Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Situasjonen i Zimbabwe

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-09, 12:38   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Situasjonen i Zimbabwe

...


Sist redigert av Guava : 18-09-10 kl 21:20.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 12:50   #2
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Situasjonen i Zimbabwe

Bra du setter fokus på dette. På tide at viktigere saker kommer på første siden enn Ari som stadig dummer seg ut.
Ja jeg følger med på det som skjer der og tenker det samme som deg.
Afrika er på en måte fortsatt et glemt kontinent. Vel av og til dukker det opp i media men det ser ut til at ting som skjer andre steder i verden fanger folks og medias oppmerksomhet så mye mere.
Mulig det er dumme tanker jeg har men jeg klarer ikke la være å tenke på om det kan ha noe med at folk der ikke betyr så mye i noens øyne?
.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 12:55   #3
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Situasjonen i Zimbabwe

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Bra du setter fokus på dette. På tide at viktigere saker kommer på første siden enn Ari som stadig dummer seg ut.
Ja jeg følger med på det som skjer der og tenker det samme som deg.
Afrika er på en måte fortsatt et glemt kontinent. Vel av og til dukker det opp i media men det ser ut til at ting som skjer andre steder i verden fanger folks og medias oppmerksomhet så mye mere.
Mulig det er dumme tanker jeg har men jeg klarer ikke la være å tenke på om det kan ha noe med at folk der ikke betyr så mye i noens øyne?
.

Jeg tror du er inne på noe der. Pluss at Afrika, eller "Der nede" som det egentlig heter, er så langt unna og så ulikt vår del av verden at vi klarer ikke å identifisere oss med mye av det som skjer.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 13:30   #4
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Situasjonen i Zimbabwe

Ja, jeg følger med. Jeg har bodd i Zimbabwe, og det gjør selvfølgelig at det føles "nærmere". Jeg mener at OAU bør gripe inn, som Odinga ba om i desember.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 13:38   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Situasjonen i Zimbabwe

Jeg har ikke fulgt med. Men jeg akter å sette meg inn i dette i løpet av helgen etter innlegget ditt. Jeg burde virkelig bli flinkere til å lese viktigere nyheter enn de som kommer drøvtygget fra db.no

  Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 14:02   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Situasjonen i Zimbabwe

Hjertet mitt blør for Zimbabwe og i andre medier enn VG og Dagbladet har krisen i landet faktisk fått fokus. Men den allmenne interessen i Norge synes å være større for Ari Behn og Snåsa-mannen for tiden, og som vanlig gjør det meg trist når jeg ser hva de styrende mediene setter først på dagsorden.

Situasjonen i Zimbabwe er svært kritisk både på grunn av sykdomsutbruddene, matkrisen som sender mennesker ut på flukt, grupper av banditter og plyndrere som truer og utøver vold mot sivilbefolkningen på landsbygda og en statsledelse som er både handlingslammet og delvis nekter å innrømme hvor stor nøden er. Dette er et land og en befolkning i stor krise, tusenvis av mennesker har mistet livet og atter tusenvis kommer til å miste livet og verdenssamfunnet gjør svært lite. Det er vondt å tenke på.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 15:35   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Situasjonen i Zimbabwe

Jeg har veldig lenge gått og håpet og ventet at Mugabe skulle dø av alderdom, men det er visst ingenting som biter på den mannen. Det er bare tragisk hvordan han helt alene har kjørt et helt land fullstendig i grøfta.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 10:36   #8
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Situasjonen i Zimbabwe

Ja, jeg følger med og synes det er synd at dette ikke får minst like mye fokus som hendelsene på Gazastripen, men det er vel kanskje slik at vi (generaliserer) ikke identifiserer oss like mye med afrikanere i Zimbawe og omegn...

Måtte den mannen osv...

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 20:52   #9
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Situasjonen i Zimbabwe

Nå ser det jo faktisk ut til at SADC har klart å presse fram en koalisjonsovergangsregjering, det blir spennende å se hvordan dette utvikler seg! Og så må jeg si at jeg er skuffet over Sør-Afrika sin "innsats".

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 11:17   #10
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Situasjonen i Zimbabwe

Jeg blir så over at i utgangspunktet land rike på naturressurser klarer å bli så skakkkjørte. Flere land i Afrika har god jordbruksjord, mineraler, olje osv. alikevell er det sult og fattigdom.

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 11:41   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Situasjonen i Zimbabwe

Jeg tror at litt av grunnen til lite fokus er maktesløshet. Det er nesten umulig for det internasjonale samfunnet å virkelig gripe inn, særlig når nabolandene er så unnfalne. Mugabe er fortsatt en gammel helt og veldig vanskelig å angripe i Afrika, tror jeg.

SADC er vel ikke håret bedre, er de, forresten?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 12:10   #12
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Situasjonen i Zimbabwe

SADC er jo bare summen av medlemslandene, så hvordan de fungerer kommer jo helt an på hvem som sitter ved roret rundt omkring.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 12:38   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Situasjonen i Zimbabwe

Sorry, jeg blandet. Hva heter opposisjonspartiet igjen? Det var de jeg mente.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 13:49   #14
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Situasjonen i Zimbabwe

MDC - Movement for Democratic Change.

SADC er Southern Africa Development Community. Tenk deg et svakt EF (før EU), bare i Afrika.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 13:59   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Situasjonen i Zimbabwe

Ah, to bokstaver riktig. Takker.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 21:36   #16
tøffelise
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 36
tøffelise har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Situasjonen i Zimbabwe

Jeg følger også med, jeg har bodd i Sør-Afrika og følger med på hva som skjer i regionen.

SADC er desverre en veldig svak organisasjon og de har vel ikke oppnådd noe særlig resultat. Det er bra de har engasjert seg i saken, men jeg har ikke stor tro på dem.

Sør-Afrika har vel mer enn nok med sin egen regjering og det kommende valget. Det er likevel god grunn til å være skuffet over "storebror" i sør.

Det er grunn til å tro at andre afrikanske lederes unnfallenhet i stor grad kan forklares med Mugabes seniorstatus.

tøffelise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no