Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-16, 20:17   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?

Eg skjønner ikkje dette med at VG og NRK går ut og seier at ein bør føle seg lurt og manipulert på grunn av at ein støtta NOAS i går.

Ok, innlegget til Joner var ikkje eit spontant innlegg, men eg ser dagleg kampanjer i SoMe som eg ikkje støtter. Det er ikkje slik at folk støtter ein ideell organisasjon bare fordi ein skuespiller seier det (eller som ein eller annan skreiv på Twitter i dag: "Det er ikkje George Clooney som vil ha oss til å kjøpe Nespresso, men Nespresso!") Eg ville ikkje ha gitt ei gåve til pelsdyrnæringa dersom ein skuespiller oppfordra til det.

Er ikkje folk såpass kritiske at dei undersøker kva dei støtter før dei støtter noko? Og korfor skal ein då eigentleg føle seg manipulert og lurt?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:20   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.815
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Jeg synes det er lureri. Det kan godt hende at folk ville støttet uansett, men han burde ha tatt det med da han startet kampanjen, ikke latt som han gjorde dette som privatperson.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:21   #3
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.862
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Skjønner det heller ikke. Føler meg ikke lurt.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:22   #4
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Folk elsker å føle seg støtt og krenket og lurt og manipulert, ikke ta det så alvorlig. Jeg delte innlegget i går fordi jeg syntes det var en god ide, men jeg gidder ikke føle meg lurt i det hele tatt. Tanken bak er jo den samme, selv om det kanskje hadde kommersielle hensikter.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:22   #5
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes det er lureri. Det kan godt hende at folk ville støttet uansett, men han burde ha tatt det med da han startet kampanjen, ikke latt som han gjorde dette som privatperson.

Men det er jo ingen som har betalt nokon for noko som helst. Dei har fått hjelp av eit reklamebyrå, men alle har stilt opp gratis.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:23   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes det er lureri. Det kan godt hende at folk ville støttet uansett, men han burde ha tatt det med da han startet kampanjen, ikke latt som han gjorde dette som privatperson.

Det er jo rimelig åpenbart at dette ikke er noe en privatperson kan få i stand alene, fordi det må opprettes en sms-kode til et nr som faktisk gir en utgift på 100 kr over telefonregningen.Og selv om han er kompis med en som jobber i et firma som kunne hjelpe ham med det, hva annet enn privatperson kan han ha gjort det som? Han er ikke ansatt hverken i Anorak eller NOAS, så...

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:23   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Fordi det faktisk er forskjell på at Joner lager seg Facebook-profil og står for et personlig engasjement og at et reklamebyrå iscenesetter det. Det kalles skjult reklame (spesielt fordi det kanaliserer penger til en bestemt organisasjon/lobbyist som har liten påvirkningskraft).

Hadde joner stilt som representant for et politisk parti som stod for et reelt alternativ ville saken vært mer troverdig.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:26   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Med forbehold om at jeg ikke har sett kampanjen, så er det alltid et godt prinsipp å være tydelig på hvem avsender er. Det er ikke noe unntak der for ideelle organisasjoner, syns jeg.

Hvis dette var presentert som et privat initiativ, så er det i utgangspunktet problematisk, tenker jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:28   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Hvordan kan man føle seg lurt? Dette stod i teksten som Kristoffer Joner la ut:

Sitat:

Og her kommer det beste. Jeg har vært i dialog med NOAS - Norsk organisasjon for asylsøkere, og oppfordrer alle til å gi et bidrag på 100 kroner til deres arbeid – i Sylvi Listhaugs navn. For hver eneste donasjon som kommer inn, vil Sylvi Listhaug motta et personlig takkekort fra NOAS. Mitt håp er at hun skal få et trailerlass.. Og føler skammen.

Det er da innlysende at det er et avtalt samarbeid?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:29   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Eg tenkte i går då eg støtta kampanjen, at det kjem til å komme fram noko meir her, når noko går viralt så rakst, er det som oftast noko bak. Men eg klarer liksom ikke føle meg lurt. Til det diggar eg initiativet for masse. :enkel:

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:29   #11
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Skjønner ikke kritikken, syntes det var lett å se at Joner og NOAS samarbeidet om innlegget, er vel ingen som tror at han lagde det bildet med Listhaug selv?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:31   #12
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Folk elsker å føle seg støtt og krenket og lurt og manipulert, ikke ta det så alvorlig. Jeg delte innlegget i går fordi jeg syntes det var en god ide, men jeg gidder ikke føle meg lurt i det hele tatt. Tanken bak er jo den samme, selv om det kanskje hadde kommersielle hensikter.

Nei altså, veldig tungt tar eg det ikkje. Eg er eigentleg mest undrande til argumentasjonen om lureri og manipulasjon. Eg "føler", for å halde meg på det retoriske nivået, at dei som snakker om at folk har blitt lurt undervurderer evna til å tenke kritisk rundt veldedige gaver. Og er setning folk gjer, så er det akkurat det.

