Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-17, 19:27   #221
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Vet du hva, Primrose, folk som stiller seg kritiske til en hyggelig oppmerksomhet fra andre, kan ta seg en bolle. Jeg blir glad for alle julekort i alle varianter.

Enig. Trenger ikke skrive masse. Hyggelig uansett syns jeg. Ikke at jeg er flink til å sende julekort.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 20:28   #222
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg skriver et par ord på kortet, i den bildetjenesten jeg bestiller fra. Ingen får personlige hilsener fra meg. Jeg synes det er kjempekoselig å få julekort, uansett bilder, uten bilder, lite eller mye tekst. Når får man post ellers i året, liksom?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 20:30   #223
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2017

Julegaver har jeg ikke tenkt på enda, det er det vanskeligste av alt. Kalendergaver til yngstejenta er fikset, manglet å få pakket inn. Jeg har også bestilt en liten fotobok til besteforeldre i kveld. Er i gang...

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 20:33   #224
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Ja, kjære vene, mottaker av et julekort får være hæppi uansett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 21:40   #225
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2017

Til familie og venner jeg ikke ser ofte skriver jeg gjerne en side slik at de vet litt om hva som skjer i livet vårt. Men til andre vi ser ofte og mye skriver jeg kanskje bare litt mer enn god jul.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 21:42   #226
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes også det er koselig. Men jeg får liksom bare 2-3 tilbake av de 20-25 jeg sender.


Da skjønner jeg at du ikke gidder. Vi har etterhvert kuttet folk fra julekortlista etter å aldri ha fått kort fra dem.



Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Skriver dere mye på kortene?


Nei. Vi bestiller doble kort med bilde(r) av barna på forsiden. Inni er det ofte en forhåndbestemt tekst som vi endrer til noen hyggelige ord, ønsker for julen eller annet og signerer med alle navnene. Så alle får det samme og vi skriver ikke noe personlig til hver enkelt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-17, 23:18   #227
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2017

Takk, ser at alle tenker det samme som meg.

Nå har jeg pakket inn de fleste gavene og skrevet liste til hva som skal med i aktivitetskalenderen. Snø ute gjorde sitt for julestemningen altså.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-17, 07:39   #228
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Etter idé fra annen tråd her inne, har jeg laget familieadventskalender, med en hyggelig juleting å gjøre sammen hver dag. Vi lever et hektisk liv med mange andre (fritids)aktiviteter, men jeg klarte likevel å finne på ting som ikke tar så lang tid. De mer tidkrevende aktivitetene er lagt til helgene.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-17, 08:10   #229
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

I går kjøpte jeg Flaxkalendere til gutta.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-17, 09:58   #230
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kan jeg spørre hvordan dere tenker rundt dette med hunden og julaften? Vi skal antakelig ikke ha med hunden på julaften, og jeg kjenner at det er litt rart.. Men den er jo alene når vi er på jobb, så det er ikke det..

Broren min har hund, i fjor når vi var hos foreldrene mine på julaften så var det en selvfølge at hun var med. I år skal vi være hos dem så da er det jo ikke noe spørsmål om det, men jeg regner med at de har henne med til foreldrene mine på 1. Juledag.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-17, 10:08   #231
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg hater, virkelig hater, november. Nå gleder jeg meg bare til det blir så nærme desember at jeg kan adventspynte og få litt glede inn i livet.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-17, 10:17   #232
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Palmen.

Jeg er også standhaftig og skal ikke ha noe adventsstemning før advent, men det sniker seg litt på likevel, med klementiner, julestrikketøy og stearinlys. Jeg gleder meg intenst til førjulstiden tar til for alvor.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-17, 11:21   #233
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg har bursdag neste uke, og det er ikke snakk om at det er noe jul før etter det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-17, 14:33   #234
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Vi har spist pepperkaker siden bursdagen min i oktober. Gubben er sur fordi jeg kjøper men han spiser av lasset så...
Gutta mine vil ha pakkekalender så jeg har begynt å skrive liste på hva jeg må kjøpe inn.

I år blir det nok mest en penge/gavekort under juletreet. Minsten ønsker seg ingenting og eldste sier at det han vil ha er dyrt. Tipper det er dyre klær. Har bedt de skrive ønskeliste.

Jeg synes julekort er koselig. De med bilde av barna/familien er stas. Jeg har tatt vare på alle vi har fått de siste 19 årene jeg har bodd sammen med mannen.. ligger i juleesken hvor vi har innpakningspapir og bånd. Ligger med strikk rundt i hver sin bunke i en skoeske. Så titter jeg litt i de når vi tar ned juleesken.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-17, 14:45   #235
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg synes julekort er koselig. De med bilde av barna/familien er stas. Jeg har tatt vare på alle vi har fått de siste 19 årene jeg har bodd sammen med mannen..


Jeg tar også vare på alle julekort med bilder.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-17, 17:57   #236
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg hater, virkelig hater, november. Nå gleder jeg meg bare til det blir så nærme desember at jeg kan adventspynte og få litt glede inn i livet.

Jeg har hatt det så travelt på jobb siden september at jeg ikke skjønner hvor månedene ble av. Før vi vet ordet av det er det sommerferie.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-11-17, 21:05   #237
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Nå har jeg bestilt kalendere til ungene på nett, 1 Lego City 1 Lego Friends og 1 Glitter.
Den ene Lego kalenderen hadde en prisforskjell fra 150 kr til 379 kr på nett og det er mye!
Kalenderen til Glitter er på tilbud til 200 kr på nett nå mot normalt 300 kr.
Fikk og bestilt litt strikker og spenner til lillesøster som julegave fra søsken.
Og kjøpt 2 uåpnende Lego City esker for 200 kr på Gi bory- kjøp- salg - gruppe på Facebook.

I år har vi gjenbruk av litt gaver!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-17, 22:52   #238
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.


I år har vi gjenbruk av litt gaver!

Her også. Nettopp kjøpt Minecraft lego på facebook. Får levert på døren i morgen. Blir julegave til niåringen fra søsteren.

Mangler nå fem julegaver bare.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-11-17, 23:03   #239
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2017

2 av de tingene jeg har solgt unna skal være julegaver. Veldig kjekt. Har også kjøpt brukte ting til gutta.

Jeg må finne ut hva jeg skal gi x-svigerfamilien. De har fått mandler de siste 2 årene, kanskje noe annet i år?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-17, 07:24   #240
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg er helt på linje med Palmen, november er bare til overlevelse. I går oppdaget jeg en rebell i nabolaget som hadde hengt opp adventsstjerne og julelys, jeg ble så glad!

Julekort er vanskelig. To av barna synes de er for store til å være med på sånt og jeg orker ikke tanken på å sende ut kort med bare yngste på. Det blir helt feil. I fjor løste vi det med å droppe kort, men da får jeg vi heller ingen. Jeg bruker dem også som dekorasjon og det blir litt stusselig med tre-fire.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no