Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-13, 17:53   #121
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jeg har et hvitt, tykt hår på øreflippen Resten av meg er mørkeblondt så vidt jeg vet. Jeg kommer neppe til å bli grå med verdighet med det aller første, må jeg innrømme.

Dessuten er det ikke sånn at det som kler andre, nødvendigvis kler meg.

verhode ikke klar for å eldes, 40 eller ei:

Men all ære til de som ikke er som meg.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:16   #122
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.693
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jeg synes for all del at folk som vil ha grått hår skal få slippe å farge. Men jeg blir litt lei av utsagn som "kul og grå vs farget og kjedelig". Jeg synes ofte slikt kommer opp i denne type debatt: " heller morsom og stygg enn humørløs og pen".

Jeg kommer nok til å farge håret alltid. Det betyr ikke at det skal være kullsort. Og jeg håper folk kan drite i Å Tenke Sitt likevel. Masse damer i 60-70- årene som farger håret i nyanser de kler og tror det blir mer og mer vanlig.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:27   #123
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jeg skal bli morsom og grå. :win-win:

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:41   #124
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jeg kjenner at jeg er litt snurt på Mavs fremdeles. Selv om jeg innrømmer å ha servert mer sjarmerende utsagn i min fartstid på Internettet, synes jeg ikke det er helt realt å gjøre dette til en verdidebatt. Det synes jeg ikke det er. Det er et utseendevalg, som alt annet. Det er ikke noe mer høyverdig i å ikke gidde å farge håret enn å ikke gidde å sminke seg eller for den del mislike Beck-Søndergaard-skjerf. Å si at man ikke synes hår som er halvgrått er så pent, er ikke mer dramatisk enn å si at man ikke liker høyhælte joggesko, synes jeg. Kjipt for de som har det, men ikke akkurat noen katastrofe for de fleste.

Så pøsj selv. :sutrefurte:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:45   #125
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Igjen, poenget var at man gjør hva man vil, men det er altså ikke kult å trashtalke andres utseende. Det var det jeg reagerte på, ikke at folk farger håret.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:54   #126
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Verdidebatten er altså ikke om man farger hår eller ei, men hvordan man omtaler andre. Og det gjelder da for både de som farger hår og de som ikke farger hår.

Jeg skjønner ikke at det skal være så provoserende.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:54   #127
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Nei, det er ikke pent å snakke stygt om noen, men å dra det til en debatt om press og kvinnefelleskap og naturlig aldring synes altså var litt spurv med kanon.

Jeg kunne droppet å snakke om spesifikt personer (som ingen kjenner), men jeg har ikke noe problem med å si at jeg synes stålgrått er fint, mens halvt om halvt ikke er så pent - mer enn at jeg ikke liker platinablondt eller asymmetriske hårfrisyrer.

Er man riktig diplomatisk, sier man aldri at man ikke liker noe, så klart.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:57   #128
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nei, det er ikke pent å snakke stygt om noen, men å dra det til en debatt om press og kvinnefelleskap og naturlig aldring synes altså var litt spurv med kanon.

Jeg kunne droppet å snakke om spesifikt personer (som ingen kjenner), men jeg har ikke noe problem med å si at jeg synes stålgrått er fint, mens halvt om halvt ikke er så pent - mer enn at jeg ikke liker platinablondt eller asymmetriske hårfrisyrer.

Er man riktig diplomatisk, sier man aldri at man ikke liker noe, så klart.

Vel, jeg ble vel en smule provosert av "dette skjønner du når du blir gammel nok, vennen min"-argumentasjonen til Polyanna.

Og det er altså et hav av forskjell på hvordan budskapet blir oppfattet hvis man ordlegger seg slik: "jeg foretrekker å farge håret mitt" enn slik: "de jeg kjenner som ikke farget håret sitt da det begynte å se grått ut så skikkelig kjipe ut".

Ellers hadde vel ikke verden hatt vondt av om det hadde blitt gitt litt mer slack ifht utseende, men jeg skjønner at jeg er fryktelig kjedelig og overdiplomatisk som mener noe slikt.


Sist redigert av Maverick : 27-05-13 kl 19:08.
Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 19:37   #129
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.931
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Verdidebatten er altså ikke om man farger hår eller ei,

Søren, også jeg som følte meg SÅ superior her

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 19:42   #130
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.693
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Men jeg synes, som Candy, at dette bærer preg av en verdidebatt. Begrep som "all ære til" er også et eksempel på dette. Jeg synes heller ikke det er så ille å ikke like grått hår. Jeg synes ikke hår under armene er pent, selv om det er aldri så naturlig. Men om noen velge det, så synes jeg det er verken ærefullt eller noe annet. Bare noen som velger noe annet enn meg.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 19:52   #131
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Det er ganske mye jeg sikkert synes er mindre pent - som andre synes er veldig pent. Sånn vil det alltid være. Ikke at man trenger å flashe det i trynet deres, men å si at man synes de fleste kvinner mellom 30-40 er finere uten grått hår, er ikke helt å slenge det i trynet. Jeg for min del synes det er en ok mening for noen å ha. Jeg får ikke veldig høyt blodtrykk av det iallefall, selv om jeg ser poengene.

