Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor bosette seg når …

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-11, 18:49   #1
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.727
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Hvor bosette seg når …

vi ønsker hus til 3 millioner (helst mindre), lite/ingen oppussing, pendleravstand til Oslo, helst 4 soverom, koselig nærmiljø osv.

__________________
Sønn 2006 og datter 2009
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 18:52   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 23.128
Blogginnlegg: 216
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bosette seg når...

www.boigrenland.no

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 18:59   #3
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor bosette seg når...

Akershus! Nannestad kommune.

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 19:06   #4
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.247
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor bosette seg når...

Groruddalen - det finnes mange ok områder her som ikke er alt for dyre å bo i. Her hvor vi bor ligger vi klin inni marka og relativt store rekkehus går for 3,3 mill.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 10:27   #5
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.727
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hvor bosette seg når...

Takk for innspill :-) Noen som kjenner til Knapstad og kan si noe om hvordan det er der?

__________________
Sønn 2006 og datter 2009
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 10:28   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bosette seg når...

Dere kan nok få et ganske bra hus i Drammen, hvis dere vil bo i en by.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 10:47   #7
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.952
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bosette seg når...

Hole.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:51   #8
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Hvor bosette seg når...

Knapstad er ikke verdens navle og har vel kun matbutikk omtrent, om jeg ikke tar helt feil da. Det er mye byggeplaner der da. Ellers er det jo ikke så alt for langt til Spydeberg derfra da. Ville nok da heller tittet mot Askim/Mysen, med tanke på butikker og tilbud.

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:56   #9
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor bosette seg når...

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=24261689

Mannen pendler inn til Oslo hver dag,kanskje litt lenger unna hovedstaden enn du tenkte.Men en halvtime til Sverige. Bhg-garanti og en fin by som har utviklet seg mye de siste årene.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.

Sist redigert av Jinx : 04-10-11 kl 18:37.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 21:06   #10
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.826
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor bosette seg når...

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Takk for innspill :-) Noen som kjenner til Knapstad og kan si noe om hvordan det er der?

Jeg kjenner noen som bor på Knapstad og som stortrives der. Jeg synes det er litt langt til Oslo, men hvis man evt kan jobbe på toget/ha noe hjemmekontor er det sikkert helt supert.

pippo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 21:17   #11
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hvor bosette seg når...

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Dere kan nok få et ganske bra hus i Drammen, hvis dere vil bo i en by.

Ikke med 4 soverom! Har drømt om det en stund og kikket ganske mye på finn. Husene som har 4 soverom er stort sett ganske store og dyre, evt store og ikke fullt så dyre, men med stort behov for oppgradering.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 21:27   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor bosette seg når...

Knapstad synes jeg er langt ut og Spydeberg blir vel nærmeste sted, tror jeg. Da hadde jeg heller sett på landlige steder nærmere Ski som er knutepunkt for togtrafikk og har alt man trenger. Kråkstad, Tomter, Langhus etc. Eventuelt Ås kommune som har lavere priser.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 21:38   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor bosette seg når...

Nærmere Oslo:

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=27035287

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=26937393

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=30964741

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=30173718

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=30985540

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=30909043

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=30381735

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 08:37   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bosette seg når...

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Ikke med 4 soverom! Har drømt om det en stund og kikket ganske mye på finn. Husene som har 4 soverom er stort sett ganske store og dyre, evt store og ikke fullt så dyre, men med stort behov for oppgradering.

Ja, det har vel ikke ligget så mye ute i det siste heller.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 12:31   #15
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bosette seg når …

Mitt hus i Mjøndalen har 4/5 soverom, og legges straks ut for salg.
Iflg megler kan man flytte rett inn. Nyoppusset, nytt kjøkken, nye gult etc. Ca 250 kvm brutto, tomt på 1.3 mål.

Jeg har jobbet i Oslo i 11 år nå, og føler at pendlingen går helt greit.
Verdivurderingen min er på 2.850.000,-, men skal ha takstmann til mandagen, og er fryktelig spent på hva taksten hans blir. Vet at det ofte har vært budrunder på husene her i området, og at de i snitt går fra 200.000,- og opp over takst.

Reisetid til Oslo med tog, ca.50 minutter.
Togstasjon i Mjøndalen. Timexpressen går også her.
Med bil utenom kø bruker jeg ca 45 minutter.

Ikke ment som reklame for mitt eget hus, men som et eksempel på hva nivået ligger på rundt her sånn omtrent.

__________________
Angelique

Sist redigert av Angelique : 04-10-11 kl 13:29.
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 13:09   #16
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.106
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor bosette seg når …

Ås eller Vestby.
Ski blir fort et hakk for dyrt hvis du skal ha 4 soverom.
Pendletid til Oslo: ca en halvtime med toget.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 13:39   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.995
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor bosette seg når …

Mye rimelig på Nesodden, rekkehus på Tangen. Men det er nok tre soverom og to stuer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 14:17   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor bosette seg når...

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

http://www.finn.no/finn/realestate/h...nkode=24261689

Mannen pendler inn til Oslo hver dag,kanskje litt lenger unna hovedstaden enn du tenkte.Men en halvtime til Oslo. Bhg-garanti og en fin by som har utviklet seg mye de siste årene.

Det er vel mer enn en halvtime til Oslo fra Kongsvinger?
Vi har flyttet 20 min utenfor Oslo (pendler inn) retning Konsvinger
og vi har ihvertfall en time herfra og til dit.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 15:06   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.249
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bosette seg når …

Jeg er imponert over hva østlendinger opplever som grei reisevei til jobb.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 15:21   #20
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.049
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor bosette seg når...

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Det er vel mer enn en halvtime til Oslo fra Kongsvinger?
Vi har flyttet 20 min utenfor Oslo (pendler inn) retning Konsvinger
og vi har ihvertfall en time herfra og til dit.

Jepp, det må være en skrivefeil fra Jinx's side. Til Kongsvinger tar det nok en time minst fra Oslo. (Jeg bor 20 min ut av Oslo mot Kongsvinger og pendlet dit i tre dager, jeg hadde ikke orket det på daglig basis. Men så er jeg kanskje ikke mest tålmodig heller.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no