Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-14, 11:26   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Jeg skjønte det vel egentlig i fjor, at tiden med gran i stua var over. Når to i familien er såpass allergiske så må granbar-nostalgien vike, og jeg må prøve å finne et kunstig tre som vi kan leve med.

Forslag? Det må se mest mulig ekte ut, tett og fint, gjerne med ferdige små lys.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 11:31   #2
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Jeg kjøpte et veldig fint et på Plantasjen for et par år siden (av samme grunn, for øvrig). Flere som har blitt overrasket over at det ikke er ekte. Jeg kjøpte et av de dyreste, husker ikke hva det het.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 11:34   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Takk! Antar at det dyreste på Plantasjen ikke kostet 34.900, som ett jeg googlet meg fram til nettopp!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 11:44   #4
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Takk! Antar at det dyreste på Plantasjen ikke kostet 34.900, som ett jeg googlet meg fram til nettopp!

Haha, nei, tror jeg betalte rundt tusenlappen, om jeg ikke husker feil.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 11:52   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Gode tips i tråden fra i fjor,

http://www.foreldreportalen.no/forum...unstig+juletre

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 11:56   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Takk, der var det jo mange gode tips!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 12:22   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Foreldrene mine har et fint fra Løwini.

Ellers aVbefaler jeg å kjøpe tre med integrerte lys. Hvis de blir ødelagt (hvilket de blir, det er et ganske sårbart system) må du kjøpe nytt tre i stedet for bare nye lys. Kjøper man et mer rimelig tre har vel ikke det så mye å si økonomisk, men det er jo ikke særlig miljøvennlig uansett.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 12:25   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Verd å tenke på, selv om tanken på å slippe å sette på lysene tiltalte meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 13:10   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Jeg kjøpte et relativt dyrt tre med integrerte lys (ca 1500, tror jeg), og det holdt to juler.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 13:10   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Hvor kjøpte du det?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 13:13   #11
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Vi kjøpte på Clas Ohlsson i fjor. Uten lys, og ser overraskende ekte ut. Man må bare passe på å dra greinene ordentlig ut.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 13:17   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Både Plantasjen, Bohus og Skeidar har flotte kunstige trær med lys og du får i alle mulig prisklasser. De dyrere ser jo finere ut enn mange av de rimelige. Men mange i sånn midtimellom pris kan også være fine.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 13:24   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Jeg kom over noen aldeles fantastisk fine juletrær i desember i fjor. De var så vakre at jeg måtte stoppe og studere dem nøyere. Det var de flotteste juletrærne jeg noen gang har sett; mye finere enn noe levende tre jeg har vært borti. De kostet den nette sum av 6-7000 kr, så jeg sukket og gikk videre.

Poenget mitt er at det er fullt mulig å finne trær som holder mål mot ekte grantrær, hvis man leter litt og er villig til å legge litt penger i det. (Jeg har betalt ca. 500 kr for et tre de siste årene, så jeg tenker at et tre til 2500 kr tar det maks fem år å "nedbetale" uansett. I tillegg til gevinsten ved å slippe å halse ut i siste liten for å finne et, samt å slippe å koste granbar hele romjula. Ja, og gevinsten av å ikke bli syk, så klart. riceless: )

De trærne jeg så hadde integrerte lys, men det var bittesmå LED-lys inne ved stammen/grenene, ikke sånne "liksomstearinlys" som vi bruker på treet vårt. Jeg hadde ikke nølt med å kjøpe et tre med den type belysning; hvis lysene slutter å virke, kan man jo bare sette på vanlige juletrelys i stedet. LED-lysene vil ikke vises når de ikke lyser.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 13:27   #14
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Treet mitt var fra Skeidar. De integrerte lysene var små led-lys med kamuflerte, grønne ledninger, og jeg tenkte også at det kom til å funke å bruke treet med andre lys da de sluttet å virke. Men de vistes likevel nok til at det irriterte meg, og etter to nye juler kjøpte jeg nytt tre uten integrerte lys.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 13:36   #15
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Vi har fra Home&Cottage, uten lys, det ser virkelig helt ekte ut, ingen tror det er plast før de kjenner på det. Det var dyrt, da.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 19:20   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Jeg lurer på om juletrær fea perfect home ser fine ut. Ellers så jeg som Teo noen veldig flott i fjor. De solgtes forøvrig på en blomsterbutikk.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 19:21   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg lurer på om juletrær fea perfect home ser fine ut. Ellers så jeg som Teo noen veldig flott i fjor. De solgtes forøvrig på en blomsterbutikk.

De jeg så var på blomsterbutikken på Solsiden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 20:18   #18
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Jeg har kjøpt fra Perfect Home. Det er nydelig! 215 cm og 400 LED lys.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-14, 20:47   #19
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Vi kjøpte på Hageland, de hadde mange fine som så ekte ut. Var også innom Plantasjen, men der så jeg ikke ett eneste ett som jeg kunne ha tenkt meg.

Vårt var med lys, 210 høyt og kostet 4490.

Tok bilde av ett pyntet ett i butikken av samme treet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (155,1 KB, 169 visninger)
dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-14, 12:41   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstig juletre som ser mest mulig ekte og fint ut

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

De jeg så var på blomsterbutikken på Solsiden.

Samme her! - Så de er virkelig fine altså!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no