Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dine beste lavkarbotips?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-08, 10:11   #1
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Dine beste lavkarbotips?

Da har jeg altså bestemt meg for å prøve lavkarbodiett, men har absolutt ingen idé om hvor jeg skal begynne!

Så, her er min oppfordring:

Fortell meg, hva er dine beste lavkarbotips?

:grønn:

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 10:13   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Mitt beste tips er www.lavkarbo.no.

  Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 10:14   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

I starten, bønnemos med grønnsaker i som et slags "stivelsesubstitutt".

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 10:14   #4
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Hehe, ja, registrerte meg akkurat, så finner vel noe der etterhvert. :litt overveldet:

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 10:25   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Lavkarbo.no er et fantastisk forum for lavkarbo-folk ja. Du finner ALT du trenger å vite der inne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 10:30   #6
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Planlegging. Hvis du planlegger hva du skal spise, slipper du å stå på steder du ikke burde kjøpe mat, og se på mat du ikke burde spise.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 10:33   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Planlegging er et must ja, absolutt. Et godt tips er å sette seg ned feks. på søndag kveld, tråle gjennom alle oppskriftene på lavkarbo.no, finne de du liker/de som høres gode ut, skrive dem ned og lage en hel ukemeny (i hvertfall middager). Så skriver du handleliste etterpå. Genialt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 13:59   #8
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Lavkarbo, hva spiser dere til frokost og lunsj da? Hva har dere i matpakka?

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 14:03   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Lavkarbo, hva spiser dere til frokost og lunsj da? Hva har dere i matpakka?

Man baker feks. lavkarbobrød- og pannekaker, eller så spiser man egg og bacon, omeletter, middagsrester, pålegg uten brød, salater i alle former med gode fete dressinger, kyllinglår, oster osv. Fylt avokado og gresk salat er lunsjer som går igjen hos meg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 14:13   #10
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Høres godt ut. Har begynt å kutte ned på karbo, men er enda et stykke igjen. Høres ut som om matpakker trenger litt planlegging da. Jeg rekker i hvert fall ikke å lage meg salat om morgenen. Skal ta en titt innom lavkarbo.no. Takk for tipset

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 14:13   #11
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Ser deg inne på lavkarbo da! Dette har vært det beste jeg noensinne har gjort, gått ned 18 kg på et halvt år, vært god og mett, dvs aldri unnlatt å spise når jeg har vært sulten.

Det viktigste med et lavkarbokosthold er helt klart planlegging ja, det er alfa og omega!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 14:17   #12
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Ja, dette skal jeg læremer om! Takk skal dere ha

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 15:08   #13
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Jeg har laget følgende til middag, og lurer på om det er i ekte lavkarbo-ånd?

Lakse-souvlaki (laksespyd)
Tzatziki
Gresk salat
Isets blomkålstappe med fetaost
Poteter (til sambo)

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 15:23   #14
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Hm... hvordan smakte den blomkålstappen? Hva er i den? Hvordan lages den?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 15:25   #15
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Har ikke spist den enda

Men siden det er Isets oppskrift regner jeg med at den er nuudelig!

1 blomkålhode kokes i ca 20 minutter.
Kjør det i mikseren med: en ts hvit pepper, en ts salt, ca 50 gram smør (jeg elsker smør, men bruk mindre om du ikke liker smørsmaken), 2 ss fløte, og 1/3 pakke fetaost (de grønne firkantede pakkene).
-Sakset fra Isets innlegg på lavkarbo.no

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 15:29   #16
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Hm... hvordan smakte den blomkålstappen? Hva er i den? Hvordan lages den?

Den er syyyykt god:sikle:

1 blomkålhode
1/3 pk fetaost (grønn pakke, Arla)
2 ss kremfløte
40-50 gr meierismør
(salt og pepper)

Kok blomkålen mør, hell av vanner og tilsett de andre ingr. Kjør det sammen i kjelen med stavmixer...

Ååååå, sulten!

Anbefales!

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 15:30   #17
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Ja, salt kom meg i forkjøpet Jeg har laget den så mange ganger at jeg tok det i fra hue mitt

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 15:31   #18
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Litt brokkoli i den blomkålstappen er smaskens.

Ellers, mitt beste lavkarbo-tips er å drikke masse vann.
Det hjelper utvilsomt på vektnedgangen.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 15:36   #19
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

I signaturen min på lavkarbo har jeg dette mottoet:

"IT'S NO HOCUS POCUS, IT'S ALL ABOUT THE FOCUS"

Det er mitt beste tips, holde fokus

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-08, 15:54   #20
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dine beste lavkarbotips?

Men hvordan i all verden går man ned i vekt når man mesker seg med masse fett da?
At vann er smart skjønner jeg, men meierismør? Syns det skurrer...
Fortell en uvitende, men lærevillig...

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no