Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-19, 08:59   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?

Her får ungene ipad i første klasse og tastatur fra storskolen eller noe sånn (de yngste bruker tastatur på skjermen, tungvindt har jeg erfart. Hr ei som begynner i 3. som gjordet det hele 2. klasse) Det er ipad helt ut grunnskolen, men da er jo skolen lagt opp til det, de sender til smartboard og skolen sørger for de appene de skal ha etc. Dersom skolen legger opp til bruk av pc hadde jeg nok ikke gått for ipad (hjemme hos oss kjøres det android på alt annet, det er bre ungene skolebrett som er apple. Så jeg er ikke helt sånn veldig godt kjent med ipad sine fordeler og ulemper opp mot skole, det skal jo sies)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-19, 12:40   #22
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?

Jeg ville sjekket med skolen. Som flere sier så vil det avhenge av hvilke programmer de bruker etc. iPad er et strålende verktøy til sitt bruk, men hvis skolen bruker programmer som ikke fungerer på iPaden så bør dere gå for en PC i stedet.
Minsten sin skole er en såkalt iPadskole, og jeg er imponert over hvordan de bruker iPaden og hvilke muligheter den gir.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-19, 12:54   #23
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan iPad med tastatur være ok erstatning for PC på barne-/ungdomsskole?

Her fikk de Chromebook på ungdomsskolen. Dette begynte de med for 2 år siden. Jeg ville undersøkt hvilke programmer det er tenkt at de skal bruke på ungdomsskolen. Mulig en Mac er et bedre alternativ?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no