Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-09, 19:42   #61
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Eg trur ikkje eg skal gjera det. Må avklare det med familien først i alle fall. Dette er eit åpent forum tross alt.

Det er nok lurt...

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 19:47   #62
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

En forferdelig vond sak. Stakkars familie!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 19:51   #63
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Greit nok. Grunnen til at jeg spør er et jeg har opplevd at når pårørende legger skylden på sykehuset, særlig når et barn dør, er det ofte et som et naturlig ledd i en sorgreaksjon, ikke som en klage som har rot i faktiske klandreverdige feil som har blitt gjort. Derfor synes jeg det er litt dumt å komme med sånne påstander uten å kunne begrunne dem nærmere. Det gjør at helsepersonellet som var involvert kansje sitter igjen med en unødvendig skyldfølelse uten at det er noen reel grunn til at de burde det.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 19:52   #64
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Greit nok. Grunnen til at jeg spør er et jeg har opplevd at når pårørende legger skylden på sykehuset, særlig når et barn dør, er det ofte et som et naturlig ledd i en sorgreaksjon, ikke som en klage som har rot i faktiske klandreverdige feil som har blitt gjort. Derfor synes jeg det er litt dumt å komme med sånne påstander uten å kunne begrunne dem nærmere. Det gjør at helsepersonellet som var involvert kansje sitter igjen med en unødvendig skyldfølelse uten at det er noen reel grunn til at de burde det.


Veldig enig her-
synes man kan la være å si noe om det før det er ferdig etterforsket.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 19:52   #65
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Det er veldig sant, Bada-Bing. I en så intens sorg er det naturlig å ville finne en syndebukk. Jeg kjenner ikke til dette konkrete tilfellet, men skjønner godt at du spurte.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 20:00   #66
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Bada-Bing har et poeng ja. Vi vil vel alltid søke etter en syndebukk når noe går galt.

Men slik jeg leste artikkelen i avisa, så kunne det virke som at det ligger mer bak her, enn "bare" at det oppsto komplikasjoner etter inngrepet. Og det virker jo også som om Urt sitter inne med opplysninger om dette tilfellet, slik at hun vet litt mer konkret.

Bra Urt tar hensyn til familien her, og ikke utbroderer mer før ting er avklart.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 21:14   #67
mari1974
Fullverdig medlem
 
mari1974 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 57
mari1974 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Trist, utrolig trist for alle parter.

mari1974 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 22:11   #68
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Tenker litt på det å jobbe i helsevesenet og ha så stort ansvar. Når ting går bra så prises de, mens når det går dårlig så .. ja...spekulerer ikke i hvorvidt det er gjort en tabbe eller ikke, så det er sagt men man må huske at det er snakk om mennesker, de som jobber med dette. Mennesker kan gjøre feil uansett hvor drillet de er i ting. Jeg har virkelig fått oppleve det selv og.

Det er bare tragisk og trist for alle parter egentlig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 23:18   #69
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Det er opprettet en side for ham på Facebook: http://www.facebook.com/home.php#/gr...id=47883937366

Lille gutten...

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 11:17   #70
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Jeg trodde det var i Trondheim, men det var jo her i byen, og samme dag som litjtausa fikk lagt inn dren. :sjokkert: Det var en liten gutt i nabosenga på overvåkinga som hadde tatt mandlene...

Jeg reagerte litt på at de var så bryske og raske til å få oss ut derfra. Det var bare så vidt jeg fikk sitte og vente på at hun våknet, og det var ikke noe med å la ungene få våkne sakte og rolig.

Stakkars folk.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 18:30   #71
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Bada Bing har et poeng, men i tilfellet jeg nevnte tidligere, ble jenta hjerneskadet fordi ingen påså at hun fikk nok oksygen under narkosen.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 21:45   #72
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Hvorfor gikk jeg inn på den linken til facebook, nå kommer jeg til å se for meg den skjønne lille gutten hele tiden. Han var like gammel som minste jenta vår, jeg mister pusten bare av å tenke på hvordan foreldrene har det nå. Grusomt.

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 21:49   #73
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Så forfedelig Stakkars foreldrene til denne 2 åringen


Sist redigert av Rose : 01-02-09 kl 12:33.
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 23:22   #74
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Opprinnelig lagt inn av Rose, her.

(..) Stakkars moren til denne 2 åringen

Eh, stakars foreldrene kanskje.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 11:44   #75
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Det er helt grusomt når slikt skjer. Det må være grusomt å være foreldre i slike tider.

Det var definitivt en tankevekker. Knerten har jo blitt opererert to ganger ganske nylig. Legene informerte meg stadig om hvor farlig det er å legge helt små barn i narkose. Jeg ville ha en frisk knert, og presset på som bare det. Det gikk bra for knerten, men det gjør det altså ikke alltid.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 12:33   #76
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Re: Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Eh, stakars foreldrene kanskje.

Ja selvfølgelig Er selvfølgelig synd på begge to. Mente ikke at det ikke var synd på han også, beklager

Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 14:57   #77
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Siden vi var gjennom en slik operasjon med en på 3,5 i november og ingen sa noe til oss om at det ikke var anbefalt, kjenner jeg at jeg blir kvalm av redsel av å lese dette. Helt forferdelig. Så vondt de må ha det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 15:34   #78
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Toåring døde etter å ha fjerna mandlane

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Legene informerte meg stadig om hvor farlig det er å legge helt små barn i narkose.

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Siden vi var gjennom en slik operasjon med en på 3,5 i november og ingen sa noe til oss om at det ikke var anbefalt, kjenner jeg at jeg blir kvalm av redsel av å lese dette. Helt forferdelig. Så vondt de må ha det.

Her var det overhodet ingen som sa noe som helst om narkose da min fikk dren for ei uke siden. Som normalt oppegående tenker man vel litt på egen hånd, men det var null informasjon.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no