Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-10, 20:15   #21
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg har linket til den før i dag på facebook. Likte at den var kort og informativ. Gnomen på 3 sitter bakover i alle biler, også som eneste barn i minibussen til barnehagen. Ingen problem med verken lengden eller tyngden. Han er rundt 1m og 16kg.

Er det du selv som monterer det bakovervendte setet hver gang da? For det er jo ikke bare gjort på 1-2-3.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 20:21   #22
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Jeg har montert det selv til nå, men har lært de å montere det. Tar ikke meg mer enn 1min.

Trykke sete mellom 2 seterader. 2punktselen opp hullet ned hullet på andre siden. Og så feste selene i gulvet. Som var veldig lett her siden det var lange stolper på sete foran så lett å komme til. TWE er veldig lett å montere.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 20:31   #23
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Er det du selv som monterer det bakovervendte setet hver gang da? For det er jo ikke bare gjort på 1-2-3.

Minstemann her sitter også bakovervendt i buss på tur med barnehagen. Har med DL som de montere hver gang. Den er jo også veldig enkel å montere.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 21:54   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Denne kom betimelig, for vi spekulerer veldig på å snu minsten nå.

Han er svær (17 kilo nå, and counting), og passer ikke veldig godt i setet mer. Beina er det god plass til, det er selve kroppen det står på. Selene er såpass langt nede at de veldig lett glir ned av de skrå skuldrene hans. De der små belteholderne man får kjøpt blir borte støtt og stadig, og han klarer av og til å lirke ut armene. En gang så jeg plutselig ansiktet hans i bakspeilet mitt. Så det føles rett og slett ikke veldig sikkert.

Men det viktigste er at det blir så utrolig mye krøll av det at han sitter bakover, at det rett og slett begynner å bli en skikkelig sikkerhetsrisiko, pga. at det er vanskelig for føreren å være så konsentrert man bør være, når det hele tiden oppstår storslagsmål der bak. Han klarer nemlig å sparke søsknene sine i ansikt og hvor som helst når han sitter sånn, og på lange turer så skjer det støtt og stadig at han vil ha mer action og altså velger sparking som metode for å få det til.

Jeg er livredd for at jeg skal bli så distrahert at det skjer noe alvorlig.

Opprinnelig plan var å snu ham etter sommeren (da antar jeg han er fysisk for stor for setet også), siden vi skal kjøre langt da, men nå vet jeg ikke helt. Kanskje det blir før.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 22:03   #25
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Huff. Jeg får helt vondt i magen... Vi har snudd snuppa så hun er forovervendt. Hun var et mareritt i bilen og da vi snudde setet var det ingen problem lenger. Kjenner nå at setet skal snus tilbake i morgen.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 22:39   #26
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Polyanna: Seler som sklir av er ikke bra, de skal jo uansett også være så stramme at det egentlig ikke lar seg gjøre. De skal være så stramme at det nesten er ubehagelig Har dere et lite sete(høres nemlig slik ut)? Skjønner at slossing er forstyrrende. Dere får ikke stokket litt om på de som sloss da?

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 22:40   #27
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Huff. Jeg får helt vondt i magen... Vi har snudd snuppa så hun er forovervendt. Hun var et mareritt i bilen og da vi snudde setet var det ingen problem lenger. Kjenner nå at setet skal snus tilbake i morgen.

Har dere prøvd å koble ut airbagen og ha henne bakovervendt foran? Kanskje hun blir roligere om hun har bedre kontakt med dere?

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 22:49   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Polyanna: Seler som sklir av er ikke bra, de skal jo uansett også være så stramme at det egentlig ikke lar seg gjøre. De skal være så stramme at det nesten er ubehagelig Har dere et lite sete(høres nemlig slik ut)? Skjønner at slossing er forstyrrende. Dere får ikke stokket litt om på de som sloss da?

Setet er vel helt vanlig, et Acta Graco. Men han er på 97,5 percentilen på størrelse, og større en en gjennomsnittlig 4-åring. Skuldrene er så innmari skrå på den gutten. Jeg fester ham så stramt at det er skikkelig ubehagelig, ja. Det må til. Og det hjelper jo ikke på humøret for noen. Særlig på lange turer, selvsagt.

