Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Er det en korrelasjon mellom sukat- og fruktkakehat?
Jeg er glad i sukat og også i tunge fruktkaker 16 10,00%
Jeg er glad i sukat og synes tunge fruktkaker er helt greit 4 2,50%
Jeg er glad i sukat, men ikke i tunge fruktkaker 4 2,50%
Jeg synes sukat er helt greit og er glad i tunge fruktkaker 2 1,25%
Jeg synes både sukat og tunge fruktkaker er helt greit 11 6,88%
Jeg synes sukat er helt greit, men liker ikke tunge fruktkaker 7 4,38%
Jeg misliker sukat, men er glad i tunge fruktkaker 11 6,88%
Jeg misliker sukat, men synes tunge fruktkaker er helt greit 15 9,38%
Jeg misliker både sukat og tunge fruktkaker 90 56,25%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-07, 01:11   #61
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Jeg har i mange år forundret meg over at sukatprodusentene i det hele tatt har et kundegrunnlag å overleve på, og tunge fruktkaker klarer jeg meg virkelig godt uten!

  Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 08:17   #62
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Jeg har i mange år forundret meg over at sukatprodusentene i det hele tatt har et kundegrunnlag å overleve på, og tunge fruktkaker klarer jeg meg virkelig godt uten!

Jeg har tenkt det samme. Men et kjapt overslag viser jo at nesten 25% av FP-brukerne liker sukat!

  Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 08:35   #63
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Jeg liker ikke sukat, men synes tunge fruktkaker er greit.

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 09:46   #64
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Jeg har i mange år forundret meg over at sukatprodusentene i det hele tatt har et kundegrunnlag å overleve på, og tunge fruktkaker klarer jeg meg virkelig godt uten!

Jeg sendte mail til Freia/Kraft Foods og spurte om salget av sukat, jeg - om det er slik at det har stupt. Det har det visst dessverre ikke; de påstår at det holder seg stabilt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 09:47   #65
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Jeg har tenkt det samme. Men et kjapt overslag viser jo at nesten 25% av FP-brukerne liker sukat!

7 % synes det er snadder, mens 14 % synes det er OK ifølge min undersøkelse (foreløpig, da).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 10:41   #66
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Jeg ELSKER tunge fruktkaker, men hater sukat!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 11:37   #67
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Hvorfor får jeg plutselig opp en eldgammel fruktkaketråd i ulest-feeden min?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 11:39   #68
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvorfor får jeg plutselig opp en eldgammel fruktkaketråd i ulest-feeden min?

Slik at eg også kunne melde meg på her og slå eit slag for sukat, ei av dei få tørka fruktene som har livets rett?

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 11:44   #69
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Jeg elsker sukat (ingen julekake uten), men liker ikke tunge fruktkaker. Det er ikke pga sukaten, men fordi det også er rosiner i (som ikke hører hjemme i kaker i det hele tatt).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 11:45   #70
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg elsker sukat (ingen julekake uten), men liker ikke tunge fruktkaker. Det er ikke pga sukaten, men fordi det også er rosiner i (som ikke hører hjemme i kaker i det hele tatt).

Word!

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 11:45   #71
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Slik at eg også kunne melde meg på her og slå eit slag for sukat, ei av dei få tørka fruktene som har livets rett?

Jeg ble litt forvirret av overskrifta, "Apropos sukat", kunne ikke huske å ha sett noen sukatdiskusjon i noen av trådene jeg har vært innom i det siste. Før jeg oppdaget at den var fra 2007, to uker etter at jeg hadde født tvillinger, og trolig hadde litt annet enn sukat og fruktkaker å tenke på.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 11:46   #72
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvorfor får jeg plutselig opp en eldgammel fruktkaketråd i ulest-feeden min?

Fordi noen har stemt i pollen, tenker jeg. (Hvis du lurer på hvorfor noen plutselig har stemt i en 15 år gammel poll, så kan jeg ikke hjelpe deg. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 11:46   #73
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg ble litt forvirret av overskrifta, "Apropos sukat", kunne ikke huske å ha sett noen sukatdiskusjon i noen av trådene jeg har vært innom i det siste. Før jeg oppdaget at den var fra 2007.


Du ser, sukat går aldri av moten.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 11:48   #74
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Nå har jeg også stemt, 15 år på overtid. Sukat er helt greit, jeg er ikke glad i tunge fruktkaker. Sånn i tilfelle Toffskij fortsatt lurer på det.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 11:54   #75
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Jeg var ikke her i 2007, så jeg måtte jo benytte anledningen til å stemme da tråden plutselig dukket opp i feeden.

Jeg har et traumatisk forhold til rosiner, et ikke-eksisterende forhold til sukat, og tunge fruktkaker liker jeg ikke. Jeg spiser veldig lite frukt, og burde egentlig bytte nick.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 12:02   #76
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Du verden, etter 15 år! Og det som er så rart er at ingen av oss har blitt eldre, og jeg liker fortsatt ikke sukat. Eller tunge julekaker. Godt denne tråden dukket opp igjen slik at jeg fikk stemt i den viktige pollen.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 12:27   #77
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Glad for å se at dette er et eviggrønt emne som fortsatt engasjerer! Nå fikk jeg lyst på engelsk fruktkake dynket med konjakk og med marsipanlokk OG glasur.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 12:38   #78
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Og jeg skjelver i buksene når min kollega årlig kommer med smaksprøver av sine varianter av denne kaken, a la "man tager hva man haver hjemme". Jeg er jo høflig, og smaker hver gang.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 12:47   #79
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Jeg har aldri prøvd meg på å lage en sånn engelsk fruktkake, men baker av og til Stollen og de kan jo minne om en blanding av en sånn kake og vanlig norsk julekake.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-22, 13:06   #80
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos sukat: liker du tunge fruktkaker?

Nja, hva skal jeg si?

Er ikke så glad i sukat. Bakte en tung fruktkake for noen år siden med kandiserte kastanjer, nøtter av ymse slag og tørkede tranebær og blåbær. Dynket med konjakk, tror jeg det var. Den likte jeg.

Men jeg avskyr rosiner og er ikke veldig glad i sukat heller, så de utgår med høye kneløft.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no