Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

#kostymegate

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-17, 12:04   #41
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: #kostymegate

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg må innrømme at jeg ikke hadde tenkt to ganger på å kle meg ut som indianer hvis jeg hadde blitt invitert til fest med Ville Vesten som tema. Jeg synes dette er litt tullete, og tror det bare fyrer opp alle som mener at pressen går etter FrP for absolutt alt. Jeg tenker også at de kan spare kritikken til noe av alt det andre som er viktig.

Dette

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 12:06   #42
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #kostymegate

Det er lite jeg er så lei av som majoritetsgrupper som klager over at minoritetsgrupper påfører oss et krenkelsestyranni når de reagerer på nettopp krenkelser.

At folk blir krenket er et reelt sett langt større problem enn at det finnes folk som er l"ettkrenket". Jeg vil påstå et det er kjempelett å leve fritt og fint og gi uttrykk for egen meninger om det som er uten å samtidig krenke noen.

Om noen er "lettkrenkte" så er det gjerne folk som ikke takler andres reaksjoner på at de selv har vært ubetenksomme eller ikke bevisste nok når det gjelder å vise andre respekt.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 12:33   #43
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #kostymegate

At medlemmer av minoritetsgrupper kan føle seg tråkket på i ulike sammenhenger, er selvfølgelig helt legitimt. Ingen som ikke går i deres sko, kan vite hvor den trykker.

Det sagt, så synes jeg faktisk at de bommet noe så innmari her. Ikke det at de få som reagerte, faktisk mente seg krenket, men ved å dele det i SoMe fikk jo alle andre NOK ET argument for å kalle urfolk hårsåre og humørløse. At ting blåses ut av proporsjoner og at nok en gang er noen KRENKET.

Hadde de tatt en formell henvendelse til departementet om det de fant upassende, og ellers latt det ligge - hadde det ikke blitt denne saken ut av det. For meg er dette å skyte seg selv og sin egen sak (som jeg jo tror mange sympatiserer med) i foten.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 12:48   #44
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: #kostymegate

Jeg tenker at de fleste har vel fått med seg at det ikke er helt innafor å ha på indianerkostyme. At man da ikke tenker seg om to ganger før man kler seg ut som Pochahontas når man sitter i regjering syns jeg er rart. Jeg hadde ikke synes det var like rart om Ola Nordmann kledde seg ut som Pochahontas på en Wild-West fest på grendehuset.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 13:09   #45
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #kostymegate

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg tenker at de fleste har vel fått med seg at det ikke er helt innafor å ha på indianerkostyme. At man da ikke tenker seg om to ganger før man kler seg ut som Pochahontas når man sitter i regjering syns jeg er rart. Jeg hadde ikke synes det var like rart om Ola Nordmann kledde seg ut som Pochahontas på en Wild-West fest på grendehuset.

Jeg må være så ærlig å si, at indianerkostyme har gått meg hus forbi som utenfor. Men ja,, som regjeringsmedlem må man tenke en ekstra gang gjennom det meste.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 13:17   #46
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: #kostymegate

Jeg så bildet av Jensen og oppfattet det som veldig krenkende. Fordi jeg har vært mye i Canada, bodd der i perioder, og har blitt kjent med mennesker der som lever med fordommer, diskriminering og latterliggjøring hver dag. Fordi det ikke er rent vann på alle reservatene. Fordi en altfor høy andel av barna til urbefolkningen vokser opp i fattigdom. Fordi drap på kvinner fra urbefolkningen ikke blir etterforsket. Fordi selvmordstallene blant de unge er skyhøyt. Fordi mange kjemper for at kulturen deres skal bli respektert og tatt på alvor.
Forrige uke trakk Wallmart indianerkostymene fra butikkene sine fordi de hadde fått så mange reaksjoner på hvor krenkende det oppleves for så mange. Dette er et brennhett tema, ikke i Norge, men i USA og Canada. Jeg tror ikke en døyt på at Jensens valg av kostyme var tilfeldig. Jeg tilgir henne ikke, jeg er sikker på at hun vet hva hun gjør.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 13:21   #47
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #kostymegate

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg må være så ærlig å si, at indianerkostyme har gått meg hus forbi som utenfor.

Samme her (bare uten komma ).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 13:33   #48
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #kostymegate

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Samme her (bare uten komma ).

Disser du tegnsetting min

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 13:34   #49
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #kostymegate

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Disser du tegnsetting min

Punktum etter "min". Eventuelt spørsmålstegn. Eller utropstegn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 13:38   #50
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #kostymegate

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Disser du tegnsetting min

Sorry. (Tegnsettingen. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 14:27   #51
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #kostymegate

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg så bildet av Jensen og oppfattet det som veldig krenkende. Fordi jeg har vært mye i Canada, bodd der i perioder, og har blitt kjent med mennesker der som lever med fordommer, diskriminering og latterliggjøring hver dag. Fordi det ikke er rent vann på alle reservatene. Fordi en altfor høy andel av barna til urbefolkningen vokser opp i fattigdom. Fordi drap på kvinner fra urbefolkningen ikke blir etterforsket. Fordi selvmordstallene blant de unge er skyhøyt. Fordi mange kjemper for at kulturen deres skal bli respektert og tatt på alvor.
Forrige uke trakk Wallmart indianerkostymene fra butikkene sine fordi de hadde fått så mange reaksjoner på hvor krenkende det oppleves for så mange. Dette er et brennhett tema, ikke i Norge, men i USA og Canada. Jeg tror ikke en døyt på at Jensens valg av kostyme var tilfeldig. Jeg tilgir henne ikke, jeg er sikker på at hun vet hva hun gjør.

