Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Cava eller chablis til tapas? (Ikke generelt, men ut fra to bestemte typer)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-14, 18:18   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Cava eller chablis til tapas? (Ikke generelt, men ut fra to bestemte typer)

Jeg regner vel egentlig med at svaret er cava. Men saken er den at jeg ikke har hatt tid til å stikke innom vinmonopolet, og må ta noe av det jeg alt har i vinhylla. For én gangs skyld tenkte jeg å ta 2, muligens 3 glass, fremfor 1 - alt etter som, men jeg har i alle fall muligheten til å ta mer enn ett glass i kveld om det skulle friste, - og da må jeg styre unna rødvin, som for øvrig hadde vært et soleklart valg siden jeg har et par Ripassoer på lur, all den tid jeg får hodepine av mer enn ett glass rødt.

Så har jeg da to hvite alternativer som kan friste, og det ene er Castellblanch Carat Cava Seco og det andre er Charles Frombois Baillard Chablis 2011. Jeg tror ikke jeg har smakt noen av dem før, og brant meg litt i sommer da jeg smakte en nydelig chablis, og trodde jeg hadde kjøpt den samme en liten stund etter og den smakte totalt py (har drukket noen chablis opp gjennom om enn ikke alt for mange, og liker vel de aller fleste om de ikke er for tørre). Denne er vel nokså søt, - kanskje for søt til tapas med dessert? Siden jeg ikke drikker særlig ofte vil jeg gjerne være sikker på at jeg liker den flasken jeg spretter.

Noen som har smakt noen av disse og kan gå for for én av de?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-14, 18:58   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Cava eller chablis til tapas? (Ikke generelt, men ut fra to bestemte typer)

Jeg har drukket chablisen og jeg synes den er god. Men jeg liker skikkelig tørr hvitvin. Jeg husker ikke om denne er det.

Normalt sett ville jeg valgt cava til tapas. Jeg skal dog ikke uttale meg om akkurat den du nevner.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-14, 14:34   #3
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Cava eller chablis til tapas? (Ikke generelt, men ut fra to bestemte typer)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har drukket chablisen og jeg synes den er god. Men jeg liker skikkelig tørr hvitvin. Jeg husker ikke om denne er det.

Normalt sett ville jeg valgt cava til tapas. Jeg skal dog ikke uttale meg om akkurat den du nevner.

Ja, den chablisen var knallgod! Ikke spesielt tør, men helt perfekt egentlig. Drakk 3 glass, og holdt meg for så vidt til den planen, men hadde ikke tatt i betraktning at glassene var store så hele flaska gikk med på de 3 glassene

Stod med cavaen i hånda rett før jeg skulle dra, men var redd den ville bli for søt så jeg droppet den.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no