Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pannekakeprat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva bruker du til pannekaker?
Ertesuppe 26 16,67%
Tomatsuppe 41 26,28%
Bacon, skinke e.l. 81 51,92%
Blåbærsyltetøy 96 61,54%
Jordbærsyltetøy 39 25,00%
Bringebærsyltetøy 26 16,67%
Annen suppe, annet syltetøy (spesifiser i tråden) 10 6,41%
Sukker, sirup e.l. 95 60,90%
Jeg spiser pannekaker som dessert (f.eks. med iskrem) 20 12,82%
Jeg liker ikke pannekaker 4 2,56%
Rømme 7 4,49%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-07, 12:34   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.166
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekakeprat

Blåbærsyltetøy eller sukker og bacon på pannekakene, og tomatsuppe eller ertesuppe som tilbehør.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 12:50   #22
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pannekakeprat

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi serverer pannekaker med sukker, bacon og blåbærsyltetøy. Selv foretrekker jeg bacon og sukker. Synes det er kjempegodt.

I tillegg er det viktig å drikke melk til pannekaker. Det blir ekstra godt da.

Signerer fullt ut!

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 12:50   #23
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Pannekakeprat

Her i huset spises pannekaker med blåbærsyltetøy, sukker eller lettsaltet sideflesk. Fleskepannekakene er min soleklare favoritt

Frøken Snupp spiser pannekakene med smør - det syns jeg er litt rart.

  Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 13:06   #24
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekakeprat

Eg likar ikkje pannekake, men maular gjerne bacon og ertersuppe...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 13:09   #25
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekakeprat

HAr ofte tomatsuppe først.
Ellers spises pannekakene med syltetøy eller sukker.
Jeg bruker gjerne smør og sukker.
Godt vi ikke har pannekaker så ofte.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 13:23   #26
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.817
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pannekakeprat

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Vi serverer pannekaker med sukker, bacon og blåbærsyltetøy. Selv foretrekker jeg bacon og sukker. Synes det er kjempegodt.

I tillegg er det viktig å drikke melk til pannekaker. Det blir ekstra godt da.

Helt enig. Pannekaker med sukker og bacon, og iskald melk til. Mmmm... Pannekaker med blåbær er også veldig godt, vi pleier som regel å ha begge deler.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 13:38   #27
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekakeprat

Vi spiser som regel pannekaker slik mannen er vant med det, med kokte poteter og stekt flesk i sky, som en knar potetene inn i og fyller pannekaken med. Jeg er vant med suppe til, som regel tomat, eller ertesuppe.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 13:41   #28
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekakeprat

Jeg er ikke superglad i pannekaker, men vanligvis så er de godt stekte med masse sprøstekt bacon og sirup på.

Har aldri hatt suppe eller noe annet til pannekaker. Men fylte, gratinerte pannekaker, det er godt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 13:56   #29
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pannekakeprat

Hjemmelaga blåbærsyltetøy.

Lages fleskepannekake, stekes den i ovn.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 14:55   #30
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.028
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pannekakeprat

Min norske mor lærte meg å spise pannekaker til frokost. Så hvorfor ser alle nordmenn rart på meg når jeg sier at pannekaker ikke er middagsmat? (Med mindre det er snakk om fleskepannekaker eller salte, fylte pannekaker, da.)

Tynne pannekaker spises med smør og sukker eller smør og tykk sirup. Tjukke amerikanske pannekaker spises med smør og tynn sirup (gjerne syntetisk).

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 14:58   #31
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.930
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekakeprat

Jeg elsker pannekaker. Det har jeg gjort siden jeg var liten. Jeg er oppvokst med suppe først, så pannekaker (om vi hadde det til middag). Selv så foretrekker jeg å ha kun pannekaker, middag nok for meg det Jeg spiser helst pannekakene med lønnesirup, alternativt, sukker, jordbærsyltetøy eller blåbærsyltetøy. LøveMannen og LilleVenn har også smør på.....Er ikke noe glad i bacon til pannekakene, de skal være søte.... eventuelt så har jeg lagd usøtete pannekaker og fult med kjøttdeig, skinke e.l.. Godt det også, men ikke noe jeg spiser så ofte.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 16:22   #32
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pannekakeprat

Har akkurat laget pannekaker inspirert av denne tråden. I steikepanne og ikke i pannekakejern - fordi det er hakket bedre. Da får det heller være med all steikosen i hele leiligheten .

Min konklusjon er at jordbærsyltetøy absolutt ikke duger på pannekaker, at sukker er best og at de skal være godt stekte men ikke svidd. Gjerne med sprø "smørkant" rundt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 16:49   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.035
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekakeprat

Da jeg var liten ble pannekaker alltid servert med blåbærsyltetøy, men siden mannen min ikke anser pannekaker for å være middag har vi det så sjelden at vi ikke gidder å ha et eget syltetøy til det bruket. Så vi bruker jordbærsyltetøy isteden (som vi også bruker på vafler).

I tillegg; vi har alltid KANEL på pannekaker. Det er kjempegodt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 16:58   #34
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekakeprat

Alltid tomatsuppe først dersom det er til middag. Blåbærsyltetøy og sukker er best.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 17:14   #35
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekakeprat

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

I steikepanne og ikke i pannekakejern


Pannekakejern?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 17:22   #36
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pannekakeprat

Lager ikke et pannekakejern bittesmå pannekaker, som lapper?

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 17:24   #37
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.844
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekakeprat

Vi har som regel tomatsuppe først, av og til ertesuppe og så har vi pannekaker med sukker eller jordbærsyltetøy etterpå.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 17:29   #38
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Pannekakeprat

her spiser jeg pannekaker med sukker..og sambo spiser med jordbærsyltetøy.... og kultur melk ved siden av! det er det beste med hele retten, kulturmelka

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 18:19   #39
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pannekakeprat

Pannekakejernet vårt lager store pannekaker. Og steker dem på begge sider samtidig, uten os Kjapt og smertefritt, akkurat som vaffeljern uten ruter.

Ikke spør hvor vi har kjøpt det fra. Vi fant det ikke i noen butikker, skrev det opp på en ønskeliste og vips lå det under treet fra svigermor.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 18:50   #40
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.995
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekakeprat

Jeg forstår meg ikke på kombinasjonen av pannekaker og suppe.

Pannekaker til middag skal inneholde grovt mel, og serveres med bacon og tyttebærsyltetøy.

Ellers er pannekaker godt med all slags syltetøy, eller bare med sukker.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no