Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Har du smakt Quorn?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-08, 14:42   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du smakt Quorn?

http://www.quorn.no/

Jeg leste om Quorn for en liten stund siden, i et eller annet kostholdsmagasin. Nå ser jeg at det har kommet til ICA-butikkene. Det er altså et vegetarprodukt som kan erstatte kjøttdeig/karbonadedeig, som vel er et poeng ettersom vi anbefales å ligge lengst mulig unna rødt kjøtt. Er det noen som har smakt det? Er det godt? Det står at det inneholder mykoproteiner. Jeg aner ikke hva det er, men sist jeg hadde noe med mykosomething å gjøre så var det i forbindelse med lungebetennelse, så det klinger ikke greit i mine ører. Såh, noen som har noe å si?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 14:50   #2
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du smakt Quorn?

Jeg har smakt det - spiser det veldig ofte, og jeg elsker det. Det er i seg selv fattig på smak, og derfor tar det opp mye smak fra krydder, buljong, etc. Jeg elsker konsistensen på Quorn, og har mang en gang lurt hele familien til å tro at de spiser karbonadedeig. Når vi lager taco etc, så lager jeg alltid en egen bolle til meg selv med qournkjøttdeig krydret med seasoning-mix. Det finnes også Quorn-snitzler, Quorn-bites +++. Jeg drar ofte til Sverige (Maxi-mat på Nordby) for å kjøpe Quorn fordi de har et stort utvalg der.

Det er laget av sopproteiner.

Mykoplasma.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 15:02   #3
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Har du smakt Quorn?

Dette leste jeg også om for en stund siden. Hadde vært spennende og smakt dette.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 16:29   #4
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Har du smakt Quorn?

Vi kjøper også quorn i Sverige. Som Fruktflua sier er det lite smak på det generelt, men det tar til seg masse smak av krydder, urter eller hva man vil smakssette med.

Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 16:33   #5
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Har du smakt Quorn?

Det har jeg også lest om, har lyst å prøve men ikke funnet det enda.

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 16:34   #6
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Har du smakt Quorn?

Hmm, lurer på om jeg må prøve det i taco en dag.
Vi bruker jo tofu naturell som jo heller ikke smaker noe i seg selv.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 16:36   #7
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Re: Sv: Har du smakt Quorn?

Det er jo en veldig kjøttkonsistens på det da. Så om man ikke liker å tygge kjøtt er heller ikke dette noe særlig alternativ. Men for kjøttspisende (høres helt steinalder ut ) er dette sunt og mye bedre.

Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 16:46   #8
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Har du smakt Quorn?

Prøvde å sende en mail til dem via kontaktskjemaet for å finne ut hvor jeg får tak i det, men siden feilet.

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 18:20   #9
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du smakt Quorn?

Myko- har med sopp å gjøre: http://www.quorn.no/WhatIsQuorn/

Jeg har spist endel Quorn i Nederland og Sverige, og synes det er et brukbart alternativ til kjøtt. Men jeg føler samtidig at jeg vet for lite om det til å kunne si om det er sunnere å spise det enn å spise kjøtt, jeg har en viss tro på at det vi er skapt til å spise fra naturens side er det beste. Om denne typen proteiner er naturlig føde for mennesker vet jeg ikke.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 22:53   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du smakt Quorn?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Myko- har med sopp å gjøre: http://www.quorn.no/WhatIsQuorn/

Jeg har spist endel Quorn i Nederland og Sverige, og synes det er et brukbart alternativ til kjøtt. Men jeg føler samtidig at jeg vet for lite om det til å kunne si om det er sunnere å spise det enn å spise kjøtt, jeg har en viss tro på at det vi er skapt til å spise fra naturens side er det beste. Om denne typen proteiner er naturlig føde for mennesker vet jeg ikke.

Akkurat dette er det jeg også tenker. Men jeg har lyst til å smake, siden alle skryter sånn, selv om jeg definitivt ikke tror dette er noe sunnere enn kjøtt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 23:24   #11
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du smakt Quorn?

Jeg har ikke peiling på smaken, men jeg tror jeg må teste det ut snart. Har hørt om det på tv på et sånt du er hva du spiser program...

Jeg lurte mer på hva det var jeg. Såvidt jeg forstår er quorn et produkt framstilt av en sopp, og dette produktet er veldig rikt på proteiner+kostfiber og fattig på mettet fett. Det kan godt hende at det ernæringsmessig er et bra valg, kanskje det inneholder en veldig gunstig proteinsammensetning og lite fett (om man da vil ha lite fett...). Mens soppen vokser i en stor tank tilsetter man også vitaminer og mineraler slik at produktet skal bli bedre for menneskers ernæring. Og man videreforedler produktet slik at det passer bedre for oss å fordøye. Dette fant jeg ut gjennom google og wikipedia.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 17:37   #12
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du smakt Quorn?

Jeg har spiste det mange ganger, men er ikke så begeistret. Jeg syns det ligner på kylling kjøtt, både i konsistens og smak. Som vegetarianer er det ikke kvaliteter jeg setter pris på. Om man liker kylling derimot vil du nok like Quorn produkter. Det finnes som snitzler og alle mulige varianter som pølse, kjøttdeig, biter og burgere. Kan smaksettes til personlig smak.

Jeg liker marinert tofu mye bedre. Det er ikke lett å få tak i god Tofu der jeg bor.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 17:54   #13
saida
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 5
saida har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du smakt Quorn?

Har kjøpt Quorn i Sverige flere ganger, og liker det godt. Synd at de bare har to produkter i Norge.

saida er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 18:09   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du smakt Quorn?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg syns det ligner på kylling kjøtt, både i konsistens og smak. Som vegetarianer er det ikke kvaliteter jeg setter pris på.

Jeg kjenner mange vegetarianere som syns det er fint at erstatningsprodukter smaker og virker som "the real thing", jeg har aldri hørt at det er negativt? Så sant man ikke er veggis fordi man ikke liker smaken og konsistensen av kjøtt, da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 20:59   #15
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du smakt Quorn?

Nå ble jeg glad! Kjøper ofte Quorn i Sverige, men hadde ikke fått med meg at det er kommet hit. Det er veldig anvendelig og godt.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 21:26   #16
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Har du smakt Quorn?

"Kontakt oss" skjemaet deres feiler fremdeles, får ta en tur på harryshopping snart i stedet. (for å prøve post@quorn.no gidder jeg ikke *lat* )

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no