Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-14, 08:40   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Jeg oppdaget ved en tilfeldighet at en av mine kolleger, som nå i noen uker har med seg en liten valp på jobben fordi den er for liten til å være hjemme, børster ut av vannskåla til valpen med oppvaskbørsten. Dette er en børste som jeg og de fleste andre børster ut av kaffekoppene med mellom rundene i oppvaskmaskin, og det som havner i koppen etterpå er ikke nødvendigvis kokvarmt.

Jeg synes det er dødsekkelt å dele oppvaskbørsten med en hund (det hjelper rent følelsesmessig at det er en søt valp, men det er jo svært irrasjonelt). Dette er altså en klassisk "er-jeg-hysterisk"-tråd. Hvor ekkelt er dette egentlig?

Jeg synes det er vanskelig å si i fra. Den som gjør dette har sannsynligvis ikke en gang tenkt over at det kan være ekkelt, og i vedkommendes øyne blir det vel jeg som er hysterisk.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 08:42   #2
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Urk. Jeg hadde spydd, og jeg er sjuskete etter FP-standard, tror jeg. I alle fall når det gjelder bytting av sengetøy og tørking av kjøkkenbenk. På en skala fra 1-10 er dette en tier i mitt hode. Jeg hadde sikkert blitt så himmelfallen at jeg hadde sagt fra helt spontant, uten å tenke over at det kunne bli oppfattet som frekt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 08:46   #3
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Æsj.
Skaff en egen kost til hundeskål tenker jeg.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 08:51   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Dette er ekkelt, og eg hadde sagt frå, at så masse drit som hunden snuser på på tur, så må ho skaffe seg ein eigen børste. Æsj!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 08:55   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Urk. Fortsetter å vaske koppen min med hånd og tørkepapir, kjenner jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 08:57   #6
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Jeg hadde reagert som deg, og jeg er vanligvis ikke spesielt hysterisk på slike ting.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 09:00   #7
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

æsj. Hade definitivt ikke vilket brukt samme oppvaskbørste som er brukt i hundeskåla, nei.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 09:16   #8
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Du er ikke hysterisk, det er ikke OK! Vi har hund og har selvsagt egen kost til hundeskålen. Om det egentlig representerer noen fare i forhold til bakterier vet jeg ikke.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 09:26   #9
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Enig med alle. Egen kost til husdyra. Jeg tror jeg ville ha kjøpt en ny kost til fellesskapet og gitt beskjed til hundeeieren at h*n kunne bruke den gamle til hundeskåla. (Og kanskje hadde jeg i tillegg kommet til å kjøpe meg en egen kost som jeg hadde på kontoret og tok med meg på kjøkkenet ved behov...)

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 09:28   #10
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Usj, så kvalmt. Si fra på en høflig måte, og kjøp inn ny oppvaskbørste.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 09:31   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Kjøp ny kost og doner den gamle til hundeskåla (på en trivelig måte).

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 09:35   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Æsj, æsj. Så mye rart folk gjør. Jeg har da også en veldig søt liten voffs men bruker da ikke oppvaskbørsten på skålene hans for det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 20:39   #13
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Kjøp ny kost og doner den gamle til hundeskåla (på en trivelig måte).

Problem solved.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 09:38   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Til og med sjuskete meg synes DET var over kanten!
Kjøp inn en sånn svamp (finnes billig med flere i pakken) eller kost, eller be hundeeier gjøre det.
Jeg synes ikke du er overhysterisk her.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 09:41   #15
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Fytti katta, jeg hadde sikkert ropt ut i sjokk! Og kastet opp etterpå.

Jeg hadde kjøpt meg min egen oppvaskbørste med slike kollegaer.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 09:42   #16
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Herre. Folk tenker ikke langt.
En hundeskål er det da bare å skylle i varmt vann, tørke godt med papir, også vaske den skikkelig når man kommer hjem

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 09:43   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Jeg er som Nessie. Det er mye som reageres på her inne som jeg aldri hadde brydd meg om, men dette var ekkelt.

Vi har egen oppvaskbørste til matskålene til hamsteren vår.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 09:55   #18
dea
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 310
dea er litt kul
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Det er ekkelt ja.

Vi har noen venner som ikke har oppvaskmaskin. De bruker den samme oppvaskkosten på hundeskålene som på resten av oppvasken. (Dette er ikke en søt liten valp en gang.)

__________________

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 09:56   #19
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Ææhhh. :urk:

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 10:05   #20
Solvår
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 65
Solvår har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vaske hundeskåla med oppvaskbørsten

Solvår er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no