Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

70 år - fikk barn!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-09, 13:21   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

70 år - fikk barn!

Ja, hva synes dere? Vi har vel hatt noen tråder før om dette, men det her er jo den eldste moren (hitill).

http://www.klikk.no/helse/kvinne/article381305.ece

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 13:23   #2
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Stakkars folk. Og stakkars unge. Lurer på hvor lang tid det tar før de prøver en gang til slik at de kan få en gutt.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 13:38   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Jeg synes sånne saker bare er triste.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 13:56   #4
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg synes sånne saker bare er triste.

Enig.....

  Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 14:33   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Hun skal ha at hun holdt seg veldig bra, den dama.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 16:41   #6
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Huff, nei dette syns jeg ikke noe om. Skjønner godt ønsket om å få barn, men å sette barn til verden når man er 70 år syns jeg er en totalt egoistisk handling.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 16:42   #7
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Huff, nei dette syns jeg ikke noe om. Skjønner godt ønsket om å få barn, men å sette barn til verden når man er 70 år syns jeg er en totalt egoistisk handling.

Ja, nettopp. Hva skjer med oppfølging av ungen. Når ungen er 10 år er mor 80. Det er mer enn drøyt det faktisk!

  Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 16:55   #8
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Men å gi en kvinne på 70 år prøverørsforsøk.
Derimot mener jeg at å få barn som 70-åring etter å ha prøvd i 50 år er egoistisk.
Vi har selv prøvd i mange år her, og min egen grense satte jeg på 40. Ingen mere prøving for vår del nå. Desverre.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 16:57   #9
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Jeg synes det er egoistisk og trist.

Og jeg klarer heller ikke å se for meg hvordan det er å være prøvere i femti år.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 17:02   #10
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Opprinnelig lagt inn av Lita, her.

Ja, nettopp. Hva skjer med oppfølging av ungen. Når ungen er 10 år er mor 80. Det er mer enn drøyt det faktisk!

Foreldrene kan umulig ha tenkt lenger enn ønsket om å få barn. Barnet vil jo også sannsynligvis bli foreldreløs ganske tidlig. Trist sak syns jeg

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 17:05   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.868
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Trist synes jeg. Stakkars unge.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 16:42   #12
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Jeg er veldig enig i at dette er utrolig egoistisk. Ungen vil jo vokse opp med en mamma som like så godt kunne vært oldemoren....

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 17:01   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Det er helt forkastelig. Enn å være så egoistisk at man velger å få et barn når man er 70, ja det er over min fatteevne. Legen som utførte prøverørsbefruktningen skulle vært suspendert forever.

  Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:45   #14
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Stakkars barn tenker jeg. Synes virkelig slik er umenneskelig og særdeles egoisitisk.

  Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:54   #15
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hun skal ha at hun holdt seg veldig bra, den dama.

Det helt bak mål å sette barn til verden når man er 70 år. Ingenting kan forsvare det. Når det er sagt, så tipper jeg i likhet med Joika, at dama er godt under 70. Mannen hennes også. Tipper slutten av 40-årene, jeg. Dette er tull og tøys, folkens.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 19:54   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:00   #17
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.

Det helt bak mål å sette barn til verden når man er 70 år. Ingenting kan forsvare det. Når det er sagt, så tipper jeg i likhet med Joika, at dama er godt under 70. Mannen hennes også. Tipper slutten av 40-årene, jeg. Dette er tull og tøys, folkens.

Nuvel, min mor ser slett ikke 70 ut hun heller, selv om hun bare er et år unna.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 20:02   #18
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Finner det helt hårreisende og blir rimelig kvalm.
Stakkars unger!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 21:19   #19
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Sånn som jeg ser det så går hovedargumentene mot på hvordan det er fra barnet sin side:

  • Forventet levealder på foreldrene er kort, risikerer at de ikke er der under hele oppveksten
  • Foreldrene er på grunn av sin alder muligens ikke i stand til å følge opp ungen ordentlig.
Jeg synes vel at hvorvidt det er synd på ungen kommer an på veldig mange andre ting enn foreldrenes alder. Om barnet blir født inn i en velstående storfamilie i India, så har hun vel bedre utsikter enn de aller fleste fattige barn i landet.

Jeg klarer faktisk ikke å synes at det at et friskt og fint barn har blitt født er avskyelig eller umenneskelig jeg altså, så lenge ungen har et sosialt og godt nettverk rundt seg så har den vel god sjanse til å ha et fint liv.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 21:24   #20
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 70 år - fikk barn!

Gode poenger, Esme.
Alikevel synes jeg det er umenneskelig sett ut fra et vestståsted. Helt klart at barnet om det lever i en velstående indisk storfamilie vil bli godt ivaretatt, alikvel vil det vokse opp uten sin mor mest sansynlig.
Egoismen er den jeg ser ut fra at man på død og liv skal ha et barn bare fodi man har så innmari lyst på, og nå mener jeg når man begynner å trekke på årene.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no