Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-07, 19:52   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Jeg så i mat og skam tråden at noen skrev at de fikk stygge blikk når de kjøpte chips og snop som overvektig.

Dette fikk meg til å lure litt på om dette er tilfelle, eller bare noe de føler. Altså; dersom noen står i godte-hyllene, så kan det godt hende jeg ser på dem. På samme måte som jeg ser på dem som står i kjøttdisken, eller grønnsaksavdelingen. Det er vel kanskje ikke utenkelig at den som står i godte-hyllen er mer var, og ligger mer i blikket mitt enn jeg tenker (som er ingenting)?

Jeg ser på varene som ligger på rullebåndet, fordi det interesserer meg hva andre kjøper (er det noe spennende jeg kunne kjøpt?), men jeg trekker ikke slutninger om vekt og varer på rullebånd (nei, jeg pleier ikke å stirre ned i handlekurvene til folk). Bortsett fra når jeg ser samme overvektige naboen gang på gang stå foran meg med snacks. Men når det gjelder fremmede mennesker, så tenker jeg stort sett svært lite om dem, for jeg vet jo ikke grunnen til at de shopper akkurat det de shopper akkurat den dagen, og ikke har jeg noe med det heller.

Men det er meg. Hva tenker du?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 19:55   #2
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Jeg legger sjeldent merke til hva andre har i handlekurven, men mindre de omtrent har robbet butikken for en vare.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 19:57   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.233
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Legger svært sjelden merke til hva andre handler.

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:02   #4
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Det hender jeg ser på hva andre legger på rullebåndet ja.
Ofte viss de handler masse spennde matvarer lurer jeg litt på hva de skal lage til middag.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:07   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.832
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Nei, jeg pleier ikke legge merke til hva folk handler. Det kan sikkert se ut som jeg stirrer av og til for jeg synes det er så kjedelig å stå i kø, men jeg registrerer ikke det jeg ser på. Jeg synes i grunnen hele handlingen er så kjedelig at jeg bare vil bli ferdig i en fei.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:07   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.649
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Nei.

Men må innrømme at jeg tenker at alle andre er veldig opptatt av hva jeg kjøper ... Mulig jeg er enormt selvsentrert?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:09   #7
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Sjekker ikke ut handlekurvene til folk nei. Men kan bli stående og kikke på rullebåndet til den som er før meg i køen, og da kan jeg jo begynne å filosofere litt. F.eks "Hm, fisk til middag, skulle ønske jeg var så flink?", eller "wow, 8 melk, de må ha stort kjøleskap." Men å vurdere om folk er for tjukke til å kjøpe snop, har heldigvis aldri falt meg inn.

Oi, håper ikke folk tenker at jeg skal konsumere alt jeg har i vogna mi. Det hender seg jo ganske ofte at jeg kjøper både øl, sigaretter og spekemat selv om jeg er 8 mnd på vei. (Alt snopet er imidlertid til meg selv)

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:11   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Legger ikke merke til det. Er som regel opptatt av meg selv og mitt når jeg er i butikken.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:12   #9
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Bare hvis de heter Pia.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:14   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Jeg legger sjelden merke til hva andre handler, men jeg legger merke til det når jeg stadig ser masse mennesker på OBS med hele handlevogna full av Pepsi Max. Det skvipet der må være sterkt vanedannende, tenker jeg da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:14   #11
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Folk kan handle hva de vil for min del.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:16   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Jeg er ikke så opptatt av hva andre handler nei, kan godt finne på å stå og kikke på samlebåndet, men da står jeg oftest i helt andre tanker. Men jeg VET at mange ser på hva feks. overvektige handler og dømmer dem skikkelig nedenom og hjem om de kjøper søt og fet mat, for det har jeg fått bekreftet i andre tråder (bla. der folk svarte anonymt).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:18   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Forresten, denne tråden hadde det vært skikkelig interessant å legge ut på feks. anonymforumet på Nybaktmamma.com. Her er det bare PK-svar, men der får man virkelig se hvordan folk egentlig tenker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:18   #14
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Bare hvis de heter Pia.

Uffameg, jeg er glad jeg ikke er kjendis. Men seriøst: Er det ikke litt verre for imaget å gå ut i avisen og si: Grandiosa og Cola Light bare på hverdager, i helgen er jeg flink! Enn at noen ser henne handle i butikken?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:21   #15
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Nei.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:22   #16
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Jeg er litt rar sånn, jeg kan fryde meg over artige handlekurver, som f.eks. en six-pack med øl og en pakke tamponger, eller en kilo kjøttdeig og fire Twix.

:weirdo:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:28   #17
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.233
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Forresten! Jeg la merke til det forrige lordag, klokka 16 inne på en REMA: jeg hadde en pakke fullkornsgrot med eple, en firpakk yogurt og en bleiepakke i handlekurven. Gutta foran meg hadde en sixpack med ol, en engangsgrill og 20 marlboro. Da måtte jeg smile litt med tanke på hvordan livet mitt har forandret seg de siste to årene.

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:40   #18
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Ja, innimellom ser jeg hva folk legger paa baandet. Spesielt spennende synes jeg det er naar utlendinger som spiser helt annen mat enn meg/oss stabler opp pakke etter pakke med varer som jeg aldri kjoper. Da tenker jeg ofte "hmm...mon tro hva de lager av de greiene der, og kan det smake noe godt?".

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:45   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Jeg er i overkant nysgjerrig og tar meg selv i å studere andres handlekurver, men vurderer ikke innhold i forhold til vekt. Oftest ender det med at jeg skulle ønske jeg skulle spise middag hos noen med en spennende kurv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 20:48   #20
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser du på hva andre kjøper i butikkene?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nei, jeg pleier ikke legge merke til hva folk handler. Det kan sikkert se ut som jeg stirrer av og til for jeg synes det er så kjedelig å stå i kø, men jeg registrerer ikke det jeg ser på. Jeg synes i grunnen hele handlingen er så kjedelig at jeg bare vil bli ferdig i en fei.

Det samme gjelder for meg. Har egentlig ikke slått meg at andre kunne titte på mitt og vurdere meg ut fra det heller.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no