Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Male hus, hvilken type maling, og hvilken farge?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-11, 08:05   #21
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Male hus, hvilken type maling, og hvilken farge?

Urk, fikk tak i maleren som hadde malt huset vårt sist, og de var akrylmaling som var brukt...da utgår vel dekkbeis, antar jeg...selv om denne maleren sa at man kunne dekkbeise på maling?? Eneste jeg har hørt som har sagt det.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 08:40   #22
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male hus, hvilken type maling, og hvilken farge?

Jeg har alltid hørt at man ikke kan bruke beis oppå maling, men at maling oppå beis går fint. Men jeg er ingen maler.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 09:53   #23
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Male hus, hvilken type maling, og hvilken farge?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har alltid hørt at man ikke kan bruke beis oppå maling, men at maling oppå beis går fint. Men jeg er ingen maler.

Det er det samme som jeg har hørt, og lest. Får høre med maleforretningen.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 10:16   #24
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male hus, hvilken type maling, og hvilken farge?

Du må huske at det er forskjell på fargene egghvit og eggehvit, det er den uten e som er lik fabrikkmalte vinduskarmer.

Opprinnelig lagt inn av Busy

Disse malingene som holder 12 år er stort sett tull å male med så lenge man maler hvitt, for hvitt blir skittent uansett. 12årsmaling er beregnet på farger som falmer lett.

Man bør jo vaske huset årlig, det har jo ikke noe med skiten som sitter på, men hva malingen tåler og hvor bra den beskytter treverket. Skjønner ikke helt hva du mener her jeg.

Når man er inne på temaet, hva koster det å få noe til å male huset for seg? Jeg har malt to av veggene for noen år siden, kjenner at jeg ikke har lyst til å gjøre det igjen og lurer på om dette er noe jeg skal bruke feriepengene på...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 10:25   #25
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male hus, hvilken type maling, og hvilken farge?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Når man er inne på temaet, hva koster det å få noe til å male huset for seg? Jeg har malt to av veggene for noen år siden, kjenner at jeg ikke har lyst til å gjøre det igjen og lurer på om dette er noe jeg skal bruke feriepengene på...

Malemester skulle ha 35000 pluss det malingen kostet for å male vårt hus, og det var med rabatt fordi han var kamerat av faren til en venninne. Noen polakker gjorde det for 29000 inkludert maling.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no