Forøvrig farger jeg hår, dog ikke pga grått hår. Meg bekjent blir vi med rødt i håret sent gråhåra

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 19:53   #132
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Men jeg synes, som Candy, at dette bærer preg av en verdidebatt. Begrep som "all ære til" er også et eksempel på dette. Jeg synes heller ikke det er så ille å ikke like grått hår. Jeg synes ikke hår under armene er pent, selv om det er aldri så naturlig. Men om noen velge det, så synes jeg det er verken ærefullt eller noe annet. Bare noen som velger noe annet enn meg.

Jeg synes heller ikke at hår under armene eller på leggene er veldig pent. Og jeg synes det er greit å mene det også. Jeg har ingen planer om å på noen som har det. Men det går an å mene noe uten å være stygg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 19:56   #133
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.931
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Ikke at man trenger å flashe det i trynet deres, men å si at man synes de fleste kvinner mellom 30-40 er finere uten grått hår, er ikke helt å slenge det i trynet.

Tja, det er jo ikke akkurat veldig pakket inn heller.
Hadde jeg f.eks sagt at "de fleste kvinner mellom 30-40 år er finere uten rødt hår" hadde jo ikke det vært en veldig hyggelig ting å si.

Nå har det seg jo sånn at mitt hår er grått, og ditt hår er rødt. Det er ikke engang noe noen av oss har valgt (sånn utover at vi har valgt å farge over det).
Det blir litt som å si at "de fleste kvinner mellom 30-40 er finere med mindre rompe/større pupper/mindre utstående ører/penere hud", det går litt på hvordan vi er skapt og ikke så mye på de tingene vi velger å gjøre.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 20:05   #134
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.930
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Men jeg synes, som Candy, at dette bærer preg av en verdidebatt. Begrep som "all ære til" er også et eksempel på dette. Jeg synes heller ikke det er så ille å ikke like grått hår. Jeg synes ikke hår under armene er pent, selv om det er aldri så naturlig. Men om noen velge det, så synes jeg det er verken ærefullt eller noe annet. Bare noen som velger noe annet enn meg.

Dette er jeg veldig enig i

Er det mer ærefullt å ikke farge håret enn å la skjegget gro både her og der?

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 20:18   #135
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.111
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Forøvrig farger jeg hår, dog ikke pga grått hår. Meg bekjent blir vi med rødt i håret sent gråhåra

I følge frisøren(e) mine stemmer dette.
Jeg er 41 og har ikke fått grått hår, men rødfargen har blitt blassere. Den dyprøde fargen går nå mer mot blondrød, men de røde pigmentene lever i beste velgående. Jeg har tidligere "frisket opp" rødfagen med kobberfarge, men nå får jeg veldig lys ettervekst om jeg velger mørke rødfager. Altså ikke grå ettervekst, men lysere rød/orange.
Jeg har lyse striper for å få en forandring og for å ton ned gammel mørk farge.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 20:38   #136
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

I følge frisøren(e) mine stemmer dette.
Jeg er 41 og har ikke fått grått hår, men rødfargen har blitt blassere. Den dyprøde fargen går nå mer mot blondrød, men de røde pigmentene lever i beste velgående.

Synes den engelske betegnelsen jeg hørte på den fargen var så fin: Strawberry blonde.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 20:50   #137
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Poenget mitt er at eg virkelig ikkje ser kvifor det skal vere så høgverdig å ikkje farge hår, la vere barbere leggar, ikkje nappe bryn og la mannen klippe seg med kjøkkensaksa kvart tredje år. Kvifor skal det å gjere det beste ut av det en har føles som en er grunn, overfladisk og teit? Og kvifor kan ein ikkje meine at å gjere det beste ut av det en har faktisk gjer en flottere?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 20:57   #138
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.213
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

"Bare vent til du blir eldre" var flåsete og sikkert dønn irriterende. Samtidig vet jeg at det var utrolig mye lettere å være prinsipiell rundt elding, å "eldes med verdighet", "smilerynker som viser at du har levd" og hva har du, før jeg plutselig en dag stod og så en mye eldre person i speilet enn det jeg følte var "meg". Smilerynker er flottesen. Sægging og hengende øyelokk? Ikke like forberedt på det, nei. At du selv lever fornøyd med grått i det mørke antyder dog kanskje at du muligens vil møte den opplevelsen mindre angstfullt enn meg, og det er i så fall strålende.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 21:06   #139
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.931
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jeg må innrømme at jeg er litt overrasket over hvor mange som mener at det å velge sin naturlige hårfarge - som i mitt tilfelle er grått - framfor en farge fra en flaske, er mindre pent, at det er å ikke gjøre det beste ut av det, at det er regelrett stygt (var det vel noen som sa her), at det er noe folk på min alder ikke kler.

Det er en hårfarge, liksom.

Det er også et aldringstegn, joda. Men der bikker vi kanskje litt over i verdidebatt; hvorfor regnes det som stygt å bli eldre? Eller ikke å bli eldre, for det blir man jo uansett - men å vise aldringstegn.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 21:08   #140
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.427
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et litt blondt spørsmål om grått hår og farging/bleking

Jeg syns grått er flott! Jeg tror at jeg i overgangsfasen skulle velge. Å stripe håret så t utveksten ikke ble så markant.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no