Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-11, 10:42   #1001
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Det er vanskelig å dressere unger til å ikke ta imot "usunn mat". Det er til og med vanskelig å dressere mange voksne til å la være. Vi hadde et barn jevnlig på besøk her som reagerte på at vi ikke brukte speltmel i pannekakene, at vi ikke spiste proteinpulver, at vi hadde helmelk og ikke ekstra lettmelk osv osv osv ... det var jo et veldressert og kostholdsbevisst barn, men hun spiste is likevel. Til tross for de kjappe karbohydratene det var ganske creepy igrunnen.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv  
Gammel 09-05-11, 10:43   #1002
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det var vel det som var hele poenget? At vi har med niste fordi det ikke er så lett å finne riktige ting når man er på farta. (billigere er det også)

Ja men da er jo alt okei, da

Jeg har et barn som har levd med mange restriksjoner i kosten siden hun var liten, og av den grunn ikke kunne benytte seg av vanlig, ferdigkjøpt mat. Man blir veldig kreativ, og etterhvert oppleves det ikke som noe styr eller merarbeid

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 09-05-11, 10:46   #1003
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Det er vanskelig å dressere unger til å ikke ta imot "usunn mat". Det er til og med vanskelig å dressere mange voksne til å la være. Vi hadde et barn jevnlig på besøk her som reagerte på at vi ikke brukte speltmel i pannekakene, at vi ikke spiste proteinpulver, at vi hadde helmelk og ikke ekstra lettmelk osv osv osv ... det var jo et veldressert og kostholdsbevisst barn, men hun spiste is likevel. Til tross for de kjappe karbohydratene det var ganske creepy igrunnen.

Det kan være en kjip jobb å dressere barnet slik, det er jeg enig i, men slett ingen umulig oppgave. Det kommer bare an på hvor viktig dette er for en, og i hvor stor grad man klarer å stå i det å være den foreldren som setter slike restriksjoner for barnet sitt.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 09-05-11, 10:50   #1004
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes også det er stor forskjell på å nekte barnet å ta imot mat hos kompiser og det å være restriktiv selv. For sønnen din vil det mest sannsynlig virke ekskluderende hvis du oppdrar han med et kostholdsregime som det kan virke som utfra denne tråden. Å ha en plan og en tanke bak hva barnet får i seg er kjempebra, men å være rasende fordi naboen gir han is eller pappa spanderer vaffel på fotballcup - det blir for mye.

Det kommer jo veldig an på hyppigheten også. I perioder er enten ungene innom og får mat hos andre, eller andre innom hos oss nesten daglig. Og om ALLE disse serverte søppel, hele tiden, så ville det jo fort vekk blitt søppel på daglig basis. Og det har tross alt ingen godt av.

Og så ER det kjipt når man da føler at siden det vanker is og boller i eninga både her og der, så kan man sjeldnere si "ja" hjemme. Og blir kjip og traurig av den grunn. Jeg syns i hvert fall det er hyggelig å si ja til is rett som det er om sommeren, og av og til kjøpe en bolle på butikken. Men ikke hvis det medfører at totalen ender på 2 stk sukkerbombeinntak daglig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 09-05-11, 11:17   #1005
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Nå er tråden nesten oppe i 1000 innlegg, og jeg må si jeg er mektig imponert over Nip som har holdt skansen gjennom hele diskusjonen. Nip: Jeg synes også du burde se på hvordan du legger fram filosofien din, men du skal jammen ha poeng for å stå på ditt. Mange ville ha slamret med døren og gått for lengst hvis de hadde møtt så massiv motstand.

Og så synes jeg Polyanna oppsummerer veldig bra, og er enig i det hun skriver om begge fronter i diskusjonen.

Takk. Jeg føler jeg prøver å legge frem ting litt bedre, til tross for at det ikke skal ta hele dagen min, sikkert mere igjen å lære der, men jeg prøver nå ihvertfall.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 09-05-11, 11:32   #1006
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det kan være en kjip jobb å dressere barnet slik, det er jeg enig i, men slett ingen umulig oppgave. Det kommer bare an på hvor viktig dette er for en, og i hvor stor grad man klarer å stå i det å være den foreldren som setter slike restriksjoner for barnet sitt.

