Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Håndhilser ikke på damene...

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-08, 22:45   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.328
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Sint!

Håndhilser ikke på damene...

Jeg må begynne med å si at jeg er nokså åpne for andre kulturer og skikker, og ser mye positivt med "et fargerikt fellesskap". Har selv bodd i USA ti år i min barndom, og hatt klassekamerater av alle "slag". Mener at folk fra andre kulturer skal få ha sine skikker, men samtidig være villig til å innrette seg noe etter våre skikker. Og vil selv gjøre det samme i et annet land. F.eks ville jeg dekt meg til i en moske, men vil også gjerne få lov å feire jul (ok, kanskje teit eksempel, men dere skjønner vel?)

Til poenget: Vi har fått to studenter på jobb. Kontordama håndhilser først på den ene (etnisk norsk), men da hun skal gjøre det med han andre (ikke etnisk norsk) så "rygger han" og tar hånda mot brystet. Hun prøver til og med på nytt. Samme skjer når jeg hilser etterpå. Synes der og da det er litt snålt, men uten å tenke mye over det. Ingen av oss var til stede når han hilste på sjefen vår (en mann). Når vår andre mannlige kollega så kommer og hilser, så håndhilser han på han. Samme skjedde når en kvinnelig blodgiver ville hilse på studentene våre. Rygger unna og hun "prøver igjen". Den "norske" studenten unnskylder sin venn med at det er hans måte å hilse på... Vi følte oss ikke "vel" i denne sitausjonen. Vi diskuterte saken etter at studentene hadde gått, og sjefen vår skal snakke med han i morgen. Hvordan kan en jobbe i helsevesenet om en ikke kan "ta i" en kvinne? Nå vet jeg ikke om dette bare gjelder å hilse på, men ble litt satt ut, og vi var i grunnen enige i at han ville ikke vi ha som sommervikar hvis han skal unngå alle damene... Gjorde iallefall et elendig inntrykk på oss.
Dette er et kvinnesyn jeg synes utrolig lite om, men jeg drar ikke alle over en kam. Hadde to studenter før jul der den ene var fra samme landet. Han var kjempekoselig!
Er dette bare en supersær type, eller er det mange menn som oppfører seg slik? Og skal han "få lov" til det? (for da begynner jeg å skjønne hvorfor FrP får mange velgere...)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 22:52   #2
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Kjenner til det. Det er noen som er ekstremt.

I jobben min jobber jeg mye med flerkulturelle. Og de aller fleste er veldig greie.
Så er det en mann som nesten nekter og snakke med oss damene. Han skal snakke med en mann. Men visse ting slipper han ikke unna og MÅ snakke med oss damene og du ser det lyyyyser ut av ham at han ikke liker seg i det hele tatt.

Altså det får være måte på.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 22:58   #3
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.197
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Ja, jeg har opplevd at fedre fra enkelte kulturer har mindre respekt for kvinnelige lærere enn for mannlige. Det samme gjelder noen muslimske gutter når de kommer i tenårene.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 23:01   #4
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.328
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Kjenner til det. Det er noen som er ekstremt.

I jobben min jobber jeg mye med flerkulturelle. Og de aller fleste er veldig greie.
Så er det en mann som nesten nekter og snakke med oss damene. Han skal snakke med en mann. Men visse ting slipper han ikke unna og MÅ snakke med oss damene og du ser det lyyyyser ut av ham at han ikke liker seg i det hele tatt.

Altså det får være måte på.

Hvordan han skal gjøre jobben sin begriper jeg ikke, da må han mure seg inne på et slags laboratorium alene. Håper inderlig han ikke har tenkt seg å jobbe på blodbank, han skremmer vekk giverene hvis han gjør slik...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 23:05   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Jeg jobbet med noen søreuropeere som på død og liv skulle håndhilse på alle hver bidige morgen. Vi fikk fortalt dem at vi ikke mente å være uhøflig dersom vi ikke hilste her i landet, og da nøyde de seg med et nikk.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 23:05   #6
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Hvordan han skal gjøre jobben sin begriper jeg ikke, da må han mure seg inne på et slags laboratorium alene. Håper inderlig han ikke har tenkt seg å jobbe på blodbank, han skremmer vekk giverene hvis han gjør slik...

Ja han hadde nok garantert skremt de bort. Men det er ikke i den bransjen.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 23:14   #7
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Ja, jeg har opplevd at fedre fra enkelte kulturer har mindre respekt for kvinnelige lærere enn for mannlige. Det samme gjelder noen muslimske gutter når de kommer i tenårene.

Det er ikke min erfaring. Særlig gutter fra Somalia syns jeg ofte har stor respekt for voksne damer - det verste du kan true dem med er å sladre til moren deres. Faren har de ingen respekt for, men hvis mor får vite at de har gjort noe galt så er tusen og ett ute
Men voksne menn kan være et h.

En litt merkelig ting er at du får fullstendig forskjellig reaksjon alt etter hvilken rolle du spiller. Ung dame; lite respekt. Mor; mye respekt. Bestemor; veldig mye respekt. (Sånn fullstendig grovt sett og kamskjærende i alle bauger og kanter.)


