Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-08, 23:52   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

Jeg har lenge lurt på å kjøpe ny telefon.
Jeg vet ikke engang hva slags telefon jeg har, det er en Nokia, har hatt den i minst 4 år og den har nesten ikke noe minne så jeg må slette meldinger, både innkommne og sendte etter max.20mld. Og om jeg har mange mld liggende så sender den med en gammel melding som jeg har lest og slettet for mange måneder siden.. Ikke kan jeg ta noe særlig bilder med den heller og kvaliteten er ikke så mye å skryte av..

Iallefall har jeg lyst på en telefon som først og fremst har bra kamera og radio, MP3-spiller er ikke et must men de fleste nye telefoner har vel dette med.
Jeg trenger telefonen til privat bruk, ikke til nettsurfing eller mailbruk.
Jeg bruker den nok aller mest til å sende meldinger med, oppdaterer alt jeg skal huske i kalenderen og bursdager (helst med årstall) så det er viktig at dette er greit å bruke.
Og så er jeg ikke villig til å bruke mange tusen på telefon men mulig den koster litt... jeg har ikke peiling på verken abbonnement eller pris. Kanskje jeg rett og slett må gå til en sånn Telekiosk-butikk for å få tips?!

Har fått tips om Sony Ericson C702, kan det være noe for meg?? Nå har jeg jo hatt Nokia i årevis da, er det stor forskjell?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 00:47   #2
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

Jeg selv har akkuratt bestilt meg LG KU990
https://ucan2.netcom.shop.moobi.com/.../6957/action/1

Gleder meg til den kommer i posten.
Første gang jeg kjøper meg en så dyr telefon men det var pga kameraet, så jeg har det med meg overalt i tillegg til tlf.
Håper det er verdt pengene.
For meg var kameraet viktig. Samt 3G og touch screen, god video opptak.
Den spiller musikk også, men det var minst viktig da jeg har en mp3 spiller utenom.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 01:12   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

Jeg har nesten ny Nokia 5310 Express Music, og er veldig fornoeyd!
Den har saa bra kamera at bildene er bra paa skjermen paa Mac-en og. Den er veldig enkel aa betjene, lavt brukersnitt, og lure loesninger. Og utgang til vanlig headsett saa jeg bruker iPod headsettet som er veldig godt (ingen gnagsaar i oerene). Jeg bruker kalenderen paa den til alt, veldig god. Og den har fantastisk gode taster.
Og, den er veldig vakker da! Saa tynn, liten, lett og lekker.
Anbefales paa det varmeste.
Den har forresten veldig mye minne, ekstra minnekort foelger med, og den er ikke dyr, tror vi gav 1500 (uten abo. eller binding).
http://www.nokia.no/link?cid=PLAIN_TEXT_631205

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)



Sist redigert av Aminta : 03-07-08 kl 11:10.
Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 01:56   #4
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

Jeg har akkurat fått meg en ny Sony Ericsson Z770i, en klapptelefon og er veldig fornøyd.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 10:38   #5
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

Har du Nokia så er det greit å fortsette med det, da har du tastene 'i fingrene'.

Mobil med abonnement lønner det seg nesten aldri å kjøpe. Du kan regne ut det billigste abonnementet for ditt ringemønster her: www.telepriser.no

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:57   #6
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

Hvis du vil bruke den som kalender, så kan jeg anbefale Nokia med symbian. Dvs N-serien, E-serien og enkelte andre. Står S60 på operativsystem. Da kan du legge til programmer og du får alle kalendernotater og gjøremål + bursdager som visning på standby-display. Utrolig kjekt, lett å bli avhengig av.

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 22:08   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

Takk for svar. Jeg har tittet endel på nett og tror jeg har bestemt meg for en av disse; Nokia N82, SE C702 eller den Aminta har, Nokia 5310.
Var innom to forskjellige Telekiosk-type-butikker og fikk se telefonene live... blir noe annet enn å se på nett.
Så nå er det bare å bestemme seg da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 22:27   #8
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

Om jeg velger så tar jeg bare den som jeg finner til kr 1,-. Ikke noe mer hokus med det, jeg ringer og sender sms, noe mer bruker jeg ikke mobilen til. Ett og anna bilder av unga, nå som det er bilder på alle mobiler.

