Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-10, 13:19   #81
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

4 voksne og 2 små. Tja 10-12 maskiner vil jeg tro.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 13:20   #82
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det har litt å si hvor store plaggene er også. Jeg får f.eks. plass tilveldig mye mer av mine klær, enn av mannen sine, som er høy og bredskuldret. Vi bytter alle undertøy, sokker og t-skjorte hver dag, vi voksne bruker bukser i flere dager, mens Glitterbarnet blir så støvete at han bytter den hver dag også. Sengetøy tar så stor plass at det er to ekstra maskiner. Håndklær bruker vi også flere ganger, men de er relativt store, og går rundt tre av i maskinen.

seriøst? tre håndklær i maskinen. Hvor stor maskin har du? Vi har også store badelaken, og tykke også, men jeg har likevel 5 stk, pluss småhådklær pluss kluter i maskinen.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 13:36   #83
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.766
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Tre håndklær i maskinen? Enten har jeg eksepsjonelt stor maskin, eller så må dere ha håndklær på størrelse med Afrika.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 13:38   #84
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Divine: klesvasksoulmates!

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:00   #85
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Jeg vasker iallefall 10 maskiner i uka, vi er 2 voksne, ett barn og en baby. Lillesøster er gulpebaby, og bidrar til økt vask, i tillegg til at vi vasker treningsklær etter en gangs bruk (og hele fotballagets drakter etter hver kamp ). Undertøy og t-skjorter/topper byttes hver dag, og sønnen og jeg bruker som regel bukser bare en dag.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:10   #86
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Minst 2 maskiner om dagen, så det blir minst 14 maskiner i uka, pluss to maskiner med sengetøy ( bytter minst hver uke) pluss diverse håndklær og ulltøy.

Tja, 20 maskiner?

Vi er to voksne, to barn ( et som kronisk søler _HELE_ tiden ) og to hunder.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:16   #87
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

2-3 maskiner?? Vi skifter sengetøy en gang i uka,og minste kan ha 4-5 skift på en dag.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 18:20   #88
Katie
:)
 
Katie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 401
Katie er litt kul
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

...

__________________
2004

Sist redigert av Katie : 10-09-10 kl 21:36.
Katie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 19:37   #89
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.387
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi er fem stykker som skifter alt fra topp til tå hver dag, så det blir mengder.

Det kan du jo jobbe for å endre på, da.

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Dere som vasker noen få vasker i uka - blander dere alt mulig for å få det til? Her deler vi i lys vask 40 (litt finere tøy) og lys vask 60 (håndklær, sengetøy, undertøy, sokker), mørk vask, rosa/rød vask og ullvask (sommeren kommer jo aldri)! Det blir jo 5 bare det, og vi kjører mange av hver i uka.

Vi har stort sett en mørk-vask + en rød-vask hver uke. (60 grader) I tillegg kjører jeg en genser+bukser-vask per uke på 40 grader. Hvitvask har vi relativt lite av, så det blir kanskje annenhver uke. Også blir det ekstra med ull og sengetøy, da.

Men er det ikke normalt å ha håndklær sammen med annen klesvask, eller? Hvorfor kjører dere egne vasker med håndklær?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 19:39   #90
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.387
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

2-3 maskiner?? Vi skifter sengetøy en gang i uka,og minste kan ha 4-5 skift på en dag.

Hvorfor skifter minste klær så mange ganger per dag? Om det ikke er vått blir det ikke skifta midt på dagen her i gården, altså.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 19:43   #91
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Jeg vasker minst 10-12 maskiner i uka. Mannen sykler til og fra jobb hver dag og jeg trener 3-5 ganger i uka, så vi vasker mye treningstøy. Jeg skifter håndduker hver dag og sengtøy ca annenhver uke (noen ganger oftere). Jeg og guttene bytter undertøy, sokker og gensere hver dag.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 19:51   #92
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Vi er to voksne og to barn, og vasker ca en maskin pr dag, så rundt regnet syv i uka. Undertøy skriftes selvfølgelig daglig. Håndklær brukes mer enn en gang, sengetøy byttes hver 14. dag, bukser og gensre brukes til de blir synlig møkkete eller 3-4 dager. Ungenes klær må stort sett legges til vask etter en dags bruk, men det er vel bare en fase tenker jeg.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 20:18   #93
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hvorfor skifter minste klær så mange ganger per dag? Om det ikke er vått blir det ikke skifta midt på dagen her i gården, altså.

