Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Internett-backup av laptopen, bilder osv. Noen du er fornøyd med?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-12, 23:06   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Internett-backup av laptopen, bilder osv. Noen du er fornøyd med?

Jeg tar backup av laptopen på en ekstern harddisk, men etter å ha oppdaget at mange bildemapper var tomme på laptopen, og deretter febrilsk gjennomlett den eksterne harddisken for å finne dem igjen, så innser jeg at jeg trenger en ekstra backup.

Tidligere brukte jeg crash plan, som gjorde backup i bakgrunnen stadig vekk. Jeg opplevde aldri å miste noe i den perioden, så jeg vet ikke hvordan det hadde funka å få tilbake savna filer.

Er det noen som har erfaring med andre internett-backuper? Ser for meg at det hadde vært lettvindt med et norskt firma, HVIS nå noe *bank i bordet* skulle gå galt, og jeg må hente inn filene igjen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 23:08   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Internett-backup av laptopen, bilder osv. Noen du er fornøyd med?

Godt fornøgd med jotta og dropbox.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-12, 23:53   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Internett-backup av laptopen, bilder osv. Noen du er fornøyd med?

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Godt fornøgd med jotta og dropbox.

Takk! Hvor mange GB betaler du for? 49 kr måneden for ubegrenset lagring begynner å bli en del. Men 20 GB rekker ikke langt for bildebackup heller.


Sist redigert av Timar : 19-11-12 kl 00:28.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 00:16   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Internett-backup av laptopen, bilder osv. Noen du er fornøyd med?

Jotta er 49 per mnd eller 490 per år om du betaler for 12 mnd. Har brukt Jotta et par års tid.

Ingen erfaringer med Crashplan selv, men de er vel litt rimeligere - i hvert fall så lenge man ikke må betale norsk moms i tillegg, noe man vel egentlig skal, men som vel i praksis ikke har blitt iverksatt enda?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 00:35   #5
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Internett-backup av laptopen, bilder osv. Noen du er fornøyd med?

Eg er og godt nøgd med dropbox. Liker spesielt godt at det går an å redigere dokumenter i dropbox.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 07:35   #6
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Internett-backup av laptopen, bilder osv. Noen du er fornøyd med?

Er også veldig fornøyd med dropbox, så fornøyd at jeg skal få laget egen jobbkonto så jeg slipper å dra med pc fram og tilbake.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-12, 08:06   #7
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Internett-backup av laptopen, bilder osv. Noen du er fornøyd med?

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Er også veldig fornøyd med dropbox, så fornøyd at jeg skal få laget egen jobbkonto så jeg slipper å dra med pc fram og tilbake.

Det at ein kan bruke det og jobbe i det, på ulike maskinar, er den største fordelen, synest eg.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no