Det virket ikke som om barnet led på noe vis altså, men jeg må innrømme at jeg ikke likte det enorme matfokuset hun tok med inn i huset. Jeg syns ikke ti år gamle jenter trenger å telle kalorier eller tenke noe særlig på kjappe karbohydrater, frie radikaler eller bekymre seg for fete melkeprodukter.

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv  
Gammel 09-05-11, 12:03   #1007
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Det virket ikke som om barnet led på noe vis altså, men jeg må innrømme at jeg ikke likte det enorme matfokuset hun tok med inn i huset. Jeg syns ikke ti år gamle jenter trenger å telle kalorier eller tenke noe særlig på kjappe karbohydrater, frie radikaler eller bekymre seg for fete melkeprodukter.

Neida, det er noe med å balansere matglede mot et fornuftig kosthold som kan være ganske vanskelig. Jeg mener bare at dersom man har et så trøblete syn på andres kosthold som Nip virker å ha er det hennes ansvar å ta grep i forhold til sin sønn.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 09-05-11, 12:05   #1008
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pannekaker

Jeg blir virkelig imponert over denne tråden. Vil dere noen gang bli enige om å være uenige?

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 09-05-11, 12:10   #1009
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Jeg blir virkelig imponert over denne tråden. Vil dere noen gang bli enige om å være uenige?

Det er jo ikke noe gøy?

Jeg er enig med alle, go with the flow

Nip er ikke aktiv  
Gammel 09-05-11, 12:12   #1010
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Men jeg er veldig nysgjerrig på Nip-blogg må jeg innrømme, kunne godt tenke meg å prøve noen oppskrifter. Er det mulig å få se?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 09-05-11, 14:27   #1011
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Til dere som sliter med å finne sunne alternativer "i farta" ; når man sliter med dette, lever på ulike dietter eller har store restriksjoner i kostholdet er det ikke så mye annet å gjøre enn å planlege, planlegge og planlegge. Så lenge man vet at nei, man finner sjelden noe som tilfredstiller kravene man har må man bare sørge for å lage det selv. Bruk ledig tid til å fylle fryseren med greie ta-med saker, som f. eks pai, innbakte greier o.l og ta med seg når man skal på farten. det krever ikke så mye jobb, men litt planlegging.

Jeg gjør det, jeg. grunnen til at jeg svarte, var at jeg oppfattet at det ble antydet at det var et tegn på et sykelig forhold til mat at man heller lot være å spise enn å spise på-farten-maten, fordi den ofte er så usunn.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv  
Gammel 09-05-11, 14:30   #1012
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg gjør det, jeg. grunnen til at jeg svarte, var at jeg oppfattet at det ble antydet at det var et tegn på et sykelig forhold til mat at man heller lot være å spise enn å spise på-farten-maten, fordi den ofte er så usunn.

Hvis det var mitt innlegg du oppfattet slik var det overhodet ikke meningen min, det skulle bare være et tips til hvordan man håndterer det å av en eller annen grunn ikke kan/vil spise det man får kjøpt i farta. Jeg har det slik selv og må alltid planlegge mat å ta med meg.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 09-05-11, 14:39   #1013
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Hvis det var mitt innlegg du oppfattet slik var det overhodet ikke meningen min, det skulle bare være et tips til hvordan man håndterer det å av en eller annen grunn ikke kan/vil spise det man får kjøpt i farta. Jeg har det slik selv og må alltid planlegge mat å ta med meg.

Nei, ikke ditt. Det var dette.

Sitat:

Og det fra en dame som da sier hun heller går sulten eller spiser så lite hun bare kan om hun ikke har egenlaget mat med seg.

Det er et sykdomstegn altså. Det har ingenting med kostbevissthet å gjøre.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv  
Gammel 09-05-11, 16:44   #1014
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Nå har den tråden passert 1000 innlegg, så den stenges.
Dersom dere vil fortsette å diskutere pannekaker, får dere opprette en ny tråd.

Moderatorisk hilsen
Ru

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
ugler

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no