Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Prikker og PM-er

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-10, 13:50   #21
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Egentlig får jeg ikke så mange. Jeg er ikke tøff nok.

Nei, ikke sant. Jeg har visst også begynt å bli gammel og tannløs, og kan ikke huske siste rødrpikk.

Det som forunder meg, er at så mye som jeg har vært her i det siste, (høstferie) så kan jeg ikke huske at Lille Meg har sagt noe dumt, eller utmerket seg på noen som helst måte (ikke frekt ment) i en eneste tråd. Hvor foregår disse opphetede diskusjonene, egentlig? Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være i graviditetstrådene, eller kanskje bilforumet. Muligens "sykle til jobben"-tråden? I alle fall i en del av forumet der jeg aldri befinner meg

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:51   #22
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.151
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Er det virkelig mange her som ikke liker kommunikasjon via PM generelt?

Nei, den ble litt kjapp, ser jeg. Det var ment som en kommentar spesifikt til det med å "svare på" (røde) prikker via PM - det har jeg hørt at noen har fått sure reaksjoner på. Og så satt det kanskje også litt i bakhodet at jeg så en tråd her om dagen om det å få PM-er fra folk som ikke har skrevet noen innlegg på forumet. Jeg tror ikke det er særlig mange som er generelt motstander av PM, nei, det var ikke det jeg mente - men jeg kan forsåvidt forstå at en PM fra noen man ikke kjenner og/eller ikke liker kan føles mer påtrengende enn en kommentar i en tråd. (Eller en prikk, for den del.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:52   #23
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg har vel fått én rødprikk i løpet av min tid her,
og var veldig lei meg for den, for jeg hadde en klønete kommentar på et eller annet mens mye foregikk hjemme hos meg selv, så det kom liksom feil ut I hvert fall valgte jeg å sende vedkommende en grønnprikk tilbake og beklage at det kom ut på den måten.

Å sende rødprikker tilbake til den man fikk rødprikk fra, bare fordi man fikk rødprikk, kalles vel hevnprikking og blir vel stort sett opplevd som nokså barnslig.

Jeg kommuniserer med mange via PM - det dreier seg enten om fine støtte"samtaler" eller utveksling av adresser/kontonummer på markedsplassen. Jeg har aldri opplevd PM som invaderende (bortsett fra forleden da et ukjent medlem spurte om å få kjøpe gummistøvlene mine).

De fleste på FP bruker antakelig prikkesystemet i positiv forstand. Ikke for å smiske seg inn noe sted, men for å kunne gi fine tilbakemeldinger til andre uten at hele forumet får vite det.

Når man får en rødprikk med beskjed om at man er direkte dum, etterfulgt av en rofl-smiley, av en person (som en har kjennskap til fra et tidligere forum, og som misliker en fordi vedkommendes samboer en gang sa noe positivt om ens utseende) som rett og slett er ute etter ens person -og overhodet ikke sak, da synes ikke jeg at det er barnslig å sende en rød en tilbake. Det er barnsligere å oute den i tråden og å sutre åpenlyst over den.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:53   #24
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:53   #25
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prikker og PM-er

: ombestemte seg:

__________________
2012, 2007 og 2004

Sist redigert av Appelsin : 16-10-10 kl 10:14.
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:56   #26
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Å sende rødprikker tilbake til den man fikk rødprikk fra, bare fordi man fikk rødprikk, kalles vel hevnprikking og blir vel stort sett opplevd som nokså barnslig.

Ja, det er mange som synes det, og jeg skjønner ikke helt den altså. Man har sendt en negativ melding til noen, men de får ikke lov å svare? Jeg oppfatter det sånn som Lille meg, at man sier noe og springer ut og slamrer med døra.

(Siden jeg er omtrent den eneste som forsvarer hevnprikking (i visse omstendigheter, eller jeg disser sutring over hevnprikking egentlig mest) så kan jeg jo aldri hevnprikke selv da. )

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:58   #27
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Outing av rødprikker synes jeg er helt og fullstendig greit.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 13:59   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.151
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Outing av rødprikker synes jeg er helt og fullstendig greit.

Jepp. Åpenlys krangling er mye mindre forstyrrende for forumet som helhet enn langvarig surmuling og hvisketisking og slarv på prikker.

Eh, i prinsippet, altså. Det er jo ingen som gjør sånt her på forumet, såklart.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:00   #29
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Outing av rødprikker synes jeg er helt og fullstendig greit.

Jepp, det liker vi, men det er jo nesten aldri noen som gjør det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:01   #30
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Jeg har da hevnprikket jeg.
Var det ikke Milfrid da?

