Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilke ferdigkjøpte knekkebrød er sunnest?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-18, 20:15   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ferdigkjøpte knekkebrød er sunnest?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Wasa Husman er det kjedeligste knekkebrødet jeg kan tenke meg. Sagflis-følelsen siden 1972, liksom. Da liker jeg mye bedre Rugsprø.

Nei, Husman er godt! Det er også laget av rug, det er kanskje derfor jeg liker det. De som er tynnere smaker derimot papp... evt sagflis, det er kanskje mer dekkende. Spesielt Ryvita. Og Fiberrik. Men rugsprø er det aller, aller beste. Bare trist at det er så tynt at man nesten må spise dobbelt så mange.. På den andre siden er jo nettopp det en stor fordel. Jeg kunne levd på rugsprø.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:12   #42
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke ferdigkjøpte knekkebrød er sunnest?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, Husman er godt! Det er også laget av rug, det er kanskje derfor jeg liker det. De som er tynnere smaker derimot papp... evt sagflis, det er kanskje mer dekkende. Spesielt Ryvita. Og Fiberrik. Men rugsprø er det aller, aller beste. Bare trist at det er så tynt at man nesten må spise dobbelt så mange.. På den andre siden er jo nettopp det en stor fordel. Jeg kunne levd på rugsprø.

Rugsprø med ripsgele...

Synd det endrer seg til drastisk mtp både kalorier og karber med den kombinasjonen

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:18   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ferdigkjøpte knekkebrød er sunnest?

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Rugsprø med ripsgele...

Synd det endrer seg til drastisk mtp både kalorier og karber med den kombinasjonen

Nja. Noe pålegg må man jo ha. Litt god ost og en dæsj ripsgele er vel helt innafor? Nærmest alt mulig kan spises på rugsprø. Min kosefavoritt/"dessertknekkebrød" har cottage cheese og en ikke så liten dæsj lemoncurd på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:25   #44
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke ferdigkjøpte knekkebrød er sunnest?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nja. Noe pålegg må man jo ha. Litt god ost og en dæsj ripsgele er vel helt innafor? Nærmest alt mulig kan spises på rugsprø. Min kosefavoritt/"dessertknekkebrød" har cottage cheese og en ikke så liten dæsj lemoncurd på.

Absolutt! Hørtes godt ut!
Jeg teller ikke kalorier, men karber. Så gode oster i store mengder er innenfor. Synder litt med fikenmarmelade og ripsgele på toppen av og til

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:26   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ferdigkjøpte knekkebrød er sunnest?

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Absolutt! Hørtes godt ut!
Jeg teller ikke kalorier, men karber. Så gode oster i store mengder er innenfor. Synder litt med fikenmarmelade og ripsgele på toppen av og til

Det går i kategorien "krydder". Helt seriøst.

Jeg teller ingenting, men kroppen sier fra når jeg spiser mye hvitt mel, gjær og sukker. Ikke helt sikker på hva av de tre tingene den misliker, men jeg blir direkte dårlig av loff og "bollemat".

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:43   #46
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke ferdigkjøpte knekkebrød er sunnest?

Jeg ville ha gått for et grovt knekkebrød som du synes smaker godt, heller enn å søke etter det aller sunneste. Grove knekkebrød er sunt. Sånne hjemmebakte typer har mye frø. De der også sunne, men har et noe høyere næringsinnhold på grunn av frøene.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 22:54   #47
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke ferdigkjøpte knekkebrød er sunnest?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det går i kategorien "krydder". Helt seriøst.

Jeg teller ingenting, men kroppen sier fra når jeg spiser mye hvitt mel, gjær og sukker. Ikke helt sikker på hva av de tre tingene den misliker, men jeg blir direkte dårlig av loff og "bollemat".


Samme her. Det er nok derfor jeg merker at kroppen stortrives på lavkarbo/smartkarbo. Da er det et minimum av alle de tre ingrediensene du nevner. Men jeg holder en viss oversikt på karbohydratene, for å oppnå den positive virkningen på kroppen som jeg ønsker
På lavkalori fungerer det dårlig. Er sulten hele tiden og sugen på noe søtt hele tiden...

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 18:45   #48
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ferdigkjøpte knekkebrød er sunnest?

Jeg spiser også grovkarbo og blir daff av for karborik mat (samt at det nylig teite blodsukkeret mitt drar til himmels), så jeg fortsetter med Rugsprøen min.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no