Setene kan ikke stokkes om, siden begge de to andre også sitter i seter.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 22:52   #29
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Ville tro han får bedre plass i en TWE og havner lenger under søskene, kansje han ikke når like godt til med beina?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 22:55   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Skal han komme lenger unna så må setet lenger frem i bilen, og det er det ikke plass til. Han står maksimalt frem nå, slik at han har god plass til beina. Det er ikke plassen som er problemet, egentlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 22:55   #31
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Endelig kommer denne kampanjen!

Jeg begynner å bli rimelig lite populær i slekta nå fordi jeg har gått mot to som har 0808-modellene sine. Gikk så langt at mamma ba meg om å passe mine egne saker. Jeg kjenner at jeg trengte denne kampanjen.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 22:57   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Siritk: Hvis du har informert saklig slik at de har den infoen de trenger, så syns jeg egentlig du skal passe dine egne saker, jeg også.

Jeg har også slekt som snur (etter min mening) alt for tidlig, den ene før han var ett år. Jeg har informert ordentlig, men holdt smella etter det. Selv om det holder hardt, ja...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 22:59   #33
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Siritk: Hvis du har informert saklig slik at de har den infoen de trenger, så syns jeg egentlig du skal passe dine egne saker, jeg også.

Jeg har også slekt som snur (etter min mening) alt for tidlig, den ene før han var ett år. Jeg har informert ordentlig, men holdt smella etter det. Selv om det holder hardt, ja...

Det var det samme som du har gjort jeg endelig har tatt mot til meg å gjøre... Men måtte jo gjøre det i to omganger siden det er to barn og det var visst for mye. Har ikke tenkt å ta saken videre fra det nei, deres valg, håper de ikke kræsjer.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 23:10   #34
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Jeg tenker på at han kommer 15cm lenger ned fordi TWE står rett på sete, men acta sine seter har veldig høy base under seg som gjør at barnet sitter høyt. da treffer han de andre søskene 15cm lenger ned på kroppen ihvertfall.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 23:34   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Ja, det vil kanskje monne litt, men jeg er ikke sikker på om de vil mene at å "bare" bli sparket i magen er tilstrekkelig, samme hvor tålmodige de er med lillebroren sin.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 23:41   #36
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Åh, så bra! Håper denne begynner å gå på TV.

Nå har jeg delt den på Facebook, med håp om at de forovervendte ungene i barnehagen får snudd seg, og at bestefaren til Stjernekikkeren endelig holder smella om at gutten har dårlig plass til beina.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 03:20   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Denne skulle absolutt gått på tv ja. Jeg har også delt den på FB.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 09:55   #38
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Jeg har ikke sett den, skal finne den og se den nå.
Men Knerten sitter bakovervendt da, og vi har ingen planer om å snu ham enda. Svigerfar har en sønn som er et år eldre enn Knerten, som ble snudd rundt ett års alder, så han synes vi er litt rare da. Jeg kjenner at jeg trenger denne kampanjen. Det er mange små i familien nå. Hun som har to eldre brødre får jeg neppe gjort noe med, men de to førstefødte... der kan jeg påvirke litt...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 10:45   #39
Jeanett
5barns mamma
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.034
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Veldig bra film, håper den kommer på tv.

Min gutt på snart 3år sitter bakovervendt, og har god plass til beina.
Min snuppe på snart 6år sitter forovervendt.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 19:18   #40
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Svigerfar har en sønn som er et år eldre enn Knerten, som ble snudd rundt ett års alder, så han synes vi er litt rare da.

Det er ganske så snodig at man skal føle seg rar for å ha barna bakovervendt. Har selv gutten på snart 5 år bakovervendt, sier ikke at det nødvendigvis passer for alle, men han passer i setet sitt og klager ikke. Da ser vi ingen grunn til å snu ham, men i andres øyne så er det litt snålt.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no