Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket servise har du?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-07, 08:31   #181
bloma
Aktiv
 
bloma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 129
bloma er litt kul
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi har Ego fra Ittala, funker fint både til hverdags og fest.

I tillegg har jeg kaffeservise fra Figgjo fra sekstitallet:

Akkurat det samme har jeg!

__________________
storebloma2004 og lillebloma 2009
bloma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 11:22   #182
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Har Porsgrund Saturn hvit til pent, og et elendig kremhvitt fra Happy Design til daglig bruk.

Det fra Happy Design skal kastes ut, så bruker vi det fra Porsgrund til daglig i steden.

Så ønsker jeg meg kaffekrus og frokostasjetter fra Rosendahl Grand Cru.

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 13:25   #183
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi har hvitt servise fra IKEA til dagligbruk og til pent har vi Maria Bjørnebær fra Rosenthal.
Begynte å samle på dette da jeg flyttet hjemmenfra som 19 åring og jeg hadde ikke valgt det samme i dag for å si det slik.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 13:19   #184
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi har Cornucopia fra Wedgewood. Fikk til bryllupet (maaange år siden) og fremdeles synes jeg det er veldig fint.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 20:51   #185
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi (jeg) har begynt å samle på Origo fra fra Iittala nå. Det er så fint. Gleder meg til å få flere deler til det allerede.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 10:49   #186
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Nå har vi endelig bestemt oss for middagstallerker og kaffeservise.

Det blir Pillivyut - luona. Helt hvitt, og helt enkelt. Regner med vi kommer til å bruke det til hverdags også etterhvert som vi får nok til å dekke til hele familien. Så får vi se om vi blir enda mer ekstraavagant og avanserer til juleservise, eller fin-finservise etterhvert.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 23:10   #187
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Vi har Manoir fra Villeroy & Boch som brukes til alt

Dette har me og men brukar det kun til fint.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 00:59   #188
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.856
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi har middags- og kaffeservise som er kjøpt på Pytt og Panne for mange år siden. Aner ikke om det heter noe, men jeg liker det godt i hvert fall.

Mamma og pappa har samlet litt Saturn hvit fra PP til oss. Vi får stadig litt påfyll til bursdager og jul. Nå har vi 10 middagstallerkner, to store ovale fat og et potetfat. Tenker det blir mer til jul.

Og så har vi Engler fra PP som vi bruker til frokostservise i jula. Har bare til fire personer ennå, men vurderer å kjøpe inn litt mer. -Liker det egentlig ikke så godt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 01:10   #189
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Jeg samler på dette til penbruk:





Har ei beige hverdagsservise i steingods. Husker ikke hva det heter. De solgte det på Bohus. De har sluttet å selge det så jeg mangler litt. Irriterende når man først har bestemt seg for å samle.

Jeg har et knallrødt kaffeservise i keramikk som jeg fikk da jeg flyttet for meg selv. Det er fortsatt veldig fint. Så jeg tar det fortsatt fram ved noen anledninger

Det har jeg også. Det er Ostindia fra Rørstrand og jeg har det til tolv både i kaffe og middagservise.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 19:21   #190
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Hverdags: Ikea
Fint: Sterling fra Wedgwood
Kaffeservise: Natur fra Wegdwood

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 19:37   #191
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.671
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi har Porsgrund sin cusine partitur.

Kanskje ikke så lekkert og stilfullt men det er veldig oss.

Kan også kombineres med hvit cusine (ganske vanlig på kafeer osv)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Cuisine Partitur.jpg__[500px].jpg (30,1 KB, 12 visninger)
Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 22:11   #192
zuzanna
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Platina fra Porsgrund

  Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 22:53   #193
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Ego fra Ittala som sambo hadde med seg til hverdags, og et kremfarget med brune blomster på som jeg kjøpte, også til hverdags.

Det bærer jo preg av at vi hadde fullt service begge to når vi traff hverandre, så vi bruker de om hverandre. Tror nok vi må titte på penservice når vi blir store

Vedlagte bilder
Filtype: jpg EGO_x800.jpg (21,5 KB, 0 visninger)
__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 19:21   #194
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av iana, her.

Vi har Cornucopia fra Wedgewood. Fikk til bryllupet (maaange år siden) og fremdeles synes jeg det er veldig fint.

Dette er så lekkert !!

Vi har som jeg har svart tidligere, et fra Villeroy og Boch, samt to fra Porsgrund, men jeg har lyst til å begynne å spare på et hverdags servise.
Vet ikke helt hvilket, men det jeg helt sikkert vet er at de største tallerkene skal være firkantede.
Villeroy og Boch har et som heter New Wave tror jeg, som er veldig fint

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 19:24   #195
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi har Grey Pearl fra Villeroy og Boch., og KU middagstallerker fra Alessi
Og et kaffeservice som jeg har arvet av farmor som er i elfenbensfarge og gullkanter på.. aner ikke opprinnelsen ... *kremt...gidder ikke å se etter

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 14:07   #196
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Etter å ha hintet "diskret" til familien, har jeg etter julaften begynt å samle på Pillivuyts Bourges.
Fra før av samler jeg på bestikket Satina fra Tilbords.

__________________

Sist redigert av Nabojenta : 26-12-07 kl 14:13.
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 21:57   #197
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Har 365 fra IKEA som vi bruker til hverdags og et hvitt med enkel gullkant rundt til fest.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 01:20   #198
mamsi
Nybegynner
 
mamsi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Follo
Innlegg: 27
mamsi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Vi har Sterling fra Wedgwood til fint, har både kaffeservise og middagsservise. Både søsteren min og broren til mannen har det samme, og det er veldig praktisk når man skal ha dåp og slikt.


Akkurat det samme har vi også.

Men til hverdags bruker vi Maxi Strå.

__________________
04 og 06
mamsi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 08:29   #199
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har Teema fra Iittala:


Mest i blått, men noe i grønt. Har hatt det i ca. 15 år nå, og blir ikke lei. Kunne kanskje tenkt meg litt Origo i tillegg.

Jeg har fått litt Origo orange til jul! Og noen hvite, dype tallerkener, med et svart mønster, i samme fasong som Teema.


__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 09:54   #200
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Grey Pearl fra Villeroy & Bock som middagsservice til fint, noen nydelige glasstallerkner fra Magnos som jeg ikke finner igjen på nettet. Iittala Origo og med Teema dype tallerkner i matchende farger til hverdags, og Figgjo Fleur kaffeservice (som jeg sparte på fra jeg var 16 år og ikke finner igjen bilde av på nett)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no