Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo frokost (lunsj og kvelds)

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-11, 10:00   #1
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lavkarbo frokost (lunsj og kvelds)

Jeg forsøker å lese meg litt opp på lavkarbo i og med at jeg (og mannen og sønnen) skal forsøke å leve lavkarbo. Vi er veldig brødmennesker så jeg ser liksom ikke helt hvordan jeg skal erstatte dette på en god måte som også mannen aksepterer.

* Jeg har lest at havregrøt er ok? Men blandet med cc og noen nøtter. Noen som har en lavkarbo oppskrift på safe havregrøt som selv mannen kan lage om morgenen?

* Eggerøre med div i. Hva slags div kan dette være? Oppskrift på eggerøre? Omelett? Eggesalat?

* Hvilket knekkebrød er greit å spise og hvor mange pr måltid er greit?

* Oppskrift på brød/rundstykker sånn at vi kan variere litt?

* Matpakke for guttungen og oss?


Jeg har forsøkt å lete etter oppskrifter men syntes det var vanskelig å finne akkurat det jeg var ute etter. Dessuten så syntes jeg porsjonene deres hørtes litt lite mettende ut.
Begynner å bli litt demotivert allerede, enda jeg ikke har begynt ennå. Det er litt vanskelig før man er skikkelig i gang tror jeg.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 10:07   #2
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lavkarbo frokost (lunsj og kvelds)

Det er helt klart litt vanskelig å komme igang!

Jeg går ikke på lavkarbo men tror dette ligger innenfor:

eggemuffins

gojibrød

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 10:22   #3
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo frokost (lunsj og kvelds)

På omeletten kan du legge skinkebiter, løk, reddik, purreløk, paprika, sjampinjonger, ost (stort utvalg av harde oster og smøreoster), kålrot, tomat osv. Det er bare å lesse på med ting dere liker.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 10:43   #4
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo frokost (lunsj og kvelds)

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

På omeletten kan du legge skinkebiter, løk, reddik, purreløk, paprika, sjampinjonger, ost (stort utvalg av harde oster og smøreoster), kålrot, tomat osv. Det er bare å lesse på med ting dere liker.

Men atte. Bruker man vann eller melk/fløte? Skal det være noe mer i?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 11:17   #5
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo frokost (lunsj og kvelds)

Har jeg i noe væske, noe jeg sjelden har, bruker jeg melk. Jeg pleier bare å røre sammen 4 egg med nykvernet salt og pepper. Heller det i panna og dekker med grønnsaker og annet godt.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 18:48   #6
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Lavkarbo frokost (lunsj og kvelds)

Nannahs knekkebrød er ganske godt, du finner oppskriften på lavkarbo.no

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no