Mannen går etter en helt annet mystisk måte å velge på, men hans mobiler varer ikke noe lengre enn mine.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 22:48   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

Har du sett på Sony Ericsson C902i da?
DEN er fin den. 5 mpx kamera osv.

  Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 00:11   #10
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

Jeg har Nokia N82, fornøyd med den

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 00:18   #11
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

For meg er kamera viktigst. Har Sony Ericsson k850 nå, og bytter til den nye C905 når den kommer i siste kvartal.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 12:42   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

Off. Jeg sitter å tenker og tenker. Synes over 4.500,- er litt dyrt for en mobil (N82) for mitt private bruk, jeg... bare pga kameraet..

Kommer jeg til å angre om jeg kjøper Nokia 5310? Musikktelefon.. Kamera er bare på 2MP. Merker jeg det så godt?
Jeg kommer ikke til å printe ut bildene som blir tatt på tlf, mest for å sende til mormor som skrytebilder.

Vi har et bra kamera som ofte er med allikevel så jeg blir litt i tvil fordi det er så mye penger...
Denne telefonen kan jeg få til kr. 1,- ut av butikken og det føles litt bedre igrunnen,...


Noen som har denne og kan si noe om den?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 13:06   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

Det er jo den jeg har skrevet om, hva mer vil du vite?
Jeg synes som sagt at bildene er helt ok, jeg bruker bla. bildet derfra som bakgrunn på Macen nå med fin kvalitet.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 13:19   #14
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

på amobil.no finner du tester av mobiler, finner mange filmsnutter av mobilene. og sånt.

og man kan krysse av på hva man vil ha så kommer det opp forslag

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 13:30   #15
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Off. Jeg sitter å tenker og tenker. Synes over 4.500,- er litt dyrt for en mobil (N82) for mitt private bruk, jeg... bare pga kameraet..

Kommer jeg til å angre om jeg kjøper Nokia 5310? Musikktelefon.. Kamera er bare på 2MP. Merker jeg det så godt?
Jeg kommer ikke til å printe ut bildene som blir tatt på tlf, mest for å sende til mormor som skrytebilder.

Vi har et bra kamera som ofte er med allikevel så jeg blir litt i tvil fordi det er så mye penger...
Denne telefonen kan jeg få til kr. 1,- ut av butikken og det føles litt bedre igrunnen,...


Noen som har denne og kan si noe om den?

Jeg kjøpte også denne til 1,-
Har vært veldig fornøyd, mobilbildene er helt ok til å sende på mms og via mail
Den er ok på meny, musikk/lyd og alt annet.
Har egentlig ikke noe negativ å si, bortsett fra at jeg kunne ønske den var helt svart og ikke med rødt på.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 13:32   #16
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

Her er feks bilder som er tatt med denne mobilen og lastet inn på pc:


Sist redigert av Anne : 05-08-08 kl 21:08.
Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 13:32   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

Jeg digger det røde

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 14:57   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.846
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Hvordan klare å velge ny mobil i denne mobil-jungelen?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Det er jo den jeg har skrevet om, hva mer vil du vite?
Jeg synes som sagt at bildene er helt ok, jeg bruker bla. bildet derfra som bakgrunn på Macen nå med fin kvalitet.

Sorry, sitter på jobben og er helt desperat etter å kjøpe en ny telefon før vi drar på ferie... glemte i farten at du har skrevet om den tidligere..

Nå har jeg ringt en telekiosk-butikk og sjekket at den er på lager så etterpå blir det ny rød telefon på meg.
Jo, det var akkurat dette røde jeg falt for da siden alt i heimen hos oss er blått-blått-blått. *guttemamma*

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no