Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?
Ja, såklart.. 13 8,39%
Nei, absolutt ikke 128 82,58%
Annet.. 14 9,03%
Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-07, 16:58   #1
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Jeg synes det var litt interessant tema..

Jeg og en mor snakket om sukkerfri barnehage og slikt. Jeg nevnte derimot i forbi farten av når vi går i butikken får jentene heller et blad eller en tyggis om de vil..
Hun avbrøt meg ganske raskt med å si at det var lørdagsgodis. Er det virkelig det? I såfall har ikke jeg fått med meg det..

Jeg tygger mye tyggis, og kan ikke leve uten..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:02   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Tyggis er ikke lørdagsgodis.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:02   #3
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Barna mine får også sukkerfri tyggis i ny og ne.........ser ikke på det som lørdagsgodteri. Men det er snakk om et par ganger i uka.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:03   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Ingen av oss spiser tyggegummi og jeg hadde ikke gitt det til T. verken ukedag eller lørdag. Men jeg vil ikke kalle det lørdagsgodt allikevel.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:04   #5
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ingen av oss spiser tyggegummi .

Jeg spiser den riktnok ikke jeg heller.. Om jeg ikke blir skremt og svelger den.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:09   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg spiser den riktnok ikke jeg heller.. Om jeg ikke blir skremt og svelger den.

Tygger da, domma.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:10   #7
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Ikke lørdagsgodt nei. Tygger regelmessig jeg og, og det hender snuppa får smake en.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:17   #8
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Jeg kjøper det kun i tilfelle jeg skal kline, hvilket ikke er så ofte. Men har jeg det i veska og Poden finner den, så får han. Det er ikke lørdagsgodis nei.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:18   #9
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Velger sønnen sukkerfri tyggis til lørdagsgodt får han i hvert fall ikke noe annet i tillegg.

Fordi?? Er det bedre at han tar en sjokolade?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:33   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Sukkerfri tyggis er ikke noe jeg eller ztjerna spiser i det hele tatt. Sammen med alt annet som har kunstig søtning.

(At mannen er fullstendig avhengig av slik tyggis er en helt annen sak)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:40   #11
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Nei, sukkerfri tyggis er ikke lørdagsgodt hos oss. Det spiser jeg hver dag og storebror får også en tyggis et par ganger i uka. Dersom han får tyggis får han bare en stk, ikke en hel pakke. Men velger han tyggis som lørdagsgodt, så får han bare det..

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:40   #12
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Syns ikke det er lørdagsgodt nei.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:46   #13
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Posøren får ikke tyggis. Jeg spiser det ikke så ofte selv heller, men iblant når hvitløksånden overfaller meg.

Jeg synes ikke tyggis er lørdagsgodt, men mest fordi det inneholder kunstig søtning og derfor ikke bør gis ubegrenset til barn.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:47   #14
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.


Jeg synes ikke kunstig søtning er noe særlig å putte i ungene og jeg synes ikke sjokolade er noe ungene bør ha i særlige mengder. Ingen av delene er forbudt, men det er ikke fritt fram for kunstig søtning.

Ikke alle søtstoffer er syntetiske. Kunstigsøting betyr bare at det er søtt, men uten sukker. Sier ingenting om hvilket stoff godtet inneholder.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:50   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Ikke alle søtstoffer er syntetiske. Kunstigsøting betyr bare at det er søtt, men uten sukker. Sier ingenting om hvilket stoff godtet inneholder.

Jepp, altfor mange tror at alt som ikke er sukker er kunstig. Xylitol er vel naturlig, er det ikke? Bra for tennene, til og med.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:50   #16
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Nei, det er det ikke.

  Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:51   #17
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Xylitol er vel et sukkeralkohol?
Jeg har blitt veeeeldig interessert i akkurat etter å ha begynt med lavkarbo. *godtemons*

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:51   #18
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Nei jeg ser ikke på sukkerfritt tyggis som lørdagsgodt.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 17:56   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Xylitol er vel et sukkeralkohol?
Jeg har blitt veeeeldig interessert i akkurat etter å ha begynt med lavkarbo. *godtemons*

Jepp. Står mer om naturlige søtstoffer lenger ned på denne siden:

http://www.woman24.no/vekt_og_kosthold/article31010.ece

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 18:00   #20
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er sukkerfri tyggis lørdagsgodis?

Så lenge barna er små, ser jeg ikke poenget med å gi de tyggis overhodet. Når de blir eldre, kan det gpdt inngå i hverdagen en gang i blant - ser ikke på det som lørdagsgodis nei.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no