Nå demrer det en eller annen krangel om en rød prikk og noe greier her. Husker ikke detaljene jeg, men det er jo forskjell på å være generell motstander av å kommunisere på pm og på å påtvinge noen kommunikasjon på pm.

Jeg har bedt en bruker ganske nylig om å la meg være i fred og ikke blitt respektert på dette - jeg er jo ikke motstander av pm av den grunn. Jeg syns bare en som ikke respekterer en grense sånn er grenseoverskridende.

  Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:03   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jepp, det liker vi, men det er jo nesten aldri noen som gjør det.

Jeg gjør det nesten alltid. Hvis jeg ikke føler meg ferdigkjeftet ved prikkeavsendelsen så understreker jeg at jeg har sendt også. :kjerring:

  Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:03   #32
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jepp. Åpenlys krangling er mye mindre forstyrrende for forumet som helhet enn langvarig surmuling og hvisketisking og slarv på prikker.

Eh, i prinsippet, altså. Det er jo ingen som gjør sånt her på forumet, såklart.

  Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:04   #33
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja, det er mange som synes det, og jeg skjønner ikke helt den altså. Man har sendt en negativ melding til noen, men de får ikke lov å svare? Jeg oppfatter det sånn som Lille meg, at man sier noe og springer ut og slamrer med døra.

(Siden jeg er omtrent den eneste som forsvarer hevnprikking (i visse omstendigheter, eller jeg disser sutring over hevnprikking egentlig mest) så kan jeg jo aldri hevnprikke selv da. )

Jeg rødprikker veldig sjelden, jeg husker ikke sist engang (hehe, med unntak av en helt utrolig feil-prikk en gang nokså nylig). Jeg følte i hvert fall at sist jeg rødprikket var jeg saklig og oppførte meg greit, og fikk en usedvanlig teit formulert rød prikk tilbake. Så jeg innrømmer at jeg ble gyselig sur og syntes vedkommende reagerte på en barnslig måte. Ja - det er vel gjerne derfor jeg ikke gidder å hisse meg opp nok til å rødprikke. Så lenge jeg ikke kan takle en hevnprikk, mener jeg

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:06   #34
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.151
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Altså, det er klart det kan være barnslig å "hevnprikke". Akkurat som det kan være invaderende å sende PM-er, og det er fullt mulig å skrive teite ting i diskusjoner. Men det er ikke sånn at PM-er er prinsipielt invaderende eller at alle foruminnlegg er teite likevel.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:06   #35
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg gjør det nesten alltid. Hvis jeg ikke føler meg ferdigkjeftet ved prikkeavsendelsen så understreker jeg at jeg har sendt også. :kjerring:

Jeg outer også nesten alltid rødprikker, hvis jeg ser dem før tråden er helt "utdatert", that is. :glemmer å sjekke kontrollpanel:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:08   #36
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Jeg syns PM'er er helt greit, men helst ikke som diskusjonsarena fremfor tråden. Jeg føler meg ikke invadert jeg heller.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:10   #37
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg rødprikker veldig sjelden, jeg husker ikke sist engang (hehe, med unntak av en helt utrolig feil-prikk en gang nokså nylig). Jeg følte i hvert fall at sist jeg rødprikket var jeg saklig og oppførte meg greit, og fikk en usedvanlig teit formulert rød prikk tilbake. Så jeg innrømmer at jeg ble gyselig sur og syntes vedkommende reagerte på en barnslig måte. Ja - det er vel gjerne derfor jeg ikke gidder å hisse meg opp nok til å rødprikke. Så lenge jeg ikke kan takle en hevnprikk, mener jeg

Jeg synes det er forskjell å få en saklig rødprikk fra noen som ikke deltar i tråden, da blir det som publikumsstønning eller buing, man sitter jo åpent og diskuterer. Det synes jeg er helt greit og om noen blir sint da, så jaja.

Men om man sitter i en tråd og det er to som krangler med hverandre og den ene sender avgårde rødprikk sånn på siden litt sånn ekstra, det ser jeg ingen konstruktive argumenter for å gjøre, det blir jo som å komme med en sur kommentar som ingen av de andre får høre.

(Jeg har fått noen sånne og en gang fnøs jeg så hardt at det kom snørr på tastaturet. :short shameful confession: så da ble jo den diskusjonen avbrutt mens jeg fant frem tørk og sprit og styr og æsj! æsj!, så det var kanskje en vellykket taktikk likevel. Det var kanskje meningen. Hmmmm)

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:11   #38
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Prikker og PM-er

  Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:13   #39
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prikker og PM-er

SF;

Er du veldig glad for at det er fredag i dag?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:13   #40
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker og PM-er

Jeg blir stressa av PM-er og tenker alltid: Hva er det nå jeg har gjort?

Esme:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no