Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-10, 12:58   #21
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Hva slags garn brukes til den stakken da? Den har jeg lyst til å strikke til begge to. Om jeg har lyst til å bestille fra nett, både garn og mønster, hvor går jeg da? Annes garn og broderi?? Jeg ser jo ikke hvor mye jeg trenger der?

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 17:31   #22
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Nå har jeg bestilt både oppskrift og garn til stakken i str. 4 og 6 år, + kortluene. Sendte mail til Annes garn, og fikk grundig veiledning i hva jeg trengte.

Var innom begge garnbutikkene her i dag, og ingen hadde oppskrifta til stakken. Garnstudio ventet på den, mente den skulle komme sammen med det andre heftet, men skulle etterlyse det. Husfliden hadde ikke hørt om stakken en gang........

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 18:24   #23
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Spoon: så du skal strikke 6 år til din 05?

Jeg fant nå endelig en butikk her med garn og mønster men kjøpte ingen av delene..
For var usikker på hvordan størrelse jeg skal strikke til min 07 unge.. Hun er litt over meteren nå. og bruker 104/110 i klær

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 19:39   #24
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Jeg tenkte strikke 6 år til henne ja, hun bruker rundt 110 nå da (født i desember.) 4 år blir kanskje stort til hun som er 2,5, men 2 år blir vel for lite?

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 19:43   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

For var usikker på hvordan størrelse jeg skal strikke til min 07 unge.. Hun er litt over meteren nå. og bruker 104/110 i klær

Jeg strikker i hvert fall str 6 år til mitt barn som bruker 104/110 i klær. Ikke så overraskende siden hun blir 6 år i januar, men hvis ungen din har lengden inne, så blir det jo teit å strikke for kort.

Snuppa er sped, og jeg har pleid å strikke en str i vidde og en i lengde. Altså at jeg følger oppskriften på 4 år i bredden og 6 år i lengden. Det funker bra her.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 19:59   #26
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Strikkeoppskrifter til Jul i Månetoppen

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Jeg tenkte strikke 6 år til henne ja, hun bruker rundt 110 nå da (født i desember.) 4 år blir kanskje stort til hun som er 2,5, men 2 år blir vel for lite?

Ja tror 2 blir for lite. ja, den virkelt veldig liten,de hadde 2 år strikket på husfliden. og den var ikke mye stor.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg strikker i hvert fall str 6 år til mitt barn som bruker 104/110 i klær. Ikke så overraskende siden hun blir 6 år i januar, men hvis ungen din har lengden inne, så blir det jo teit å strikke for kort.

Snuppa er sped, og jeg har pleid å strikke en str i vidde og en i lengde. Altså at jeg følger oppskriften på 4 år i bredden og 6 år i lengden. Det funker bra her.

Snoopy er normal og litt lang, men ikke sånn som turbo var lang og tynn. Men hun har jo lengden som turbo

Mamma strikket en tunika i 6 år og den var passe i lengden men alt for vi i skuldrene og armene, så hadde det vært armer på denne hadde jeg nok strikket den i 4 år

Kanskje jeg skulle prøvde å strikke 6 år da. Blir den for stor så får det bare være sånn

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no