Som Input tenker eg og at det å sende til 2160 må vere organisert. I tillegg gjorde eg nokre googlesøk før eg sende meldinga og såg at organisasjonen driv med rettshjelp til asylsøkarar og har fått kutt i statsbudsjettet. Dermed tenker eg at dette er ein organisasjon eg vil støtte. Kampanjen minner om "Slik kan du støtte Kreftforeningen i staden for å skrive bh-størrelsen din på fb"-innlegg og eg sjeler informasjonen på same måte. Om det innlegget er noko folk har komme påsyn privatpersonar eller om det er ein kjendis som har starta det, er likegyldig for meg.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:34   #13
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Fordi det faktisk er forskjell på at Joner lager seg Facebook-profil og står for et personlig engasjement og at et reklamebyrå iscenesetter det. Det kalles skjult reklame (spesielt fordi det kanaliserer penger til en bestemt organisasjon/lobbyist som har liten påvirkningskraft).

Hadde joner stilt som representant for et politisk parti som stod for et reelt alternativ ville saken vært mer troverdig.

Han er jo bystyrerepresentant for AP i Stavanger. Det er vel ikkje hemmelig?

Og forbrukerombudet har "godkjent" dette med tanke på skjult reklame, nettopp fordi det ikkje er betaling inne i biletet.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:35   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Fordi det faktisk er forskjell på at Joner lager seg Facebook-profil og står for et personlig engasjement og at et reklamebyrå iscenesetter det. Det kalles skjult reklame (spesielt fordi det kanaliserer penger til en bestemt organisasjon/lobbyist som har liten påvirkningskraft).

Hadde joner stilt som representant for et politisk parti som stod for et reelt alternativ ville saken vært mer troverdig.

Jeg er totalt uenig. Ingen har fått betalt. Avsender er Joner og Noas, og det kommer tydelig fram. Verken Joner eller reklamebyrået har fått betalt. Det er helt frivilig å gi penger, de går ikke til noe annet enn det man tror.

Dette hylet om lureri er nok en gang Listhaug (som heller ikke sa noe om st det var en 24 år gammel mann som utgir seg for å være henne på FB, det er mer lureri spør du meg) og co som evner å vri noe fra sak til å handle om seg som ofre.

Jeg er helt enig med Teo om at tydelig avsender er viktig, men dette er slett ikke så utydelig som Listhaug skal ha det til. Kåmån. Jeg kjenner jeg er så sint på Listhaug og Sandberg (som satt og skrek FEIL! og avbrøt en radiodebatt i dag, på beste Trump-vis) som kjører en hat- og offerretorikk som mangler sidestykke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:37   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.533
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Hadde joner stilt som representant for et politisk parti som stod for et reelt alternativ ville saken vært mer troverdig.

Det gjør han jo. Han er i AP.

Edit: ser at nokon var før meg der.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:38   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Syns det var en god idé, skulle gjerne kommet på den selv.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:42   #17
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Jeg syns han var tydelig på at dette var noe han gjorde i samarbeid med NOAS. At det var kompis i et reklamebyrå som formidlet kontakten og hjalp å sette opp ser jeg ikke noe problem med. Jeg syns som sagt avsender kom tydelig fram og føler meg ikke lurt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:43   #18
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes det er lureri. Det kan godt hende at folk ville støttet uansett, men han burde ha tatt det med da han startet kampanjen, ikke latt som han gjorde dette som privatperson.

Men for å følgje opp, sidan eg eigentleg er nysgjerrig på tankegangen her, korfor gjer det ein skilnad?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:44   #19
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er totalt uenig. Ingen har fått betalt. Avsender er Joner og Noas, og det kommer tydelig fram. Verken Joner eller reklamebyrået har fått betalt. Det er helt frivilig å gi penger, de går ikke til noe annet enn det man tror.

Dette hylet om lureri er nok en gang Listhaug (som heller ikke sa noe om st det var en 24 år gammel mann som utgir seg for å være henne på FB, det er mer lureri spør du meg) og co som evner å vri noe fra sak til å handle om seg som ofre.

Jeg er helt enig med Teo om at tydelig avsender er viktig, men dette er slett ikke så utydelig som Listhaug skal ha det til. Kåmån. Jeg kjenner jeg er så sint på Listhaug og Sandberg (som satt og skrek FEIL! og avbrøt en radiodebatt i dag, på beste Trump-vis) som kjører en hat- og offerretorikk som mangler sidestykke.

Jeg er ikke uenig med deg om sak- men jeg mener fortsatt at det bryter mot lov om kontroll av markedsføring;
§ 3.Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring
Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.

Selv om "ingen" fikk betalt er det noen som sitter igjen med penger- Noas.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-16, 20:46   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner/ Anorak?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er totalt uenig. Ingen har fått betalt. Avsender er Joner og Noas, og det kommer tydelig fram. Verken Joner eller reklamebyrået har fått betalt. Det er helt frivilig å gi penger, de går ikke til noe annet enn det man tror.

Dette hylet om lureri er nok en gang Listhaug (som heller ikke sa noe om st det var en 24 år gammel mann som utgir seg for å være henne på FB, det er mer lureri spør du meg) og co som evner å vri noe fra sak til å handle om seg som ofre.

Jeg er helt enig med Teo om at tydelig avsender er viktig, men dette er slett ikke så utydelig som Listhaug skal ha det til. Kåmån. Jeg kjenner jeg er så sint på Listhaug og Sandberg (som satt og skrek FEIL! og avbrøt en radiodebatt i dag, på beste Trump-vis) som kjører en hat- og offerretorikk som mangler sidestykke.


(Litt lat idag, men du skrev liksom tankene mine )

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no