Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvorfor får jeg bare små bilder, mens andre får store?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-07, 18:26   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Hvorfor får jeg bare små bilder, mens andre får store?

Når jeg skal legge inn bilder her fra pc'n min får jeg bare noen knøttebilder, mens andre får svære (eller i allefall mye større...)?

Jeg vil og ha større bilder

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:27   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor får jeg bare små bilder, mens andre får store?...

Jeg pleier å laste dem opp på Fotoknudsen eller Photobucket før jeg legger dem inn, da blir de store og man slipper vedlegg-greiene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:31   #3
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor får jeg bare små bilder, mens andre får store?...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg pleier å laste dem opp på Fotoknudsen eller Photobucket før jeg legger dem inn, da blir de store og man slipper vedlegg-greiene.

der er jeg grønn... koster det noe da? Og hvordan gjør jeg det da?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:40   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor får jeg bare små bilder, mens andre får store?

Hehe, nei det er gratis. Gå feks. inn på www.fotoknudsen.no. Der lager du deg en konto, det står tydelig beskrevet alt du skal gjøre. Lett.
Så kan du velge "mine bilder" og så videre på "overfør bilder fra pc". Der står det tydelig beskrevet hva du skal gjøre. Når bildene ligger i et album, trykker du en gang på det du vil ha så det kommer frem. Så høyreklikker du på det og får frem en meny. Velg "egenskaper" helt nederst, da får du frem en URL (nett-adresse). Kopier adressen, trykk på over innlegget og lim inn adressen. Husk å fjerne alt som er bak jpg på slutten av adressen når du limer den inn. Det pleier å være et spørsmålstegn og noen tall. JPG skal altså være det siste i setningen.

Jeg har flere titalls album fulle av bilder der inne. Greit å bruke som lagringsplass, og om du vil bestille bildene i papir bare velger du de bildene du vil ha og bestiller. Enkelt og greit. Jeg pleier også å lage store fotokalendere til jul, med bilder av vesla. Da legger jeg alle bildene inn der og bestiller albumet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:43   #5
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor får jeg bare små bilder, mens andre får store?

Jeg gjør det samme som Iset og er veldig fornøyd.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 20:38   #6
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor får jeg bare små bilder, mens andre får store?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hehe, nei det er gratis. Gå feks. inn på www.fotoknudsen.no. Der lager du deg en konto, det står tydelig beskrevet alt du skal gjøre. Lett.
Så kan du velge "mine bilder" og så videre på "overfør bilder fra pc". Der står det tydelig beskrevet hva du skal gjøre. Når bildene ligger i et album, trykker du en gang på det du vil ha så det kommer frem. Så høyreklikker du på det og får frem en meny. Velg "egenskaper" helt nederst, da får du frem en URL (nett-adresse). Kopier adressen, trykk på over innlegget og lim inn adressen. Husk å fjerne alt som er bak jpg på slutten av adressen når du limer den inn. Det pleier å være et spørsmålstegn og noen tall. JPG skal altså være det siste i setningen.

Jeg har flere titalls album fulle av bilder der inne. Greit å bruke som lagringsplass, og om du vil bestille bildene i papir bare velger du de bildene du vil ha og bestiller. Enkelt og greit. Jeg pleier også å lage store fotokalendere til jul, med bilder av vesla. Da legger jeg alle bildene inn der og bestiller albumet.

takk og takk.. skal prøve nå...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 20:48   #7
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvorfor får jeg bare små bilder, mens andre får store?

funket dette tro...


__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 20:49   #8
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor får jeg bare små bilder, mens andre får store?

Jeg bruker gratisprogrammet www.photobucket.com. Der kan man laste inn bilder som du har liggende på maskinen. Du kan også forminske dem der. Så kopierer du Direct link adressen som står under bildet. Så åpner du opp et innlegg her inne, trykker deretter på sett inn bildet (ligner på et brev m/frimerke) og legger inn direct linken som du kopierte og trykk ok. Dette var ned til minste detalj. Vet at noen bruker Foto knudsen, men det har jeg ikke gjort.
Lykke til

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 20:50   #9
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor får jeg bare små bilder, mens andre får store?

Ser at du fikk det til og at vi lå inn innlegget omtrent samtidig. Bra du fikk det til

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no