Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Drømmer du i farger?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-13, 10:27   #21
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

1) Vet du noe om D-vitamin nivået ditt? Tar du tran eller D-vitamintilskudd? Mitt lå på 94 sist, altså helt fint. Tar Tran/d-vitamin i perioder (ikke ofte)
2) Drømmer du ofte om gamle venner? Ja, innimellom
3) Drømmer du i farger? Det har jeg ikke tenkt på, men skal prøve å huske på det neste gang jeg husker en drøm

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 10:31   #22
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Når jeg er stresset drømmer jeg mye om ting som går galt, tog jeg ikke rekker, babyer jeg har glemt og sånt. En sjelden gang har jeg skikkelige mareritt, om død og fordervelse.

Jeg hadde ofte sånne drømmer før, men nå er det veldig lenge siden jeg har hatt en ubehagelig drøm. Det kan jo bety at jeg er lite stresset for tiden.

  Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 10:33   #23
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

1) Vet du noe om D-vitamin nivået ditt? Tar du tran eller D-vitamintilskudd? Mitt lå på 94 sist, altså helt fint. Tar Tran/d-vitamin i perioder (ikke ofte)
2) Drømmer du ofte om gamle venner? Ja, innimellom
3) Drømmer du i farger? Det har jeg ikke tenkt på, men skal prøve å huske på det neste gang jeg husker en drøm

Det jeg har drømt mest opp igjennom som jeg husker er at jeg kan fly, at jeg blir jaget og til slutt bare letter og flyr

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 10:44   #24
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Heldiggris! Da jeg ble jaget (og det ble jeg ofte) så lettet jeg aldri. Jeg løp gjerne i vann til under armene og vannet var seigt som sirup, kom ingen vei. Jeg ble innhentet hver eneste gang. Skrekk og gru!

  Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 11:02   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.239
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Jeg drømmer sånn som Poly, ser jeg. Også har jeg noen "ingen forstår meg"-drømmer - at jeg blir sviktet av mannen/foreldre/venner og er dypt fortvilet og ingen har medfølelse med meg. Sikkert den ultimate ekstrovertdrømmen.

Også er jeg pisse sur på mannen min når jeg våkner.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 11:18   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Ikke bare når jeg våkner, for mitt vedkommende... Det kan hene igjen i timesvis!

Stakkars mann.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 11:30   #27
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg aner ikke noe om D-vitaminnivået mitt, jeg tar ikke tilskudd. Jeg drømmer alltid i farger; jeg ante ikke at det gikk an å drømme monokromatisk. Hvorfor skulle man det? Drømmer er vel prosessering av sanseinntrykk, og det er i farger?

Samme her. Ikke tilskudd, drømmer i farger.

Drømmer noen gang om gamle venner, aldri mareritt, litt snålere drømmer når jeg er stresset. Men ikke noe spesielt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 14:12   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Aldri tenkt på det, men jeg drømte om hunden min i natt, og den var såvidt jeg husker brun, som den også er IRL...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 20:25   #29
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Jeg ser ikke. Jeg drømmer som tanker. Altså fantaserer uten bilder.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 21:26   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

1) Vet du noe om D-vitamin nivået ditt? Tar du tran eller D-vitamintilskudd?
2) Drømmer du ofte om gamle venner?
3) Drømmer du i farger?

1) Ja, selvsagt, noe så viktig som vitamin- og mineralstatusen er jeg veldig påpasselig med å sjekke opp jevnlig. Det overrasker meg stort at ikke flere gjør det. Mange går jo rundt med store mangler med tilhørende større plager uten å vite det. Jeg tar D-vitaminer og algeolje.

2) Nja, nei ikke som jeg kan huske, men jeg drømmer ofte om folk jeg aldri har sett. Eller kanskje jeg har sett dem på gata uten å bevisst legge merke til dem? Jeg mener, helt ukjente folk man drømmer detaljert om må da finnes? Eller "dikter" man opp utseender i drømmene? Fascinerende, det der.

3) Kan aldri huske å ha drømt i sort-hvitt noensinne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 21:28   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.


Lavt nivå, og vansker med å få det opp på akseptabelt nivå. Ja, men har ikke kunne tatt store nok D vitamintilskudd på lenge pga graviditet og amming.

Ikke? Jeg hadde også lavt en periode og fikk beskjed om å ta sterke doser selv om jeg var gravid, da mangler er mer "skadelig" enn tilskuddet (som ikke er skadelig). Jeg tok ca. 120 mcg (4800 IE) daglig i flere måneder og har nå helt flotte verdier.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 23:02   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Jeg tar btw d-tilskudd og har gjort det i mange år. Først noen reseptbelagte fra Douglas Laboratories, nå bruker jeg bare den nye, sterkeste reseptfrie fra apoteket. 250 ug, kan det stemme?

Red: Det var bare 20.


Sist redigert av Hyacinth : 07-11-13 kl 08:05.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 23:08   #33
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Jeg har de siste ukene drømt veldig mye som jeg har husket da jeg våkner om morgenen. Noe som skjer i perioder for min del.

1) Vet du noe om D-vitamin nivået ditt? Tar du tran eller D-vitamintilskudd?
- Jeg tar store doser D-vitaminer om dagen da nivået har vært lavt.

2) Drømmer du ofte om gamle venner?
- Har gjort det de siste ukene.

3) Drømmer du i farger?
- Det har jeg ikke lagt merkt til. Må sjekke i natt.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-13, 23:17   #34
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Jeg har lurt på hva blinde drømmer...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 08:47   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Nå MÅ jeg spørre: Finnes det en sang som har et refreng som går noe a la "do you dream in color?"?

Jeg får en strofe a la det inn i hodet hver gang jeg ser denne tråden i kontrollpanelet!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 11:28   #36
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Bill Nelson har en sang som heter "Do you dream in colours?"

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 11:42   #37
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

1) Vet du noe om D-vitamin nivået ditt? Tar du tran eller D-vitamintilskudd? Nei, og nei.

2) Drømmer du ofte om gamle venner? Nei, jeg kan ikke komme på at jeg noen gang har drømt om gamle venner.

3) Drømmer du i farger? Ja, veldig ofte.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 13:09   #38
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Veit ikkje noko om D-vitaminnivå, drøymer sjeldan om gamle vener, men drøymer ofte om jobb og at Mannen forlet meg, og har nesten berre mareritt. Eg drøymer i fargar.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 14:03   #39
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Vet ikke hvordan D-vitaminnivået mitt er. Tar tran eller Sanasol en gang i blant. Jeg husker ikke særlig mye av drømmene mine, og har ikke tenkt over om de er i farger eller ikke. Det hender jeg drømmer om gamle venner, og gjerne med en twist: det ser ut som X, men er egentlig Y (jeg bare vet det, liksom). Jeg har også drømt at jeg kan unnslippe forfølgere ved å fly eller sveve sakte utfor stup eller trappeoppganger. Drømmer er rare greier.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 15:18   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømmer du i farger?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Bill Nelson har en sang som heter "Do you dream in colours?"

Hm, nei. Ikke den. Men takk!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no