Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Betalingsmur på Aftenposten

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-14, 13:44   #41
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg er helt på linje med Daffy og Blondie her.
Jeg håper også at holdningene til å betale for innhold på nett kjapt kommer seg videre fra det som kan leses ut fra tråden her.

.

Enig. Hvorfor skal nettaviser nødvendigvis være gratis? For all del, jeg synes også 199 er dyrt for dette tilbudet, men det er ikke det samme som at jeg nekter å betale for å lese aviser på nett. Jeg gjør det allerede for å lese BT, og har aldri vurdert forskjellige trikseløsninger bare fordi det er mulig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 14:03   #42
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Jeg er faktisk der at jeg vurderer papiraviser igjen. Nettaviser er for overfladisk. Jeg savner kronikker, kommentarer og ledere. Det blir ikke det samme på nett.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 14:04   #43
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Jeg kunne tenkt meg abonnementspakker, sånn som man har på tv. Det blir veldig dyrt om man leser flere aviser. Vi abonnerer på to papiraviser (lokalavisen og Dagsavisen) og en digital (Bergens Tidende), og mer enn det tar jeg meg ikke råd til rett og slett. Men jeg kunne gått for diverse pakkeløsninger.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 16:11   #44
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.505
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av B, her.

Forøvrig syns jeg også at 200 kroner per måned for digital tilgang er alt for dyrt, jeg tror avisene hadde tjent på å tenke volum i stedet - lavere pris, flere betalende.

Tja. Nordlys tar 149,- pr mnd for abonnement på e-avis. Dvs tilgang til pdf-utgaven. Litt mindre avis enn Aftenposten.


Sist redigert av -ea- : 05-02-14 kl 22:14.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 16:58   #45
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg er faktisk der at jeg vurderer papiraviser igjen. Nettaviser er for overfladisk. Jeg savner kronikker, kommentarer og ledere. Det blir ikke det samme på nett.

BTs e-avis har akkurat samme innhold som papirutgaven. Til og med reklamen. , men jeg er veldig for nøyd med den.

Eller er jeg på bærtur her? Er det forskjell på e-aviser og nettaviser?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 17:06   #46
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.776
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Jeg er helt enig i at Aftenpostens løsning er dyr, som jeg skrev tidligere i tråden abonnerer jeg ikke på den. Men å lure løsningen fordi man ikke liker summen er helt off i mine øyne.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 17:07   #47
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.776
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tja. Nordlys tar 149,- pr mnd for abonnement på e-avis. Dvs tilgang til pdf-utgaven. Litt mindre avis enn Aftenposten.

Det du siterte her har ikke jeg skrevet, riktignok.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 20:22   #48
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Vi har alltid abonnert på Aftenposten, så det har ikke vært en problemstilling i det hele tatt. Men jeg tenker som så at det koster med journalister og godt arbeid - og jeg finner mye bra i Aftenposten. Vil jeg ha kvalitetsavis må jeg betale. Vil jeg bare ha siste nytt, så fungerer vg like greit.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 20:59   #49
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

BTs e-avis har akkurat samme innhold som papirutgaven. Til og med reklamen. , men jeg er veldig for nøyd med den.

Eller er jeg på bærtur her? Er det forskjell på e-aviser og nettaviser?

eavisen er en pdf-utgave av papiravisen, altså en digitalisert papiravis som har akkurat den samme sidestrukturen. Denne publiseres hver kveld og er en låst utgave som ikke blir endret.

Nettavisen er bt.no. Denne redigeres jo løpende gjennom dagen, og mangler nok noe av innholdet fra papirutgaven. (Særlig notiser og småstoff.)

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 22:00   #50
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.948
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror ikke dette kommer til å funke. Jeg syns generelt nettaviser har blitt veldig dårlige, og tror at de taper i det lange løp på å legge de "interessante" artiklene bak en betalingsmur, eller å gjøre som aftenposten. Da går jeg faktisk heller tilbake til å lese papiravisen, som faktisk har enda flere (relevante) artikler enn betalingsutgaven på nett.

Enig.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 22:30   #51
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Skulle gjerne betalt noen kroner for å lese enkeltsaker, men alle avisene har kun valgene gratis eller fullt abonnement. Skjønner at avisene ønsker seg faste inntekter, men tror de skyter seg selv i foten ved å kreve alt eller ingenting - i stedet for litt her og der.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 22:35   #52
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Sletter cookies eller surfer både fra Firefox, Chrome og Explorer. Da blir det 24 artikler. Legg også til iPhone og iPad, så ser jeg ingen grunn til å betale hvertfall. Boikotter for øvrig VG+ og DB+.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-14, 22:41   #53
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Eg skjønner godt at avisene må ha noko å leve av, eg synest bare dette er for dyrt.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Enig. Hvorfor skal nettaviser nødvendigvis være gratis? For all del, jeg synes også 199 er dyrt for dette tilbudet, men det er ikke det samme som at jeg nekter å betale for å lese aviser på nett. Jeg gjør det allerede for å lese BT, og har aldri vurdert forskjellige trikseløsninger bare fordi det er mulig.

Eg oppdaga tilfeldigvis dette med at besøk ikkje blei registrert gjennom Twitterappen, ein dag eg las Aftenposten gjennom Twitter, fordi eg opprinneleg hadde trykka på ei lenke derifrå. Det er ikkje kalkulering og vurdering, bare tilfeldig.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 12:56   #54
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.083
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Jeg har Bergens Tidenes e-avis. Fungerer for så vidt greit.
Men jeg er beyond pissesur for at jeg ikke kan betale med kort men må få faktura når jeg måtte registrere meg med kort. At siden deres ikke virket og at de måtte opprette abbonementet manuelt burde ikke gå ut over meg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-14, 22:16   #55
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.505
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betalingsmur på Aftenposten

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det du siterte her har ikke jeg skrevet, riktignok.

Sorry, ser at noe feil har skjedd her.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no