Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Ipod Nano

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-08, 08:48   #1
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ipod Nano

Sønnen min som fyller 9 år om noen dager ønsker seg veldig en Ipod Nano til bursdagen sin. Dvs, han ønsker seg en mp3 spiller han kan se film på på vei til Spania i sommer, og jeg har foreslått Ipod Nano.
Han ønsker seg mobiltelefon også, men det får han ikke, så vi tenkte kanskje en Ipod kunne være en fin gave til han selv om det blir litt dyrt.

Men hvor stor trenger han?
Jeg mener han kanskje burde ha 8 GB siden han som sagt ønsker å se film på den. Jeg ser for meg at det vil være kjekt med 2-3 filmer lagret på den før vi drar.
Gemalen mener det holder i massevis med en på 4 GB.

Jeg tenker også at denne skal han ha noen år og da er det greit at det er en viss størrelse på den, slik at han slipper å ønske seg ny om bare ett år eller to. Eller skiftes modellene så fort ut i mp3 verden nå at han uansett vil ønske seg en ny ganske raskt?

Spørsmålet er vel om dere ville anbefalt meg å kjøpe en med 4 GB eller 8 GB til han?
Og er det noen som vet om noen gode tilbud på dem i Oslo området nå?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 09:32   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ipod Nano

Hvis den skal være til film også, ville jeg ha kjøpt 8 GB. Selv har jeg en på 4 GB og storesøster skal få en på samme størrelse til bursdagen, men vi bruker dem bare til musikk og da holder det i massevis for henne.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 09:56   #3
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ipod Nano

Jeg aner ikke hvor stor en vanlig film på 1,5-2 timer vil bli når man konverterer den til mpg4 format?
Blir den under 1 GB, holder det med en Nano på 4 GB, men blir filmene 2-3 GB hver, trenger man en på 8 GB.
Vrient dette her.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 10:36   #4
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ipod Nano

Jeg ville ha kjøpt en som tar minnekort. De raser i pris, 8 GB koster vel knapt 200 kroner nå. Noen alternativer (det finnes mange flere):

http://www.amobil.no/artikler/creative_zen/47156

htthttp://www.amobil.no/artikler/cowon_iaudio_d2/37526

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=74780

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 10:37   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ipod Nano

Har ikke Ipod Nano minnekort-leser i tillegg?
For det har Creative Zen ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 10:38   #6
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ipod Nano

Hmmm, kanskje det. Hvorfor vil du anbefale dem fremfor en Ipod? Er det kun prisen?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 10:42   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ipod Nano

Vi har en Creative Zen, den er 4 GB internminne, truuur eg, og i tillegg har vi et stort minnekort i den. Veldig kjekt med det minnekortet, er kjapt å bytte innhold på den da.
(Vi har et minnekort hver, mannen, poden og jeg, slik at vi kjapt kan bytte musikk i bilen.)
Jeg synes den er liten og handy, har finfin skjerm, er enkel å bruke, og så har den jo radio i tillegg.
Ipod har jeg aldri prøvd, så hva den har, vet jeg i grunnen ikke helt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 10:44   #8
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ipod Nano

iPod har vel ikke minnekort, og ligger noe høyt i pris.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 10:52   #9
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ipod Nano

Men er det ikke sånn at noen mp3 spillere kjører på flash-minne og noen har harddisk?
Og de dere snakker om har vel harddisk? Jeg har lest at disse med harddisk ikke tåler hard bruk og er satt sammen av masse deler mens de med flah-minne er noe mer holdbare. Ikke at han kommer til å behandle den hardt, men det er jo greit for meg å kunne ta den med på joggetur og sånt.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 10:52   #10
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ipod Nano

jeg har en ipod med 80 GB mener jeg. Den var ikke særlig dyrere enn nano til 8 men er fysisk større. Vi har den i bilen, koblet til stereoen, og av og til med på tur. AHr en annen ipod som er mindre som gjerne er med på trimtur. Skjermen på min er vel større enn den på 8 GB og, og vi slipper å bekymre oss for om den skal bli full

Men; om en skal laste ned filmer eller lage de i ett format som passer ipod og så få de inn på ipoden, er det noen som kan forklare meg hvordan?? Vi ab. på en del podcast fra itunes, men har ikke sett at det går ann å kjøpe filmer der. Hadde vært supert å hatt noen filmer på den siden vi skal på bilferie nå en uke, og derette rto uker til Tyrkia.


Håper noen kan forklare litt....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 11:19   #11
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ipod Nano

svarer meg selv: http://docs.info.apple.com/article.h...o/imv1210.html

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 11:25   #12
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ipod Nano

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Men er det ikke sånn at noen mp3 spillere kjører på flash-minne og noen har harddisk?
Og de dere snakker om har vel harddisk? Jeg har lest at disse med harddisk ikke tåler hard bruk og er satt sammen av masse deler mens de med flah-minne er noe mer holdbare.

Det er forsåvidt riktig. Mikroharddisker er stort sett fra 20 GB og oppover, og finnes i magne litt større mediespillere. De jeg har linket til har flashminne fra 4 til 16 GB slik som iPod Nano, og i tillegg en ledig minnekortplass slik at man kan utvide minnet med separat kort. Minnekort raser i pris, og gjør det stadig billigere å oppgradere spilleren med mer plass.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no