Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Har du begynt å høre på den nye sesongen av Serial?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-15, 12:57   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.371
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du begynt å høre på den nye sesongen av Serial?

Det har jeg! Den ble lagt ut på torsdag, og var så etterlengtet at siden kræsjet fullstendig.

Denne gangen tar de for seg hva som egentlig skjedde da den unge soldaten Bowe Bergdahl forlot posten sin i Afghanistan og ble tatt til fange av Taliban.

Jeg er allerede fascinert. Der hvor første sesong ganske raskt ga meg klart sympati for Adnan, så er jeg litt mer på "er han helt dust, eller!?" denne gangen. Jeg blir utrolig fascinert av hva i et menneske som får det til å velge den løsningen han gjorde framfor andre, mer konvesjonelle kanaler for å sette lys på det ha ville.

Sitat:

In May 2014, a U.S. Special Operations team in a Black Hawk helicopter landed in the hills of Afghanistan. Waiting for them were more than a dozen Taliban fighters and a tall American, who looked pale and out of sorts: Bowe Bergdahl. Bergdahl, a U.S. soldier, had been a prisoner of the Taliban for nearly five years, and now he was going home.

President Obama announced Bergdahl’s return in the Rose Garden, with the soldier's parents at his side. Bergdahl's hometown of Hailey, Idaho, planned a big celebration to welcome him back. But then, within days—within hours of his rescue, in fact—public reaction to his return flipped. People started saying Bergdahl shouldn’t be celebrated. Some of the soldiers from his unit called him a deserter, a traitor. They said he had deliberately walked off their small outpost in eastern Afghanistan and into hostile territory.

Hailey canceled its celebration. The army launched an investigation. Finally, in March, the military charged Bergdahl with two crimes, one of which carries the possibility of a life sentence. Through all of this, Bergdahl has been quiet. He hasn’t spoken to the press or done any interviews on TV. He’s been like a ghost at the center of a raucous fight.

Now, in Season Two, we get to hear what he has to say.

https://serialpodcast.org

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 13:35   #2
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.211
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du begynt å høre på den nye sesongen av Serial?

Jeg har lastet ned første episode, men har ikke hørt den ennå. Skal få hørt den i løpet av helgen, håper jeg.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 17:36   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.110
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du begynt å høre på den nye sesongen av Serial?

Jeg er i gang med første episode.


Uløst, da, er det noen som har hørt på den?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 17:46   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.371
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du begynt å høre på den nye sesongen av Serial?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Uløst, da, er det noen som har hørt på den?

Nei, men vurderer det. Jeg har hørt gode ting om den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 17:57   #5
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du begynt å høre på den nye sesongen av Serial?

Jeg er i gang. Jeg er enig med deg, Tallulah. Har du hørt på Undisclosed? Jeg holder på med Undisclosed og er fascinert.

Har ikke hørt på Uløst, men har lyst.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 18:39   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.371
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du begynt å høre på den nye sesongen av Serial?

Ikke hørt på Undisclosed. Hva er det?

Jeg syns det er bra at de har tatt for seg en helt annen type sak denne gangen, forresten. Det kunne lett blitt litt for oppskriftsmessig om de gjorde en ny kriminalsak av samme type.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 18:44   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du begynt å høre på den nye sesongen av Serial?

Eg høyrer både på Uløst og den nye Serial for tida. Spennande!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 18:45   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.441
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du begynt å høre på den nye sesongen av Serial?

Jeg har hørt litt av Uløst, men ikke helt i rekkefølge. Den er skrevet på samme lesten som Serial 1, men jeg syns likevel den er veldig god.

Kommer nok til å høre Serial 2 bare det har kommet litt flere episoder :utålmodig sjel:

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 18:46   #9
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du begynt å høre på den nye sesongen av Serial?

Fra nettsiden deres:
The Undisclosed Podcast is a listening experience that reframes, enhances or otherwise shifts everything you've come to know about the State of Maryland's case against Adnan Syed, especially as you've come to know it through listening to Serial. In order to do that, we intend to revisit the case from the beginning, looking at all the available evidence. Not only will we look at the evidence that was presented in Serial, but we will also provide new evidence that we've uncovered in our investigation. We have combed through police and court records that the Serial team did not possess during the podcast, and done much, much more to get to the truth. Accordingly, we aspire to present the best possible version of the events as we believe those events to be. We will also present theories that we believe the evidence best construes. Perhaps most importantly, we will provide you with all of our evidence as part of that process.

We want our listeners to know that this podcast will not give you purely pro-Adnan information or intentionally slant it in his favor. We will present a smart, nuanced legal argument based on the totality of the facts in the case. As attorneys, we pride ourselves on looking dispassionately at facts, analyzing those facts, and applying the appropriate law in our analysis. Our coverage of Adnan's case on our blogs has taken this tack, and we aim to continue our assessments in this new medium. We promise you, our listeners, that our goal in this podcast is not to exonerate Adnan. Our goal is to get to the truth of what happened on January 13, 1999, and we believe that the best way to do so is to analyze all of the available information to come to an informed conclusion. That's what this podcast is all about.


Jeg er også veldig glad det ikke er nok en kriminalsak. Og jeg føler akkurat det samme som deg. Hva i alle dager tenkte han? Altså om Serial, sesong 2.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-15, 22:43   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.371
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du begynt å høre på den nye sesongen av Serial?

Er dere med fremdeles?

Det er utrolig interessant å høre om alt som skjer rundt, når en slik ting skjer. Det at amerikanerne lette etter ham med såpass stort maskineri, gjorde at taliban alltid kunne ligge foran. Skremmende å høre hva de andre amerikanske soldatene tenkte, og at de satte en høyere moralsk terskel for hva de regnet som svik enn militæret selv. Utrolig sært å høre om de rare ideene taliban har om vesten, de høres veldig uopplyste ut, i mye større grad enn IS.Og det gjør jo IS veldig skremmende.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-15, 23:33   #11
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du begynt å høre på den nye sesongen av Serial?

Fikk akkurat ikke lastet ned episode 2 før flyet gikk fra Amsterdam. Hele episode 3 var lastet ned. Snakk om å bli irritert. Skal høre på begge de to episodene i løpet av uka.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-15, 23:43   #12
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du begynt å høre på den nye sesongen av Serial?

Jeg hører på og er mye mer fascinert denne gangen enn forrige.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-15, 23:52   #13
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du begynt å høre på den nye sesongen av Serial?

Har sett s2e1. Venter på ledig stille stund. Har for øvrig fått med meg uløst og syntes den var bra.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no