøper ikke appelsiner fra Israel heller. Det kunne jeg like gjerne gjort, for økonomisk har det lite å si for staten Israel om lille jeg kjøper israelske eller spanske appelsiner, men jeg har ikke lyst på dem.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 11:40   #7
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Jeg vet hva After Eight er da, men er det Nestlé som produserer den? DET har jeg i så tilfelle ikke fått med meg ... Så lurte på HVA det var med den.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 11:46   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Jeg vet hva After Eight er da, men er det Nestlé som produserer den? DET har jeg i så tilfelle ikke fått med meg ... Så lurte på HVA det var med den.


Ja det er det. De har også Smarties, Lion-sjokoladen og Nesquick, bla. Og Nescafé er vel Nestlé. Nespresso også, altså? Jeg føler jo 80% av alle brukerne her inne har Nespresso-maskin.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 12:14   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.691
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Og nå er jeg kanskje kjip, men jeg får i grunn inntrykk at de fleste som "boikotter" velger bort Nestlé barnemat, men kjøper fra Nestlé ellers uten de største problemene.

Mye av årsaken til dette er vel at det er vanskelig å holde oversikt over hva som er Nestlé, siden det er så mange andre selskaper de har eierandel i.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 12:18   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.052
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Det er supervanskelig å vite hva en skal boikotte. Min store sorg er Quality Street, men velger bort den også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 12:22   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Jeg er ganske så flink på å boikotter Nestlé, det eneste er vel den hersens frokostblandingen fra Nesquick som av og til dukker opp.
Vi har ikke barnemat og MME fra Nestlé, og ingen Nespresso-maskin.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 12:24   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Jeg har aldri vært noen aktiv Nestleboikotter.

Men har med vilje ikke kjøpt Nespressomaskin. Mest med tanke på miljøet, det er jo ufattelige mengder med emballasje som går med i forhold til hva vi gjør som har kaffemaskin med egen kvern.

Grunnen til at jeg ikke har boikottet dem er at jeg ikke har satt meg godt nok inn i det, og kjenner ikke til om de alternative selskapene er noe bedre.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 12:29   #13
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Her er det noe jeg åpenbart ikke har satt meg inn i, mulig det er fordi det er noen år siden jeg var opptatt av barnemat og mme. Men hvorfor skal de boikottes ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 12:33   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Det er ikke vanskelig å boikotte MME og barnemat fra Nestlé. Jeg er dog ikke helt konsekvent med boikott med unntak av overnevnte eksempel.

http://www.ammehjelpen.no/boikott-nestl
Her Liljekonvall

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 12:38   #15
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Jeg boikotter fortsatt så godt jeg kan, selv om det glapp litt da yngstemann var rundt ett og bare likte morsmelk og spaghetti bolognese fra Nestlé. Og så har vi nespresso-maskin på jobben som jeg bruker av og til.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 12:42   #16
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.910
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Jeg kan ikke si at jeg boikotter de, men unngår etter beste evne produktene derfra.

Her kan man se hvilke produkter de har, http://www.nestle-nordic.com/corporate/no/produkter/

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 12:42   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.750
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nestlé før og nå

tår det ikke nestle-logo på after eight? Det gjorde det i alle fall før, så jeg visste i alle fall godt at de kommer derfra... Men det er godt...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 12:43   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

tår det ikke nestle-logo på after eight? Det gjorde det i alle fall før, så jeg visste i alle fall godt at de kommer derfra... Men det er godt...

Jo det gjør det. Men det er jo ikke alltid man kommer på hvor ting kommer fra. Jeg husker ikke alltid om Feks. Crispo er fra Freia eller Nidar, osv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 12:46   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.750
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Nei, det husker sånnsett ikke jeg heller, men det tror jeg rett og slett kommer av at jeg ikke anser det som viktig heller (av to årsaker, jeg boikotter ingen av dem (men jeg er ikke flink på nestle barnemat engang jeg, det var nå engang bare de glassene vi fikk gutten til å spise i et par mnd, hjemmelaget gikk ikke ned, og ikke de andre merkene heller, så da fikk han det da) og dertil pleier jeg ikke kjøpe det heller... for jeg er liskom ikke sååå glad i den.

After eight er en annen sak, med et merke jeg vet jeg ikke burde like, printet hardt på, men likevel meget godt, og noe jeg ikke boikotter, bare har litt dårlig samvittighet av og til....

(Ja, jeg innrømmer, jeg er altså flinkere på å ha dårlig samvittighet enn å gjøre noe med det)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 12:46   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.496
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nestlé før og nå

Det er ikke slik at selskaper som gjør noe kjipt, gjør alt kjipt. Man har også selskaper som vet at de gjør noe kjipt, og dermed "green-washer" ved å heftig markedsføre de fine tingene de gjør.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no