Jeg har ingen problemer med å ikke håndhilse på strengt religiøse menn, men det blir jo noe annet hvis han skal jobbe i helsevesenet.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 07:32   #8
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Jeg har aldri opplevd fra menn at de presser enda en gang og enda en gang på å skulle håndhilse, men mannen min opplever det ofte fra kvinner, selv når han tar hånda til brystet og bukker litt lett.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 08:11   #9
Tøtto
Superduperaktiv
 
Tøtto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 664
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg har aldri opplevd fra menn at de presser enda en gang og enda en gang på å skulle håndhilse, men mannen min opplever det ofte fra kvinner, selv når han tar hånda til brystet og bukker litt lett.

Håndhilser ikke mannen din på kvinner?

__________________
..
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 08:25   #10
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Det kan bli problematisk for han hvis han jobber med mennesker hvertfall, for de vil jo gjerne hilse litt. Er det en "landsting" eller en "religionsting"? Syns jeg kjenner/har jobbet med/vært borti masse forskjellige mennesker,men det har jeg ikke opplevd. Men han har vel sine grunner, som det sikkert hadde vært lurt om han hadde avklart på forhånd, da hadde sikkert ikke noen tenkt over det.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 08:30   #11
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Det hadde ikke jeg heller likt . Men jeg opplever ikke de jeg treffer slik. Har en muslim som kollega, og han får vi til og med klemme på, så jeg tror ikke det har noe med om man er muslim eller ei, snarere om hvordan man er som person.

Men som sagt, håndhilsing burde man absolutt kunne kreve .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 08:32   #12
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Jeg synes virkelig at det bare er til å håndhilse pent i jobbsammenheng, og blir temmelig provosert når menn ikke vil hilse på meg. Man følger høflighetsreglene etter hvor man bor.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 08:32   #13
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Jeg syns ikke man kan kreve at noen håndhilser, men det hadde vært enklere for han og alle om det var avklart på forhånd at han ikke gjorde det. Vi er nå forskjellige.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 08:35   #14
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg syns ikke man kan kreve at noen håndhilser, men det hadde vært enklere for han og alle om det var avklart på forhånd at han ikke gjorde det. Vi er nå forskjellige.

Om man har en jobb hvor man møter mennesker, altså er i en servicefunksjon så skal man håndhilse synes jeg. Vi har hatt heftig diskusjon med enkelte kollegaer som ikke vil hilse på pasienter og de har (etter min mening med rette) fått beskjed om at det skal man gjøre.

Går ikke an å jobbe som lege dersom man kvier seg for å håndhilse, ærlig talt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 08:36   #15
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg syns ikke man kan kreve at noen håndhilser, men det hadde vært enklere for han og alle om det var avklart på forhånd at han ikke gjorde det. Vi er nå forskjellige.

Mener du virkelig det. At han skal ha lov til å nekte å håndhilse på kvinner? Har jeg da lov til å ikke ville forholde meg til ham?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 08:39   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.333
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Jeg synes det er viktig å skille mellom arbeid og privat her. (Selv om jeg helt ærlig ikke helt ser poenget med restriksjoner på hvem man kan håndhilse på.) Hvis det er veldig viktig for en å ikke håndhilse, finnes det mange yrker hvor man kan unngå sånt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 08:40   #17
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg syns ikke man kan kreve at noen håndhilser, men det hadde vært enklere for han og alle om det var avklart på forhånd at han ikke gjorde det. Vi er nå forskjellige.

Tja, kanskje er det mye å kreve, men likevel blir det såpass sært for meg at jeg mener at det grenser til dårlig oppførsel å ikke ville håndhilse på damer. Hadde han ikke hilst på verken damer eller menn var det en ting, jeg har feks i venninne (etnisk norsk) som ikke vil klemme, og respekterer det fullt ut. Men for meg blir det diskriminering at man ikke håndhilser på damer.

Men jeg er vel kanskje bortskjemt siden de muslimene jeg kjenner både håndhilser og klemmer damer. Og sender ungene i bursdager og lar dem synge julesanger. Og går med tradisjonelle klær på fritiden, har inngått arrangert ekteskap og drar på pilgrimsferd til Mekka.

En perfekt integrert muslim, kanskje?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 08:45   #18
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Muslimske leger jeg kjenner til håndhilser, som en del av "praksisen". Han ene sa at han tross alt gjorde gynekologiske undersøkelser og at det ville være paradoksalt å ikke håndhilse.

jeg tror det er på tide med en prat, Prisesse Chiefen, om at man tar skikkene der man kommer og at folk reagerer veldig negativt på at man ikke hilser i jobbsammenheng.

Alle mannlige muslimer jeg kjenner og omgås håndhilser på meg. Klemmer meg også.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 08:45   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.333
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Jøss, er man perfekt integrert hvis man sender unger i bursdager og lar dem synge julesanger? Er det sånn at så lenge man "gir seg" på de tingene som irriterer den vanlige, etniske nordmann, så er det greit?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 08:46   #20
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndhilser ikke på damene...

Og jeg må fnise litt av Nabbe, som så tydelig demonstrerer at de nyfrelste er mer katolske enn paven, nok en gang.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no