Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Fortolling av longboard kjøpt i Danmark - hvor mye?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-10, 21:14   #1
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Spørsmål

Fortolling av longboard kjøpt i Danmark - hvor mye?

Frøken Snupp har bestilt seg et lenge etterlengtet longboard fra Danmark for noen av konfirmasjonspengene sine. Pakken blir sendt med posten og dette er opplysningene i bestillingen:

Produkter
1 xMindless Spirit 2 Longboard (Blå)680,36 NKr
I alt: 680,36NKr
Forsendelse: 106,44NKr
Klarna - Fakturagebyr: 21,29NKr
(25% moms/tax): 0,00NKr
Total: 808,09NKr

Hva kan vi forvente i tollavgift? Og er det mye om og men å få det utlevert?

*novise*

  Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 21:18   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.048
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortolling av longboard kjøpt i Danmark - hvor mye?

Hun må betale 25 prosent av 808,- i norsk moms, og mest sannsynlig et fortollingsgebyr til de som gjør fortollingen for dere. Er det posten tror jeg de tar 109,-.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 21:25   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortolling av longboard kjøpt i Danmark - hvor mye?

Er longboard en slags sportsutstyr? I så fall er det ikke toll, bare moms. Beløpet som Jålebeinet nevner er nok ganske riktig, uansett hvem gebyrer skal betales til. Jeg mener jeg betalte rundt 140 til DHL eller UPS i vinter.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 21:30   #4
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fortolling av longboard kjøpt i Danmark - hvor mye?

Det er et skateboard, bare lenger enn de vanlige. Vet ikke om det regnes som sportsutstyr, eller bare fritidsutstyr?

  Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 21:32   #5
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fortolling av longboard kjøpt i Danmark - hvor mye?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Det er et skateboard, bare lenger enn de vanlige.

Uten at jeg har noe som helst grunnlag for å si hva som er vanlig.
:tenkte meg om:

  Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 21:39   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortolling av longboard kjøpt i Danmark - hvor mye?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Uten at jeg har noe som helst grunnlag for å si hva som er vanlig.

Nuh - står du ikke på skatebord på vei til jobb?

Tøffe jenta di!

... Selv om jeg ikke for mitt bare liv klarer å få et bilde av henne på skatebord inn i hodet mitt - det stemmer bare liksom ikke.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 21:42   #7
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fortolling av longboard kjøpt i Danmark - hvor mye?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Tøffe jenta di!

... Selv om jeg ikke for mitt bare liv klarer å få et bilde av henne på skatebord inn i hodet mitt - det stemmer bare liksom ikke.

Fr. Snupp er kul.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 21:42   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortolling av longboard kjøpt i Danmark - hvor mye?

Jepp - ingen tvil!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 21:52   #9
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fortolling av longboard kjøpt i Danmark - hvor mye?

@Inagh: nå var jeg spent på om du kom inn i tråden for å opplyse om hva som regnes som sportsustyr og ikke, også har du ingenting å melde i så måte!?



...og ja, hun liker seg godt på longboard - lånte et slikt nesten i hele fjor sommer. Men jeg tror ikke hun trikser og slikt, altså.
Om det i det hele tatt er mulig på et longboard, da.

  Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 22:26   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortolling av longboard kjøpt i Danmark - hvor mye?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Det er et skateboard, bare lenger enn de vanlige. Vet ikke om det regnes som sportsutstyr, eller bare fritidsutstyr?

Samma sak, i så måte.

tollvesets sider kan du sjekke toll- og momsavgifter på ting du kjøper som privatperson. Merk at gebyret til posten eller tilsvarende fraktfirma ikke er medregnet. Du må altså legge til mellom 100-150 kroner til det beløpet som oppgis her.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 22:41   #11
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fortolling av longboard kjøpt i Danmark - hvor mye?

Teofelia - jeg får ikke opp noe på den linken? Får lyst til å skylde på skrivefeilen der, men det er vel neppe den som har skylden.


Edit: Nå virker den.


Sist redigert av Frantzen : 18-05-10 kl 22:46.
  Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 22:47   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortolling av longboard kjøpt i Danmark - hvor mye?

Pussig. Det virker hos meg (selv med skrivefeil ).

Gå til www.toll.no
Klikk på Innføring, til venstre, nesten øverst.
Klikk på Netthandel.
Du finner importkalkulatoren til høyre. Jeg valgte "Leker", siden det også inkluderte sparkesykler. "Sportsutstyr" gir samme reultat. (Det er generelt veldig lite som det skal betales toll for av slikt som vanlige folk importerer.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 22:55   #13
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Fortolling av longboard kjøpt i Danmark - hvor mye?

Den virket etter tiende forsøket eller noe.
Og takk, det var en nyttig link!

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no