Amen!

Det er forresten et brennhett tema hos urbefolkningen i Norge også. Allerede i fjor sommer var jeg på to seminarer om cultural appropriation, på de to viktigste urbefolknings- og samefestivalene på norsk side.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 14:47   #52
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: #kostymegate

Ikke tenkt over det før jeg heller.

Men ser jo at det ikke hadde passet om hun kom utkledd i samedrakt. blir det ikke det samme?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 14:50   #53
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #kostymegate

Ja, det blir det samme, Ine.

Et bra debattinnlegg:
https://www.ifinnmark.no/debatt/sami.../o/5-81-606128

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 14:51   #54
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #kostymegate

Jeg vil si indianerkostyme har vært umusikalsk ganske lenge, så jeg stusset på at Siv Jensen ikledde seg et og tok skrytebilde av det. Og ville man f eks kledd seg ut i et gøyalt samekostyme? Jeg tror det er ganske innlysende at det ville oppfattes som krenkende.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 14:59   #55
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #kostymegate

Jeg går ut i fra at de fleste hadde reagert om hun hadde kledd seg ut slik:



I praksis er det vel egentlig ingen forskjell. Bortsett fra at hvite europeere synes det er gøy å kle seg ut som Pocahontas da, det er jo en del av kulturen vår.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 15:13   #56
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: #kostymegate

Noen som forresten vet bakgrunnen til en lignende diskusjon i Nederland med nissens hjelper, er det ikke svarte-piet? Er hele greia at når han kommer ned gjennom pipa, så må han være afrikansk? Aldri følt jeg har fått grep på den historien.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 15:43   #57
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: #kostymegate

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Noen som forresten vet bakgrunnen til en lignende diskusjon i Nederland med nissens hjelper, er det ikke svarte-piet? Er hele greia at når han kommer ned gjennom pipa, så må han være afrikansk? Aldri følt jeg har fått grep på den historien.

Greia er vel at originalt var han Afrikansk, sannsynligvis en slave. Men tilhhengerne nå sier at han ikke egentlig er svart eller slave, det er bare sot fra pipa?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 15:49   #58
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #kostymegate

Det er vesentlig gradsforskjell på å smøre hele huden inn i annen farge og kle seg ut og å kle seg i et kostyme som det er lang "karnevalstradisjon" på. Det var snakk om hvorvidt piratkostyme også er innafor for noen år siden. Det er i det hele tatt mange av de vanlige kostymene som kan være problematiske.

På en del feiringer i USA brukes radbrekkede elementer av norske bunader blandet med vikinghjelmer og samedrakter om en annen. Det er skikkelig kitsch-plastic-bonanza. Smakfullt er det ikke, men er det krenkende i en sånn setting? Ja det er krenkende om en person føler seg krenket.

Er det greit om en krenket gruppe bruker samme kostymer jf. Pride? Kan mer passere der?

Spørsmål om hva kostymer representerer kan være viktig og jeg synes det er verd å lytte til dem som reagerer, men samtidig tenker jeg at det ligger en risiko i å snevre inn alt.
Det er ikke klare enkle grenser her for greit/ugreit.

Å smøre seg inn med annen hudfarge utenfor på en helt annen måte.

Delingen av dette og alle opprørte reaksjoner blir nok bare et løft for Siv Jensen og jeg tror faktisk ikke hun hadde kalkulert inn den bonusen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 15:52   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #kostymegate

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

På en del feiringer i USA brukes radbrekkede elementer av norske bunader blandet med vikinghjelmer og samedrakter om en annen. Det er skikkelig kitsch-plastic-bonanza. Smakfullt er det ikke, men er det krenkende i en sånn setting? Ja det er krenkende om en person føler seg krenket.

Men vikinger og nordmenn har aldri vært en marginalisert gruppe. Det utgjør en stor forskjell.

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Er det greit om en krenket gruppe bruker samme kostymer jf. Pride? Kan mer passere der?

Hvordan da, mener du?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 16:14   #60
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: #kostymegate

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men vikinger og nordmenn har aldri vært en marginalisert gruppe. Det utgjør en stor forskjell.

Hvordan da, mener du?

Tja viking, nordmenn og samekitsj i samme suppe dekker også marginalisert gruppe. Det var virkelig mye smakløst blandings i kombo med overdrevent fokus på lutefisk og reinsdyr. I deres verden var det hyllest, garantert.

Ang pride så har jeg vært tilstede på Pride i utland, ikke i Norge dessverre. Det var kostymer av alle slag og noen av dem kunne nok garantert i annen kontekst blitt forstått som krenking av "marginalisert gruppe". Det blir likevel ikke helt det samme i en slik kontekst som om Siv Jensen bruker det.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no