Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

London for dummies

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-16, 10:39   #1
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.337
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Smil

London for dummies

Det er nesten flaut å si det, men i mitt 47 år gamle liv, så har jeg kun vært i London en gang, og det er over 20 år siden. Nå skal jeg og dattera dit i januar (hennes julegave i år). Vi skal bo på London County Hall. Hvordan kommer man seg lettest fra Heathrow til hotellet? Vet at det er flere her som har bodd der.

Tips vedrørende alt annet mottas også med takk, siden vi sikkert kommer til å være helt lost. 

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 11:07   #2
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: London for dummies

Jeg var i London for første gang i år og jeg er 40! :bidrar: Vet ikke om det du spør om da, men mye å gjøre der og greit med taxi.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 11:11   #3
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: London for dummies

Har bare reist fra/til Stansted men da har vi tatt tog. Enkelt og greit til nærmeste stasjon. Evt. taxi fra stasjon til hotell om det ikke er i gangavstand?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 11:26   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: London for dummies

Jeg synes ofte det er lettest å ta Piccadilly line.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 11:37   #5
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.337
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: London for dummies

Noen som vet hvor mye ca. det koster med taxi fra Heathrow?

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 11:49   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: London for dummies

Er ikke noen ekspert men vi tok tog fra Heatrow til en stor togstasjon, lurer på om det kunne hete Victoria. Veldig enkelt. Kjøpte billetter i luken ved togstasjonen. Så tbane videre.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 12:19   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London for dummies

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Noen som vet hvor mye ca. det koster med taxi fra Heathrow?

Jeg tror det er billigere å bestille bil som henter deg ved ankomsten enn å ta drosje. Da er det fast pris som ikke avhenger av rushtid eller trafikkork eller noe som helst. Det har vi gjort flere ganger og med bagasje og alt med seg synes jeg det er verdt hver krone.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 12:22   #8
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.337
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: London for dummies

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror det er billigere å bestille bil som henter deg ved ankomsten enn å ta drosje. Da er det fast pris som ikke avhenger av rushtid eller trafikkork eller noe som helst. Det har vi gjort flere ganger og med bagasje og alt med seg synes jeg det er verdt hver krone.

Høres veldig behagelig ut. Hvor bestiller man dette?

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 12:28   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: London for dummies

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Er ikke noen ekspert men vi tok tog fra Heatrow til en stor togstasjon, lurer på om det kunne hete Victoria. Veldig enkelt. Kjøpte billetter i luken ved togstasjonen. Så tbane videre.

Toget fra Heathrow går til Paddington. Derfra til Waterloo, som ser ut som det er nærmeste undergrunn til hotellet tar du Bakerloo line (brun).

Eller du kan ta Picadilly line fra Heathrow, og bytte til Jubilee (grå) på Green Park. Dette tar sikkert litt lenger tid, men er (mye) billigere.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 12:31   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: London for dummies

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Høres veldig behagelig ut. Hvor bestiller man dette?

Vi har brukt disse til transfer mellom Heathrow og Gatwick et par ganger, veldig fornøyd:

http://www.megaairportcars.co.uk/

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 12:39   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London for dummies

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Høres veldig behagelig ut. Hvor bestiller man dette?

Sjekk flyplassens hjemmeside. Det ligger lenke der.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 14:24   #12
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: London for dummies

Jeg tar alltid Heathrow Express til Paddington, så T-bane videre. Bakerloo line til Waterloo, ville jeg tro for deg. Inngangen til Bakerloo line er like ved sporet til flytoget, så det er veldig greit. Bare rulletrapper på Paddington-siden.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 14:35   #13
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: London for dummies

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror det er billigere å bestille bil som henter deg ved ankomsten enn å ta drosje. Da er det fast pris som ikke avhenger av rushtid eller trafikkork eller noe som helst. Det har vi gjort flere ganger og med bagasje og alt med seg synes jeg det er verdt hver krone.


Absolutt!!!

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 22:26   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London for dummies

Heathrow Express til Paddington. Derfra ville jeg tatt taxi rett og slett.

Bodde på County Hall i 2013 med min datter som da var 8. Veldig greit sted syntes vi, store, fine rom, bra frokost og utrolig sentralt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 00:00   #15
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London for dummies

Taxi mellom Paddington og Waterloo kostet 170 kr i rushet for tre uker siden. :bidrar:

Jeg tar alltid Heathrow Express (flytoget); når jeg først er i London vil jeg fortest mulig til byen, og Tuben tar nesten en time (mot flytogets 15 min). Og så tar jeg tuben fra Paddington dit jeg skal; evt taxi hvis min bedagelige mann er med...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 07:15   #16
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.337
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: London for dummies

Da er det bare noen få dager til vi drar. Vi har ikke fått lagt så mye planer ennå, men siden vi bor rett ved London Eye og Big Ben, så er jo det bankers. Bør vi bestille til London Eye nå i januar, eller er det ikke nødvendig? Ser ikke for meg at det er så mye turister akkurat nå? Og hva med musicalbilletter, hvor bør jeg evnt. bestille det? Kikket en plass, men der var det ikke mulig å få tilsendt billetter til Norge, og heller ikke på mail. Hva har dere gjort? (Dvs. nå er det jo for sent å få noe tilsendt i posten da). Hvis det blir Musical, så tror jeg det blir Thriller - noen som har sett den? Hvor skal vi spise? Shoppe? Andre tips mottas også med takk.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 09:20   #17
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: London for dummies

For London Eye ville jeg bestilt fast-track billetter, da går du rett forbi køen. Koster litt ekstra, men det kan fort være lang kø. Kjøpes på stedet.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 09:32   #18
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: London for dummies

Ang musical, så kan du ofte få gode priser hos half price ticket booth, spesiellt om du har flere alternativer du kan tenke deg å se. Ligger på Leicester Square, kjøp biletter samme dag.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 10:28   #19
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: London for dummies

Fasy track rr nok ikke nødendig utenfor sesong. Jeg har vært der 3 ganger. I påskek var det lang købog vi burde hatt det. Neste gsng hadde vi det og det hjalp litt. Nå i november bar vi der ca ved åpning og da gikk det 10min med kø. Om man bor rett ved tenker jeg man kan spare de pengene og se ann køen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-17, 10:31   #20
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.337
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: London for dummies

Da har jeg bestilt billetter på Heathrow Express. Siden vi ankommer i 16.00, så regner jeg med at det er det raskeste, så får vi se når vi kommer til Paddington om vi tar tuben eller taxi videre.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no