Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-14, 23:23   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Bare få uker til vi drar
Men hva er ok å spise der borte? Hva styrer man unna? Veldig redd for magesyke mens vi er der... Vi har leid eget hus og ser for oss frokost og brødmat der.
Hva koster mat der borte egentlig? 10 år siden vi var der sist. Da brukte vi 10000 i lommepenger totalt, tipper det blir dyrere nå med tre barn på 16-10 år!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 09:10   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

11-12 år siden jeg var der. Spiste masse kylling i saus og passet på at maten var skikkelig varm. Unngikk mat fra boder på gaten.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 09:13   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Sist vi var der fikk vi salmonella... Så jeg kjenner jeg er ekstra skeptisk, og jobber mot tanken om å ha med en del Toro nedover...

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 09:52   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.835
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Ha med Toro til Thailand? Vi har vært der 4 ganger og har aldri hatt mageproblemer - og vi har spist alle måltider ute. Jeg vil tro at det kan være lurt å unngå gategriller og ellers bare være nøye med hygienen. Men brødmat? Får dere i det hele tatt tak i brød - annet enn hvitt svampaktig toastbrød?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 09:53   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Jeg ville også passet på at alt var ordentlig varmt og unngått de små gatebodene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 09:58   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.971
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

De små matbodene har jo den beste maten.

Nå er det riktignok lenge siden sist jeg reiste i Asia (nøyaktig 10 år siden, faktisk), og jeg har spist det jeg har hatt lyst på. Jeg har blitt matforgiftet en gang i mitt liv, og det var i Oslo. Da ble jeg skikkelig haugdårlig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 10:12   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.835
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Jeg må innrømme at pannekakeboden og sataygategrillen ble flittig brukt av oss da vi var i Thailand. Så utrolig godt! :sulten:

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 10:22   #8
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Vi spiste alt og ble ikke syke noen av oss. Litt løs mage noen dager kanskje, men det har nok mest med annen bakterieflora å gjøre.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 10:29   #9
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Mine tommelfingerregler etter å ha bodd i asiatisk land som tenåring:
- Ikke spise rå eller medium stekt kjøtt, alltid be om well done.
- Varm mat som lages i boder mens du står der, type steking på plate, går som regel helt fint.
- Frukt skal skrelles rett før det spises.
- Unngå salat (vaskes gjerne i vann som ikke er kokt), coleslaw (majonesblandinger som kan ha stått lenge ) o.l.
- Ikke kjøpe iskrem på gata eller fra biler - fryseanleggene kan være så som så.

Det kan også være greit å huske på at de fleste som selger mat har større kompetanse på lokale matretter enn på vestlige, slik at det er større sjanse for å bli dårlig hvis man kjøper matretter som er lite kjent der du er.

Husk god håndhygiene (våtservietter, desinfeksjonsgel), kokt vann eller flaskevann, og kanskje bruke yoghurt-tabletter forebyggende.

Kos dere på tur!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 22:38   #10
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Vi skal også til Thailand om noen uker - første gangsreisende . Lurer på om det blir en utfordring med mat til datteren min som har cøliaki. Hun elsker ris og risnudler så det er jeg ikke bekymret for, men mere sauser og slikt som kan inneholde gluten. Ser fra oppskrifter på thaimat at hvetemel er så og si aldri nevnt så det skulle kanskje ikke bli et problem. Noen som vet?

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-14, 23:40   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg må innrømme at pannekakeboden og sataygategrillen ble flittig brukt av oss da vi var i Thailand. Så utrolig godt! :sulten:

Ja, vi spiste visst noen pannekaker når jeg tenker meg om.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 21:57   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Vi spiste alt og ble ikke syke noen av oss. Litt løs mage noen dager kanskje, men det har nok mest med annen bakterieflora å gjøre.

Så dere spiste kylling og egg også? Reiser i morgen, og er fortsatt noe matbekymret :s

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 21:58   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Så dere spiste kylling og egg også? Reiser i morgen, og er fortsatt noe matbekymret :s

Jeg levde stort sett på kylling de tre ukene. Fisk spiste jeg ikke. Ble ikke syk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 22:16   #14
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Så dere spiste kylling og egg også? Reiser i morgen, og er fortsatt noe matbekymret :s

Jeg spiste masse kylling. Ikke egg, men pannekaker med egg i røra.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 23:33   #15
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Jeg har ikke vært i Thailand, men reist mye i land med større risiko enn Thailand.
En tommelfingerregel jeg har lært er at det å kjøpe mat i boder hvor man ser tilberedningen og hvor det er god omsetning på maten er av det tryggeste man kan gjøre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 23:34   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Både egg, kjøtt og fisk er trygt bare man ser at det er skikkelig varmebehandlet. Det er tryggere å kjøpe mat hvor slikt er delt opp i små biter enn mat med store kjøtt og fiskestykker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 07:46   #17
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Takk for svar!!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 09:55   #18
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.427
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Ville ikke bekymret meg et sekund saa lenge dere passer paa aa faa gjennomstekt mat og unngaar uskrellet frukt, salater og is. Og drikker vann fra flaske. Nyyyydelig mat der, og vi har aldri hatt problemer. God tur!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 10:17   #19
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

Takk igjen! Vi har leid hus, men kommer til å spise middager ute. Er spent! innsjekkingssystemet om 1 time!!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-14, 14:04   #20
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mat i Thailand, hva er ok og budsjett?

God tur

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no