Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er kokosnøtter "ut"?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-08, 16:39   #1
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Er kokosnøtter "ut"?

Etter jeg for omtrent to uker siden bestemte meg for å kjøpe en kokosnøtt, har jeg til min store skrekk oppdaget at de ikke er å oppdrive. Har dere sett kokosnøtter i butikken (siden tidlig nittitall) og hvor kan jeg finne det?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 16:43   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Ja, vi kjøpte en for en måneds tid siden. Men den ligger på kjøkkenbenken ennå, vi har ikke helt planlagt hvordan vi skal åpne den. Jeg husker store prosjekter som involverte sag og øks hver gang jeg overbeviste min far om å kjøpe en kokosnøtt som liten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 16:45   #3
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Mener jeg så kokosnøtter på Rema 1000 rundt juletider. Vet ikke om det er noe de har i butikkene året rundt.

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 16:49   #4
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Vi kjøper kokosnøtter til fuglene hver vinter. Har sett dem mange steder.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 17:31   #5
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Dem selger det her.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 17:51   #6
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, vi kjøpte en for en måneds tid siden. Men den ligger på kjøkkenbenken ennå, vi har ikke helt planlagt hvordan vi skal åpne den. Jeg husker store prosjekter som involverte sag og øks hver gang jeg overbeviste min far om å kjøpe en kokosnøtt som liten.

På Survivorman i går så det så lekende lett ut når han hakket lett rundt midten av nøtta et par runder, til den åpnet seg i to perfekte halvdeler.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 18:29   #7
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Rema1000 på Furuset . Hadde på lørdag i allefall.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 18:43   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Vi kjøpte noen til jul på lokalbutikken vår.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 19:33   #9
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Rema1000 på Furuset . Hadde på lørdag i allefall.

Juhuu! :løper og kjøper:

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 20:00   #10
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Har du vært på Fruktkongen eller hva han heter i Strømmen eller på Keyser'n i Lillestrøm?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:09   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

På Survivorman i går så det så lekende lett ut når han hakket lett rundt midten av nøtta et par runder, til den åpnet seg i to perfekte halvdeler.

Ikke sant. Min pappa var nok ingen survivorman. Det gjenstår å se om sambo og jeg er det.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 08-04-08 kl 21:24.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:13   #12
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ikke sant. Min pappa var nok ingen survivorman. Det gjenstår å se om sambo go jeg er det.

Pappan min er relativt handy med både sag og kniv og greier, men jeg husker også noen relativt halvtraumatiske episoder med mamma gaulende om å være forsiktig og kokosmelksprut rundt om på kjøkkenet

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:24   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Pappan min er relativt handy med både sag og kniv og greier, men jeg husker også noen relativt halvtraumatiske episoder med mamma gaulende om å være forsiktig og kokosmelksprut rundt om på kjøkkenet

Jeg har noen ganske like minner, bortsett fra at det ikke var noen gaulende mamma til stede.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 21:32   #14
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Jeg har et 20 år gammelt minne av at min tante klatret opp på taket og kastet kokosnøtta tre og en halv etasje ned i asfalten. Den knuste den.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 22:05   #15
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Jeg husker en dame fra Sri Lanka åpnet en kokosnøtt for meg en gang. Hun brukte hverken krefter, sag eller hammer. Holdt nøtta i ene hånden, gjorde noen kjappe hakk med kniven og hokus pokus, kokosnøtten var åpnet. Fy søren, det var stilig å se på.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 22:17   #16
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Jeg husker en dame fra Sri Lanka åpnet en kokosnøtt for meg en gang. Hun brukte hverken krefter, sag eller hammer. Holdt nøtta i ene hånden, gjorde noen kjappe hakk med kniven og hokus pokus, kokosnøtten var åpnet. Fy søren, det var stilig å se på.

Survivorwoman altså.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 22:20   #17
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Jeg har sett kokosnøtter mange plasser.
Rema1000, Coop Mega, Coop Obs, Rimi.....
Kanskje du kan gi nærbutikken din innkjøpstips?

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 22:22   #18
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Survivorwoman altså.

Var det ikke det du skulle bli da?
Eller kommer du til å ty til din tantes løsning?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 22:25   #19
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Var det ikke det du skulle bli da?
Eller kommer du til å ty til din tantes løsning?

Kanskje en kombinasjon?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 07:33   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er kokosnøtter "ut"?

Kjøp kokosmelken på boks. :løsningsorientert:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kokosnøtt


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no