Han søler seg ned. Bæsj er morsomt,vann++++ Vanlig møkkete klær skifter vi ikke midt på dagen.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 20:24   #94
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

10-12(+ ull-og finvask) maskiner i uken - vi er 4 stykker. Nå er jeg veldig nøye med klærne da, vi alle skifter klær hver dag, selv om det bare er en t-skjorte som har vært under gensrene til barna.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 20:45   #95
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Jeg vasker nok 4-6 maskiner i løpet av ei uke. Bruker helga til å vaske klær.
Skifter sengklær hver 14. dag og håndklær bruker vi flere ganger.
Vi er to voksne og to barn og alle bytter truser, sokker og sånt hver dag. Ellers så bruker vi klærne flere dager hvis de ikke er skitne.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 21:00   #96
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

seriøst? tre håndklær i maskinen. Hvor stor maskin har du? Vi har også store badelaken, og tykke også, men jeg har likevel 5 stk, pluss småhådklær pluss kluter i maskinen.

Vi har en helt normal Miele. Jeg kan selvsagt stappe to håndklær til inni, med det resultat at vaskemaskinen går i stykker fortere. Håndklær blir vanvittig tunge når de er våte og det anbefales å kunne "klappe" oppå vasken når den er stappet inni. Håndklærne er tykke, ca 2 meter lange, og 1 meter brede.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 29-05-10 kl 09:52.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 08:21   #97
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi har en helt normal Miele. Jeg kan selvsagt stappe to håndklær til inni, med det resultat at vaskemaskinen går i stykker fortere. Håndklær blir vanvittig tunge når de er våte og det anbefales å kunne "klappe" oppå vasken når den er stappet inni. Hånklærne er tykke, ca 2 meter lange, og 1 meter brede.

Hm, det er det samme jeg har lært, og følger alltid det. I maskina på fellesvaskeriet går det jo 20 håndklær, men i vår i leiligheten er det fint med plass selv om jeg har i flere håndklær pluss kluter og småtterier.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 08:26   #98
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.


Men er det ikke normalt å ha håndklær sammen med annen klesvask, eller? Hvorfor kjører dere egne vasker med håndklær?

Jeg kjører håndklær og undertøy sammen fordi det går i tørketrommelen. Mindre sorteringsarbeid etterpå, da tar jeg bare hele haugen og stapper i trommelen. Jeg vasket hver dag tidligere men nå har jeg lenge klart å kutte ned, tenker alltid "en dag til" før jeg gjør det. Litt frustrerende når jeg vasker så full maskin at jeg ikke har plass på tørkestativet men må ta opp noen klær og henge rundt på stoler i stua, men det er ikke så ofte, det pleier å gå greit.

Hvor mange maskiner i uka? 3-4 tror jeg. Jeg elsker å vaske klær da, hadde det ikke vært for miljøaspektet og økonomien og sånt, hadde jeg vssket mye oftere. *vill og gal*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 29-05-10 kl 08:33.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 08:37   #99
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Det snurres minst en vask pr dag her. Vi er 2 voksne, en tenåring og en ettåring.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-10, 08:42   #100
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange maskiner med klesvask i uken?

Tja, 1-2 vasker om dagen tenker jeg.
Ungene skifter alt hver dag, vi voksne skifter undertøy, tskjorter osv men ikke bukse/genser hver dag, iallefall ikke alltid.
Bruker håndkler 2 ganger, skifter på sengene hver 14. dag.
2 voksne og 3 barn.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no