Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvilken sjampo - farget, tørt, behandlet, slitt, skadet

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-12, 09:30   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hvilken sjampo - farget, tørt, behandlet, slitt, skadet

Jeg må ha en shampo og tenkte å bestille på nett. Men hvilken type skal jeg velge?
Jeg tror at jeg bruker helt feil shampo for nå er håret værre enn noen gang. Det har jo vært en runde i stekende sol og salt vann i sydlige strøk men det er utrolig blasst nå. Jeg farger håret jevnlig men så raskt som det mistet glansen denne gangen har ikke skjedd før.

Så tenkte jeg litt over hvilken shampo jeg har kjøpt.
Denne; Wella SP Deep Cleanser Shampo


Men den er kanskje ikke ment for bruk hver gang man vasker håret?
Når jeg nå leser nærmere på den så står det at den er fin å bruke for å rense håret før kjemisk behandling.. Noen som vet?
Så da er det kanskje ikke så rart at fargen raskt gikk ut av håret mitt og at håret er grusomt nå? Off.

Jeg klarer liksom ikke å finne ut hvilken shampo jeg trenger.
Håret er jo både farget, kjemisk behandlet, tørt, slitt, skadet, er tynt og renger fylde og glans.

På Blush.no sine sider så er produktene sortert så veldig detaljert så jeg finner liksom ikke ut av hva jeg skal velge...
Og så er det så mange merker å velge fra. Hjelp.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 09:33   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken shampo - farget,tørt,behandlet,slitt,skadet

Håret mitt fikk nytt liv med Redken All Soft.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 09:35   #3
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.468
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken shampo - farget,tørt,behandlet,slitt,skadet

Pureology som gir volum, er for kjemisk behandlet hår og er snill mot hodebunnen. Sjekk www.feelunique.co.uk

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 20:42   #4
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken shampo - farget,tørt,behandlet,slitt,skadet

Jeg bruker Redken extreme, og er veldig fornøyd. Tror redken har en variant for farget hår også.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 21:04   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.911
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken shampo - farget,tørt,behandlet,slitt,skadet

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg bruker Redken extreme, og er veldig fornøyd. Tror redken har en variant for farget hår også.

Det har de, mener den heter Color Extend.

Det som er viktig er at du velger en shampoo som er beregnet på kjemisk behandlet hår.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 21:16   #6
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken shampo - farget,tørt,behandlet,slitt,skadet

Kjøp deg en protein shampo og balsam. Også en proteinkur som du bruker en dag i uka. Selv bruker jeg Sebastian et eller annet. Fåes kjøpt hos frisør.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 21:28   #7
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hvilken shampo - farget,tørt,behandlet,slitt,skadet

Deep Cleanse shampo-typene er fin når man vil ha alt av produktrester bort fra håret, men det vasker også bort alt av pleiende stoffer som fins i annen shampo og balsam. Kanskje ikke optimalt hver gang for hår som trenger ekstra behandling for å få det slik man liker det. Jeg kjenner ikke spesielt til Wellas SP shampo. Har du prøvd Radiance and color care shampo og balsam fra Loccitane? Den er ikke ille, men hva man liker varierer sterkt. Jeg kjøper skjelden shampo og balsam fra frisøren nå for tiden, før gjorde jeg det alltid.


Sist redigert av arrow : 23-08-12 kl 21:47.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 08:58   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken shampo - farget,tørt,behandlet,slitt,skadet

Takk for tips og råd.
Jeg har sett litt på den Redken All Soft tidligere men har tenkt at den blir for tung å bruke til hver vask...

Jeg har kjøpt en hårkur, Wella SP for farget hår og har brukt den nå en gang. Jeg burde vel heller ha hatt hårkur fra det Redken-merket nå da..
Håret mitt er ganske tynt men det er mange hårstrå så det ser litt fyldig ut med litt spray i.
Men nå er jeg desperat etter mykt hår så jeg får vel bestille den pluss balsamen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 09:26   #9
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken shampo - farget,tørt,behandlet,slitt,skadet

Redken Colour Extend høres perfekt ut for ditt hår.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 19:18   #10
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.850
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken shampo - farget,tørt,behandlet,slitt,skadet

Sebastian Penetrait shampo, balsam og kur. Proteiner og pur magi, reddet mitt slitte og slitne bleika hår. Fåes rimelig og trygt fra www.beautybay.com .

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 22:21   #11
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.618
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken shampo - farget,tørt,behandlet,slitt,skadet

Jeg har redken extrem og er veldig fornøyd med det!

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 00:07   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.715
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken shampo - farget,tørt,behandlet,slitt,skadet

Jeg har ikke tips om shampo, men vil anbefale Moroccan oil til tørt hår. Jeg driver og tester ut balsamen til Moroccon oil også, og har planer om å kjøpe shampoen etter at jeg er tom for den shampoen jeg har.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 08:25   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.406
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken shampo - farget,tørt,behandlet,slitt,skadet

Jeg bruker også Redken all soft og er veldig fornøyd. Jeg syns generelt redken har veldig gode produkter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-12, 09:43   #14
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Hvilken shampo - farget,tørt,behandlet,slitt,skadet

På mitt hår så funker ikke redken. Jeg har prøvd det meste innen hår produkter men har nå landet på dette.https://www.blush.no/p-4584-hair-res...p=71&cateID=20
Virker helt fantastisk i tillegg bruker jeg en mousse fra gold og hårolje fra gold samt bead head small talk. Når jeg skall eventuellt rulle eller føne det på plass. Disse tingene har gjort underverker for håret. Jeg bruker lang tid på å fikse håret men det ser alltid fint ut og for masse komentarer for det.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 22:38   #15
Annacharlottevesthagen
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 3
Annacharlottevesthagen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken shampo - farget,tørt,behandlet,slitt,skadet

Jeg har også ganske tørt og flisete hår. Jeg har brukt en define sjampo som er for tørt og skadet hår. Jeg har ikke fått muligheten til å teste den skikkelig ut enda, men du kan jo prøve selv

Annacharlottevesthagen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no