Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger på?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-18, 23:13   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger på?

Har du noen tips?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 23:15   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Redken-sjampo. Melatonin til andre. Skeechers og div treningssko.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 23:19   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Vitaminer til barna, merkeklær på outlet, lemonadepulver, smertestillende og slike ting og sko. Godteri også, typisk amerikansk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 23:21   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Melatonin - for i USA koster det en brøkdel (og jeg har resept i Norge)

Pop tarts - ungene handler i hvert fall

Joggesko - mye billigere enn hjemme

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-18, 23:35   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Ibux og Paracet. Nyquil. Converse og joggesko (som regel på outlet). Sminke. T-skjorter til kidsa på walmart. Hersheys kisses.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 00:12   #6
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Amerikansk godteri. Levis. Gap. Sminke-/hudpleiesett på Sephora, Sephoras Favourites. Elmers glue fra Walmart(perfekt til slimlaging). Merkeklær/vesker fra outlets. Produkter fra Bath and Body Works.
Ellers liker jeg å gå i matbutikker og finne noe gøy som vi ikke har her hjemme.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 00:24   #7
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Jeg ble overrasket over prisen på Levis-bukser, så jeg kjøpte tre. Også liker jeg veldig godt UNIQLO-butikken. Basisklær til en rimelig penge og god kvalitet.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 00:36   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Produkter fra Bath and Body Works.
Ellers liker jeg å gå i matbutikker og finne noe gøy som vi ikke har her hjemme.

Ja!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 00:37   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Tannkrem, Arm & Hammer Bright White MÅ jeg ha med meg. Til og med tannlegen min etterspør den.
Ellers det jeg finner.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 01:14   #10
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Beef Jerky, kakepynt og ting til baking jeg ikke får tak i hjemme, lønnesirup, sjokolade (de er MYE bedre på sukkerfri snop der borte, husker fortsatt noen pecan turtles fra San Francisco som var helt vidunderlige), Lemsip, Clear Eyes, hot sauce, chipotle (går an å få tak i i Norge også etterhvert, men utvalget er mye bedre).

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 01:58   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Shampo, Levi’s, Nike, Vanilla Bean Paste, Dubble Bubble, bøker, Wilton bakestæsj.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 09:49   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Vaniljepulver (men vaniljeekstrakt har jeg tenkt å begynne å lage selv, da det er svindyrt selv i USA), næringsgjær, lønnesirup, glutenmel og endel andre meltyper (blant annet Masa Harina som jeg lager autentiske maistortillas av), og ikke minst vitaminer og mineraler som er latterlig lavdoserte (og dermed svindyre) her i Norge. Bestiller mye via Vitacost. De har også endel melkefritt godteri og lignende som ikke fås her i Norge, blant annet melkefri M-sjokolade.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 09:52   #13
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Jeg ber gjerne folk kjøpe med Hershey's sjokolade til baking og smelting, masa harina-mel og røkt tørket chili.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 10:00   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Da jeg bodde der pleide jeg å ta med maxwell house coffee til mamma (store, blå bokser) og baconbits og grated parmesan cheese i boks til min far.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 10:00   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Jeg kjøper sour patch kids extreme til kiden, og diverse forkjølelsesmedisiner til meg selv. Ellers tar jeg med alt som er gøy.

Hiawata liker poptarts, og det er jo betydelig billigere der enn her, og det hender diverse spill har ulike dealer med f.eks. Target og Walmart slik at det er ett eller annet som bare selges der. Nikes er ofte billigere, og da Hiawata var yngre likte han undertøy fra GAP best. Det er i litt tykk bomullsjersey.

Ellers er det jo lite man ikke får fatt i her lenger, men det er jo betydelig billigere der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 10:11   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Vi går på TJ Maxx og lignende outletbutikker (de er som regel enda mye billigere enn disse outlet landsbyene). Der er det mye rart. Klær, vesker av semifine merker (typ Michael Kors, Ralph Lauren osv), men også leker, interiør og den slags kan du finne - til og med kosmetikk og mat, noen steder. Tenåringen digger det (tenåringen kjøper klær for sine egne penger .. )

Godteri, kakebaketing og andre gøye saker fra supermarked. F.eks. har de masse gøy sjokolade til å putte i cookies og kaker. Hvis det er sesong for ulike høytider, har de masse gøy til selskaper (særlig rimeligere kjeder som Target, Walmart og andre store supermarkedskjeder). F.eks. til jul, påske, Halloween osv kan man få tak i masse gøy til en rimelig penge. Skulle jeg reist nå, f.eks. ville jeg vurdert å kjøpe stæsj til påskeselskap å ha hjemme - der borte har de f.eks. XL-poser med små plastegg man kan fylle til påskeeggjakten (tenk å ha hele hagen full av egg når haren har vært der eller på et arrangement i bhg/ skole eller hvahardu).

Skal dere ha f.eks. bursdag, konfirmasjon osv. har de mange steder spesialbutikker hvor du får typ alt du kan tenke deg i alle farger du kan tenke deg. Da vi var i NY, hadde de til og med egen godteriavdeling med fargekoordinert godteri til Candy Bar.

Synes det er litt mindre spennende enn før, prisene jevner seg ut, og butikkene finnes i mange land. Men Levis, Converse og den slags har i hvertfall et bedre utvalg og er vel noe å spare på. Synes nesten det enorme utvalget er det beste. UNIQLO finnes i mange land, også i større byer i USA, og er en kjede jeg har fått øynene opp for. Tror den er japansk, faktisk. Har spesielt fått anbefalt dunplagg og undertøy der, og har bodd i dunjakka jeg kjøpte for en tusing. Men det er en stram, fin stil som nok passer mange, og pris i den rimeligere enden, selv om det ikke er en billigbutikk. Dame/ herre/ barn.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 12:03   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Kaffebønner, hygiene og snacks fra Trader Joe.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 13:25   #18
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Uggs, det glemte jeg. Mye billigere i USA, fortsatt. Og om man liker de streite, uten noe dill, så får du dem til 100 USD på outleten som ligger nede ved World Trade Center.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 16:48   #19
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Takk for tips! jeg lurer på hvordan vi skal få plass. Vi må jo med oss vinterklær over there ser jeg. Satse på lite klær og gå i det man kjøper seg?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-18, 19:41   #20
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kjøper du i USA som du ikke får tak i Norge eller som du sparer masse penger

Jeg kjøper alltid løpesko i USA, mye billigere.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no